{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

kæde skipper under pres {{forumTopicSubject}}

Hey ya'll.

dumt spørgsmål måske, men jeg har lige skiftet kæde og klinge. min kassette er ikke ny, men har måske kørt 500 km (det burde ikke være det store problem) og jeg er nu kommet i det problem at min kæde skipper hvis jeg ligger lidt pres i pedalerne.

jeg har sram kassette, sram kæde og Hope nw klinge på. den skifter super, så mistænker ikke index eller lignende. Har målt kæden ud med sram's måde, største klinge på største gearhjul plus to led, men før jeg begynder at pille led af vil jeg lige overveje andre muligheder først.

Der er ingen stive led, dette er tjekket.

Håber i har en god ide til hvad det kan være.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kæde skipper under pres
  • #1   18. jun 2016 Der skal ikke flere led af kæden, når du har brugt den metode!

    Der er, som jeg ser det, kun 2 muligheder:

    1) Slidt kassette - det kan være svært at se / tjekke om den er.
    Er der grater på tænderne ?
    Med bagbremsen trukket og træd på pedalerne, kan det så ses at kæden vil "op over" tænderne?

    2)
    Hvordan har din hub det - det kan være denne som karmer over.



  • #2   19. jun 2016 Ny kassette

  • Jens M
    Jens M Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #3   19. jun 2016 har oplevet det samme med en kassette der kun havde kørt 50km, det betyder rigtig meget at de bliver slidt sammen, MEN efter omkring 200km sammen stoppede problemet dog, så jeg tog et par gode lange flade ture og derefter var problemet slidt til:) uden at købe nyt

  • #4   19. jun 2016 #3
    Her har du så i stedet en kæde som igen har strukket sig for meget og dine forreste klinger vil hurtigt blive slidt smiley


  • #5   22. jun 2016 Jeg køre 1x11 xo1 jeg skifter kæde ved 500-600 kørte km og ja der er lidt grat kanter men de er hurtigt kørt af

    Så jeg har slidt 3 kæder og 2 klinger i for før min kassette blev for ringe


Kommentér på:
kæde skipper under pres

Annonce