Specialized S-Works Roubaix (SOLGT) [Tidl. cykel] Racer
5.174 visninger
|
Oprettet:
Specialized S-Works Roubaix (SOLGT)
Type:
Racer
Stel:
Full Carbon S-Works Roubaix SL2
S-Works FACT 10r carbon, FACT IS construction, compact race design, Zertz inserts
Krankparti: S-RAM Force Carbon Compact, 175mm arme og 50-34 klinger. Vægt 780g
S-Works FACT 10r carbon, FACT IS construction, compact race design, Zertz inserts
Krankparti: S-RAM Force Carbon Compact, 175mm arme og 50-34 klinger. Vægt 780g
Forgaffel
S-Works FACT carbon, monocoque construction, OS race for 1-3/8" bearing, full carbon legs, crown and steerer w/ Zertz inserts
Bremser
Frem: Shimano DuraAce 7900
Bag: Shimano DuraAce 7900
Bag: Shimano DuraAce 7900
Dæk
Træning: Continental, Grand Prix 4-season, 700x23
220g
Race: Lukkede ringe Continental Sprinter Black Chilii 700X22, 180 tpi 275g.
220g
Race: Lukkede ringe Continental Sprinter Black Chilii 700X22, 180 tpi 275g.
Hjul
Race:
FFWD FastForeward F5R. 50mm Carbonfælge
Frem 635g med 20 aero-eger.
Bag 840g med 24 aero-eger.
Race:
FFWD FastForeward F5R. 50mm Carbonfælge
Frem 635g med 20 aero-eger.
Bag 840g med 24 aero-eger.
Træning:
Mavik Ksyrium Elite 25 mm sorte
Frem 775g med 18 flade aero-eger
Bag 960g med 20 flade auro-eger
Kasette: Shimano DuraAce 10-speed 12-25 med de 4 største klinger i titan. vægt 163g
Træning:
Mavik Ksyrium Elite 25 mm sorte
Frem 775g med 18 flade aero-eger
Bag 960g med 20 flade auro-eger
Kasette: S-RAM 10-speed 11-23. vægt 217g
FFWD FastForeward F5R. 50mm Carbonfælge
Frem 635g med 20 aero-eger.
Bag 840g med 24 aero-eger.
Race:
FFWD FastForeward F5R. 50mm Carbonfælge
Frem 635g med 20 aero-eger.
Bag 840g med 24 aero-eger.
Træning:
Mavik Ksyrium Elite 25 mm sorte
Frem 775g med 18 flade aero-eger
Bag 960g med 20 flade auro-eger
Kasette: Shimano DuraAce 10-speed 12-25 med de 4 største klinger i titan. vægt 163g
Træning:
Mavik Ksyrium Elite 25 mm sorte
Frem 775g med 18 flade aero-eger
Bag 960g med 20 flade auro-eger
Kasette: S-RAM 10-speed 11-23. vægt 217g
Gear
Shimano DuraAce 7900 Carbon skiftere
Shimano DuraAce 7900 forskifter, 67g
Shimano DuraAce 7900 bagskifter, 166g
Shimano DuraAce 7900 forskifter, 67g
Shimano DuraAce 7900 bagskifter, 166g
Styr
Styr: Deda Sfida Carbon coated alloy 277g, 31,7 440 mm.
Styrepind: Deda Ultra Carbon. Carbon coated alloy 165g
Styrepind: Deda Ultra Carbon. Carbon coated alloy 165g
Saddel
Sadelpind: S-Works SL, FACT carbon Zertz insert, 27.2mm
Sadel: Specialized Toupé Gel 130 mm x 270mm .
Carbon reinforced shell and Hollow titanium rail. 170g
Sadel: Specialized Toupé Gel 130 mm x 270mm .
Carbon reinforced shell and Hollow titanium rail. 170g
Ekstraudstyr
Flaskeholdere: Tacx Tao Carbon 2 stk.
Pedaler: Shimano PD-R540 SPD-SL
Pumpe: sadeltaske-version med CO2.
Sadeltaske: Specialized.
Kæde: Shimano DuraAce
Cykelcomuter/GPS: Garmin Forerunner 305 med kadance måler og pulsbælte samt Garmin holder på styr.
Pedaler: Shimano PD-R540 SPD-SL
Pumpe: sadeltaske-version med CO2.
Sadeltaske: Specialized.
Kæde: Shimano DuraAce
Cykelcomuter/GPS: Garmin Forerunner 305 med kadance måler og pulsbælte samt Garmin holder på styr.
Bemærkninger
Så blev ramen opgraderet til carbon. Gæt om jeg er tilfreds
Specialized S-Works Roubaix (SOLGT)
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 14 Cykler: 18 Emner: 23 Svar: 64
Det var den ramme de anvendte sidste år til bla. Paris-Roubiax. Hvad jeg kan bedømme kørte fabiam dog på en modificeret udgave i år.
Hjulene kører out of this world godt. De findes i en forstærket udgave til ryttere plus 85kg og jeg kender 3 der kører med det sæt - alle er enige. De er stivere og svarer bedre end Mavic Ksyrium SL, Fulcrum 0 og Cosmic.
Men der er vel en grund til at Boone og QuickStep kører med dem.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 3 Svar: 12
Syg s-works!
Er det den saxobank benytter til Roubaix'en og de løb?
Kører De hjul godt?
Høj herfra...
Tjek evt min..
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 7
Fed cykel, får en høj.
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Cykler: 2 Emner: 50 Svar: 124
Specialized er vejen frem
X-høj herfra.
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
Det kender jeg ikke noget til.. Sidste alu racer jeg havde, var da jeg var 12 ;o) (er 37)
Den jeg har nu, er første racer siden den gang, så forskellen kender jeg ikke direkte..
En saddel der sidder en cm forkert, i forhold til det optimale, kan godt gi tunge ben. Men mon ikke at det er fordi køre glæden er større nu, så du ubevist træder hårdere, og dermed blir brugt mere? :o)
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 14 Cykler: 18 Emner: 23 Svar: 64
Det vil den også, men der er absolut ingen ting galt med den når den kører ned af. Den er utrolig stabil i styringen og ingen understyring overhovedet.
Det som den er bygget til, altså at dæmpe små stød fra underlaget - det gør den til et rent 13 tal. den føles helt vildt rolig uden at man taber fornemmelse.
Jeg må sige at den virkelig lever op til produktbeskrivelsen.
Jeg syntes dog at det tager lidt hårt på benene at går fra alu til carbon. Det er som at musklerne arbejder mere effektivt og dermed bliver hårdere belastet.
Men det har jeg hørt fra andre som er gået fra alu til carbon også.
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
Den er alt for lækker! ;o)
Den ser ud som om den meget gerne vil køre op ad?? ;o)
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 14 Cykler: 18 Emner: 23 Svar: 64
Hvad jeg har kunne læse mig frem til så har S-RAM kranken fået gode anmeldelser. Jeg er ikke helt vild med DA kranken og så fik jeg en god pris
Mange tak for de fine kommentarer. Jeg er så sandelig også glad som en 1. klasses elev med ny skolataske
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 17 Cykler: 2 Emner: 27 Svar: 276
den er sku lækker .D og federe end den ramme du først snakkede om
X-høj intet mindre... og dejeligt at se nogle med andre hjul en bare zipp
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 29
Den er sgu lækker. Men hvorfor Sram krank?
Høj her fra
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Cykler: 3 Svar: 2
fy for helvede hvor er den fed.. velkommen. x-høj