{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.733 visninger | Oprettet:

Shimano eller Campagnolo {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg står for første gang og selv skulle bygge en cykel op. Jeg har fået fat i en Python RFC202 ramme.

Lige nu er spørgsmålet dukket op om det skal være Shimano Ultegra eller måske en Campagnolo-gruppe som Athena eller Chorus.

Kørte som ung altid med Campagnolo men efter jeg er begyndt igen så har den heddet Shimano Ultegra.

Der er sikkert nogen holdninger til dette herinde....

Lad mig høre din holdning, hvad ville du gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano eller Campagnolo
  • #1   23. apr 2016 Det ren smags slag.
    Har os altid kørt campagnolo som dreng. Og gør jeg igen.
    Hvis ikke det shimano di2 KAn jeg ikke se nogen fordele der skiller de to.


  • #2   23. apr 2016 Jeg kører helst campagnolo, men jeg har shimano på vinter cyklen, jeg er stadig utrolig glad for min chorus gruppe smiley

  • #3   24. apr 2016 Athena serien er udgået, men hvis du leder lidt på nettet, kan du sikkert finde en hel, ny gruppe i alu til ca. 4.000kr. Den bliver jo ikke ringere af at der kommer noget andet - det sker jo alligevel på et tidspunkt.

  • #4   24. apr 2016 Tak til jer for jeres input. Ved dog stadig ikke helt hvad jeg gør.

    Der er fordele og ulemper ved det hele, men har lige lidt tid endnu indtil jeg skal beslutte mig.

    Til Leo J kan jeg sige at Athena er i Campagnolos 2016 katalog, så tvivler på den er udgået.

    Ind til videre tak for jeres inputs.


  • #5   25. apr 2016 2016 kataloget er nok lavet i 2. halvår 2015, så Athena gruppen er helt sikkert med der, men den nye serie 'Potenza' kommer angiveligt til at erstatte Athena.
    Kan du noget tysk, kan du læse om det her (ellers må du nøjes med at se billederne) http://www.tour-magazin.de/komponenten/komplettgruppen/neue-campagnolo-potenza-2016/a40541.html
    Potenza må man nok kunne finde beskrivelse af andre steder på nettet.


  • #6   25. apr 2016 Nå, det er blevet til ultegra alligevel. Det er måske et lidt kedeligt valg, men min anden racer kører også ultegra, så der er nogen fordele i forhold til brug af hjul og reservedele.

    Til Leo J:
    Du har jo fuldstændig ret. Nu jeg tænker mig om kan jeg godt huske jeg har læst om Potenza-gruppen. Havde bare ikke tænkt over at Athena så udgik.

    Men I skal alle have tak for jeres input.


  • #7   1. maj 2016 Hvis du får råd en gang ..... så prøv Ultegra Di2 .... elller måske endda Dura Ace Di2.

    Du kommer aldrig til at bruge en manuel geargruppe efterfølgende smiley

    Jeg kører Di2, og skal aldrig tilbage.
    Har netop opdateret den hjemmefra, og det er rart at få de nye ting i gearskiftet ..... uden at skulle betale cykelhandleren for at lave det smiley


  • #8   1. maj 2016 Ja okay...
    Har overvejet Di2, men kender et par stykker der har droppet det og er gået tilbage til en mekanisk gruppe. Desuden er det jo lidt dyrere end en mekanisk gruppe.

    Men tak for dit input smiley


  • #9   3. maj 2016 Min kommentar til Di2:

    Jeg er ikke i tvivl om, at elektronisk styret gearskifte er/kan være mere præcist end mekanisk, men jeg synes ikke, at Di2 i 2016 teknisk er særlig elegant med brug af ledninger til at koble komponenterne sammen. Det har Sram gjort meget bedre med det trådløse eTap.

    For omkring 25 år siden, spurgte min storebror mig, om jeg vidste hvilken motorcykel, der var mere sjælden end en ny Harley Davidson (som han selv havde købt kort før). Svaret var: en 10 år gl. Honda. Gad vide, hvor mange, der anvender Di2 om 10 år, men der er helt sikkert mange med mekaniske grupper fra i dag.

    Sjovt nok går mange hysterisk efter lavere vægt og betaler formuer for det, men med elektronisk gear betaler man en meget højere pris og får en større vægt.

    Jeg er selv ved at være en noget ældre mand, og for nylig byggede jeg (endnu) en cykel, denne gang med 25-30 år gamle dele, jeg havde samlet sammen. Man kan sige, hvad man vil om den gamle teknologi, men den 7 speed Shimano 600 Tricolor gruppe med stelkontrol og udvendig kabelføring er fantastisk enkel at samle og at servicere sammenlignet med mine næsten nye cykler med 11 speed (mekaniske) grupper med indvendig kabelføring. Men man savner de "manglende" gear, når man sidder ude på landevejen med bakker og modvind - og tilmed ikke har gearskiftet lige ved hånden.


  • #10   3. maj 2016 Til Leo J

    Det er en rigtig god pointe du har i dit indlæg. Om nogen år er Di2 sikkert forældet, men der vil sikkert stadig være masser der kører med mekaniske grupper.
    Sram kender jeg ikke så godt, har aldrig prøvet at køre med det. Måske skulle man prøve det af på et tidspunkt.
    Jeg syntes også selv det er lidt sjovt med ryttere der går vildt meget op i vægten på deres cykler. Mange gange er der måske andre steder der bedre kunne betale sig at optimere på.

    Nå men tak for dit indspark i debatten, gode pointer...


Kommentér på:
Shimano eller Campagnolo

Annonce