{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidt kassette
  • #1   21. jul 2016 Hvis det var mig ville jeg vælge at skifte hele kassetten. Det koster ikke mange kroner, så er det hele nyt. Eksempelvis 11-36t til 370,-
    Tænker at det bare er et spørgsmål om tid før de andre bliver slidte, og du er nødsaget til at skifte dem igen.


  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #2   21. jul 2016 Skift også kæde

  • #3   21. jul 2016 Skift altid kæde og kassette sammen... Ikke hver for sig smiley

  • #4   22. jul 2016 Den er kørt på 2 gange siden kædeskifte. Så det bliver ikke i denne omgang.

    Ris til egen røv.


  • #5   22. jul 2016 "Skift altid kæde og kassette sammen... Ikke hver for sig "

    Klassisk råd fra dem som ikke har forstået noget som helst.

    Pas din kæde!! Kør evt. med 2, hvor den ene ligger i olie og klar til montage mens du bruger den anden. Ved hver genmontage "vendes vrangen ud" da sliddet ikke er symmetrisk. Brug en god slidindikator på din kæde f.eks. Rohloff og lær brugen af den. Derved har man altid en "ny", velsmurt kæde. Jeg har på min gamle retrocykler Recordcassetter fra '97 som stadig er næsten, som da jeg købte dem.
    Det er slidte kæder som er cassetternes værste fjende. Når målet på 1/2" pr. led ikke længere er overholdt- "kæden slidt lang" - begynder den at slide tandhjulene spidse.


  • #6   22. jul 2016 Du kan roligt sætte ny kassette på hvis du kun har kørt to gange på den nye kæde

Kommentér på:
Slidt kassette

Annonce