{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.353 visninger | Oprettet:

Casper F
Casper F
Tilmeldt:
31. maj 2016
Emner: 1 Svar: 2

Exage 300ex bagskifter - hvad kan jeg bruge som alternativ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter en cykelkyndig, som kan hjælpe mig på vej i min reparation af min cykel. Jeg har en gammel racer, hvor bagskifteren er afgået ved døden - men cykelhandleren kan ikke gøre noget, da han mener bagskifteren er for gammel til at han kan bestille en ny hjem.

Bagskifteren er en "Shimano exage 300ex". Jeg leder altså efter et alternativ til denne, og helst én som kan skiftes direkte uden andre modifikationer. Men alle råd og tips modtages selvfølgelig med kyshånd. Cykelhandlerens eneste forslag var at jeg alternativt kunne lave den om til en fixie, men da jeg bor i det bakkede Aarhus er det ikke rigtigt aktuelt.

For en god ordens skyld kan jeg tilføje at min viden om cykler er begrænset.

På forhånd mange tak for hjælpen!


Kommentarer på:  Exage 300ex bagskifter - hvad kan jeg bruge som alternativ?
  • #2   31. maj 2016 Cykelhandlerens ide med at lave den om til fixie lyder meget mærkelig. Som Dave skriver, så ville man jo bare montere en anden bagskifter?

    Eftersom der har været monteret en bagskifter, må der jo være et geardrop. Men måske droppet er blevet beskadiget og da det jo er en gammel racer, er droppet sikkert ikke udskifteligt?

    Som Dave skriver, smid lige et billede op.


  • Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    maj 2016

    Emner: 1 Svar: 2
    #3   31. maj 2016 Her får i lige et billede. Bagskifteren er færdig, ingen tvivl om det, da den er blevet slået skæv. Umiddelbart er geardroppet okay, da jeg har haft bagskifteren skruet af og på igen.

    At cyklen så i øvrigt trænger til en vask og klargøring er en helt anden sag smiley

    Mange tak for de foreløbige svar - det sætter jeg stor pris på.


    profilbillede
  • Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    maj 2016

    Emner: 1 Svar: 2
    #4   31. maj 2016

    profilbillede
  • #5   31. maj 2016 Hmm... Ja, droppet ser ud til være ok. Der skal da bare en ny bagskifter på.

    Prøv evt et andet cykelværksted.


Kommentér på:
Exage 300ex bagskifter - hvad kan jeg bruge som alternativ?

Annonce