{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.557 visninger | Oprettet:

Valg af ny forgaffel mtb {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er helt ny inden for mtb og startede ud med at købe en Scott aspect 730, som jeg er glad for, dog synes jeg forgaffelen er for ringe, den sveder lidt når jeg har kørt på sporet i Hinnerup, jeg føler ikke rigtigt rebounden ændre sig ret meget når jeg justere den. Det skal siges jeg kører Road race og godt ved lidt om hvordan affrejding fungere, dog måske ikke lige 100% hvordan det skal sættes op i forhold til mtb. Jeg går derfor at overvejer at købe en bedre Fox eller rock shox forgaffel dog er jeg rimeligt på bar bund i hvad jeg skal kigge efter, cyklen bruges for sjovt som motion og det plan skal det holdes på, er ikke interesseret i at ofre en masse penge på noget der totalt overkill dog vil jeg have noget som fungere til mit behov smiley kan en eller flere venlige sjæle måske komme med et forslag til noget forgaffel der passer på min cykel ?

Hilsen Casper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny forgaffel mtb
  • #2   4. jul 2016 Har du det rette lufttryk i din gaffel nu?

  • #3   4. jul 2016 Lufttryk bliver svært at stille på den model...

    Du skulle have købt en Scale eller Spark før det kan svare sig at opgradere.. smiley

    Men det er jo heldigvis ikke for sent. Aspekt modellerne er ikke skovegnede i længden.


  • #4   4. jul 2016 Det er for sent har jo købt en cykel, set i bakspejlet skulle jeg have købt en bedre det bare svært når man ikke kender sine behov før man er i gang. Jeg takker for jeres svar.

  • #5   4. jul 2016 Hvilken størrelse hjul og hvilken gaffel er der tale om ?

    Alternativt er jo at finde noget brugt som er til at betale.
    Er man på "budget" kørsel, så kan man finde gode brugte dele i tyskland, da markedet dernede er noget større - her i dk er der kun enkelte til salg, og så er priserne kun en anelse under hvad det har kostet for ny.


  • #7   4. jul 2016 Nej, det er ikke det bedste udgangspunkt - måske det er en ældre model med 26" ?

  • #8   4. jul 2016 Det en model 2016 med 27.5" hjul, det skal ikke nødvendigvis være super super billigt, men 3000kr vil jeg godt ofre hvis jeg så får noget der rent faktisk kan holde til at blive brugt.

  • #9   4. jul 2016 Resten af cyklen holder heller ikke i længden. Det er fedt du har fået smag for det, og fordi du har udviklet dig og sætter større krav til udstyret, er det bedste råd at sælge den du har og købe en bedre cykel. Du bliver aldrig færdig med at opgradere en aspekt.

    De fleste har været den tur igennem. 😀


Kommentér på:
Valg af ny forgaffel mtb

Annonce