Trek Powerfly+ FS 9 [Tidl. cykel] Mountain
2.663 visninger
|
Oprettet:
Trek Powerfly+ FS 9
Type:
Mountain
Stel:
Alpha Platinum Aluminium 27,5" stel, ABP Convert, E2 konisk kronrør, indvendig kabelføring til gear og e-system, Motor Armor i metal, 120 mm vandring
Forgaffel
Foraffjedring:
RockShox Revelation 27,5" RCT3 m. Solo Air, 32mm gaffelben, rebound, justerbar kompression v. lav hastighed, kompression med tre indstillinger, E2 konisk styrrør, 15 mm Maxle Lite, 120 mm vandring
Bagdæmper:
RockShox Monarch Debonair RL, rebound, lockout, tunet af Trek, 7,25x2,0"
RockShox Revelation 27,5" RCT3 m. Solo Air, 32mm gaffelben, rebound, justerbar kompression v. lav hastighed, kompression med tre indstillinger, E2 konisk styrrør, 15 mm Maxle Lite, 120 mm vandring
Bagdæmper:
RockShox Monarch Debonair RL, rebound, lockout, tunet af Trek, 7,25x2,0"
Bremser
Shimano Deore XT Trail bremser m. ICETech 180/180
- 203mm xt icetech skiver monteret
- 203mm xt icetech skiver monteret
Dæk
Bontrager XR3 Team Issue Tubeless Ready, 27,5x2,35"
- lavet tubeless
- lavet tubeless
Hjul
Fornav:
SRAM MTH716, 15 mm gennemgående aksel
Bagnav:
SRAM MTH746, 12mm gennemgående aksel
- lejer fra ceramicspeed monteret
Fælge:
Bontrager Duster 32-huller Tubeless Ready
SRAM MTH716, 15 mm gennemgående aksel
Bagnav:
SRAM MTH746, 12mm gennemgående aksel
- lejer fra ceramicspeed monteret
Fælge:
Bontrager Duster 32-huller Tubeless Ready
Gear
Gearvælgere:
SRAM X1, 11-gear
Bagskifter:
SRAM X1
Kranksæt:
RIDE+ aluminium m. integreret bashguard, 15T
Kassette:
SRAM XG-1180, 10-42, 11 gear
Kæde:
SRAM PCX1
SRAM X1, 11-gear
Bagskifter:
SRAM X1
Kranksæt:
RIDE+ aluminium m. integreret bashguard, 15T
Kassette:
SRAM XG-1180, 10-42, 11 gear
Kæde:
SRAM PCX1
Styr
Bontrager Low Riser, 31,8 mm, 15 mm rise
Saddel
Bontrager Evoke 2
Ekstraudstyr
Motor:
Bosch Performance Cruise 25 km/t, yder op til 60nm
___________________________________________________
Turbo: +275 % af egen pedalkraft
Sport: +170 % -//-
Tour: +110 % -//-
Eco: + 50 % -//-
Off: Ingen assistance
___________________________________________________
Battery:
Bosch PowerPack 400Wh, 36v, 11ah
- Rækkevidde mellem 25- og 160km
Controller:
Bosch Intuvia Performance m. fjernbetjening på styr
Bosch Performance Cruise 25 km/t, yder op til 60nm
___________________________________________________
Turbo: +275 % af egen pedalkraft
Sport: +170 % -//-
Tour: +110 % -//-
Eco: + 50 % -//-
Off: Ingen assistance
___________________________________________________
Battery:
Bosch PowerPack 400Wh, 36v, 11ah
- Rækkevidde mellem 25- og 160km
Controller:
Bosch Intuvia Performance m. fjernbetjening på styr
Bemærkninger
Haters gonna hate <3
Dette kan på ingen måde sammenlignes med en crosser!
Dels fordi den intet gasgreb har, men også fordi den ikke er i nærheden af at have de kræfter, som en benzin drevet crosser har!
Der sidder tre sensorer, som alle tre spiller ind i hvor meget kræft der bliver leveret til baghjulet.
Inden folk begynder at bitche over cyklen, eller for den sags skyld over mig, så sæt jer venligst ind i hvordan denne el-mtb fungere!
http://www.bosch-ebike.de/en/produkte_neu/performance_line/performance_line_1.php
Jeg ved godt at der findes andre el-mtb'er, som nemt kan pløje en mtb sti op med sine 1000-5000w motorer, men lad mig igen påpege at denne motor kun er på 250w, har en tophastighed på 25km/t og intet gasgreb har. Den er udelukkende pedalstyret!
___________________________________________________
Har pt. kun trillet rundt på parkeringspladsen, men jeg glæder mig som et lille barn til at slippe den løs i skoven!
- jeg har haft et overbelastet knæ, som stadig driller lidt. Derfor faldt valget også på en el-mtb, da jeg af og til har brug for et hjælpende skub!
Den har en kampvægt på ca. 20kg.
Dette kan på ingen måde sammenlignes med en crosser!
Dels fordi den intet gasgreb har, men også fordi den ikke er i nærheden af at have de kræfter, som en benzin drevet crosser har!
Der sidder tre sensorer, som alle tre spiller ind i hvor meget kræft der bliver leveret til baghjulet.
Inden folk begynder at bitche over cyklen, eller for den sags skyld over mig, så sæt jer venligst ind i hvordan denne el-mtb fungere!
http://www.bosch-ebike.de/en/produkte_neu/performance_line/performance_line_1.php
Jeg ved godt at der findes andre el-mtb'er, som nemt kan pløje en mtb sti op med sine 1000-5000w motorer, men lad mig igen påpege at denne motor kun er på 250w, har en tophastighed på 25km/t og intet gasgreb har. Den er udelukkende pedalstyret!
___________________________________________________
Har pt. kun trillet rundt på parkeringspladsen, men jeg glæder mig som et lille barn til at slippe den løs i skoven!
- jeg har haft et overbelastet knæ, som stadig driller lidt. Derfor faldt valget også på en el-mtb, da jeg af og til har brug for et hjælpende skub!
Den har en kampvægt på ca. 20kg.
Trek Powerfly+ FS 9
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
- Ja præcis. Så længe det er lovligt, så har de intet at sige.
Tager dog heller ikke folk meninger omkring min cykel (eller el-cykler generelt) så tungt
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 6 Svar: 18
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
Det håber jeg bestemt også vi kan!
okt 2008
Følger: 1
Mvh.
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
Jeg er helt enig i at de cykler der ikke er godkendt, ikke burde køre i skoven.
1: Sammenligner vi bil kontra cykel, så er en cykel meget mere miljøvenlig end så mange andre ting.
Det koster mindre at lade et batteri op, end det gør at se fjernsyn om aftenen ..
2: Grænsen går ved det lovlige og ulovlige eller godkendte / ikke godkendte. Jeg er helt enig i at de cykler der ikke er godkendt i Danmark, ikke burde køre i skoven.
En cykle med en motor på flere tusinde watt og som ikke er pedalstyret, er i teorien det samme som en crosser. Den kan uden problemer pløje det hele op, samt nå en fart over 25km/t, som de max. lovligt må køre herhjemme.
Well .. Politiet er vel dem der håndholder de regler? Om de går op i det er så en anden side af sagen.
Men igen. Grænsen går ved om den er godkendt i Danmark eller ej.
Og de folk der har prøvet en el-cykel eller i det mindste ved lidt om det, kan også med det samme spotte om den er lovlig eller ej.
3: Jeg kan jo vende det om og spørge: har vi virkelig brug for biler med over 70hk i danmark, når den højeste tilladte hastighed er 130km/t ? Og nu hvor du selv nævner miljøet .. Hvor mange biler i Danmark køre ikke under 15km/l? Jeg køre selv i en lupo 3l, der i snit køre 27-30km/l ..
Har du aldrig haft lyst til at prøve noget lidt sjovere end det normale? Aldrig haft lyst til at få lidt mere fart på og generelt bare have det sjovt? Man kan jo selv justere assistancen på cyklen, så der er ingen der siger at den skal stå på turbo hele ruten ..
Apropos kondi .. Selv da jeg var i super kondition, overvejede jeg stadig en el-cykel, fordi de bare er skide sjove at køre på. At man ikke får motion af at køre på sådan en, er en myte, starte af folk der enten ikke ved noget om det eller kun har prøvet de billige (dem under 15.000), for der er STOR forskel på hvordan de køre og hvordan deres assistance fungere.
4: Jeg forstår din pointe, men igen. De problemer vil altid være der. De såkaldte "weekend warriors". Men så frem cyklen er lovlig, så kan den ikke assistere op til mere end 25km/t .. Jeg ved ikke med dig, men da jeg ikke havde et ødelagt knæ, kunne jeg sagtens køre hurtigere end 25km/t, selv på små og kringlede stier. Og lur mig om vi ikke alle har taget et styrt i ny og næ.
Der vil altid være mennesker der ødelægger det for os andre, men jeg synes det er en skam at give cyklen skylden. Lad os hellere fokusere på at få folk til at køre efter evne, selvom det kan være svært ..
5: Igen. Der er ingen glidebane, for der findes de godkendte og så findes der de ikke godkendte. Jeg er helt enig i at en motorcykel eller en ikke godkendt el-cykel ikke burde køre i skoven, netop fordi de kan pløje det hele op og opnå ret høje hastigheder uden hjælp fra rytteren. Dét kan blive en farlig leg for os alle i skoven, men så frem du har en lovlig cykel der kun assistere op til 25km/t, der ydermere intet gasgreb har og udelukkende er pedalstyret, så kan jeg ikke se problemet i det.
Jeg har været i skoven én gang på den nu, og selv når den var sat i turbo så kunne den ikke lave hjulspind eller på anden måde ødelægge noget. Ihvertfald ikke mere end hvad man kan på en normal cykel..
Go´ dag til dig.
okt 2008
Følger: 1
Som andre, påpeger: Er det i min optik en motorcykel. Jeg er med på DIN e-mtb sikkert er meget skånsom, og at DU sikkert kører fint, og at den kun giver dig en MARGINAL fordel, problemet er det er en glidebane:
1) Der bliver nævnt at e-mtb'er ikke larmer og forurener. Hvor tror du din el kommer fra? Store dele af den danske el-produktion forgår stadig på kraft/varmeværker hvor vi afbrænder diverse ting. Just sayin'... Det er måske den mindste årsag i virkeligheden, men generelt synes jeg ikke det helt harmonere med cykling for mig - rent miljømæssigt.
2) Hvor går grænsen for hvad der så må/ikke må kører på MTB sporene?
I dag er det fx ikke tilladt at kører i skoven med motoriserede køretøjer, medmindre man har tilladelse fra Natur Styrelsen. Du har et motoriseret køretøj, punktum. Du nævner effekt og topfart som parametre for din e-MTB er fin, og at der grænser for hvor meget den ødelægger, men hvem skal håndhæve det ude på sporene? Hvem skal sørger for at din e-mtb må være der, men ikke naboens? og hvem skal lave reglerne?
3) Har vi virkelig brug for e-mtb'er i Danmark? Som jeg nævnte i mit første svar; medmindre man har et decideret handikap - eller som jeg kan læse du har haft; en skade, hvad er så begrundelsen?
At du ikke kan komme op af den stejleste bakke? Undskyld, men det ku' vi andre heller ikke, så må man trække de par meter (ja METER i Danmark, ikke flere kilometer opad et bjerg i alperne) indtil man kan. Det er ligesom en indbygget del af mtb-sporten, at man bliver BEDRE til tingene.
At du har venner der ikke gider vente på dig? Få dig nogen venner eller ligesindede der gider...
At du har langt til dine spor? Sorry, men så må du jo komme i bedre form... lige som os andre.
3) Min personlige mening er, at du også giver folk uden den nødvendige teknik og færdigheder "adgang" til fart og hastigheder de ikke har haft en chance for selv at tilegne sig. Bare fordi din e-mtb kan hive dig opad/henad/nedad sporet med 30-40 km/t er det ikke sikkert DU kan!
I mine øjene bør der være en indbygget progression i færdigheder, som jeg nemt tror man kommer til at "skippe" med e-mtb'er. Specielt - og jeg ved jeg generaliserer - diverse weekend warriors der lige har smidt 30-40k på fin e-mtb der lige skal ud og vise de er nogen helvedes-karle... Jeg ved ikke med dine spor, men her hvor jeg cykler, kan der tit bliver ret crowded i weekenderne og om sommeren ude på sporene. Jeg synes vi i forvejen har rigeligt med problemer med hovedløse weekend tonsere der ikke viser hensyn, både til andre mtb'ere men også til resten af brugerne i skoven. Igen, jeg kan kun forestille mig at e-mtb'er vil underbygge denne problematik.
4) Nej jeg ser ikke DIN e-mtb eller DIG som et problem. Du er sikkert hensynsfuld, din cykel minder meget om en normal moutainbike osv. osv. - men igen, for mig ER det en motorcykel, og DET er en glidebane, da jeg helst ikke ser at motorcykler bruger mtb-sporene, da vi ingen mulighed har for at regulere det så.
Mvh.
mar 2009
Følger: 2 Cykler: 1 Svar: 5
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
Rækkevidden på de 175 km er under helt optimale forhold i øko osv.. realistisk under optimale forhold, vil jeg nok sige at 100 - 10 km er mere realistisk
Jeg er allerede super glad for den! De første 20 km er rundet, og den er både skov og nem at køre på!
- den har en vejl. Pris på 37.599 kr
jan 2015
Følger: 1
Fed MTB
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Cykler: 7 Emner: 179 Svar: 1.917
Men lige rækkevidden - 175km, må vel være som slukket?
Alle de elcykler jeg har prøvet/hørt om, har max (på papiret) haft en rækkevidde på 80km - på eco.
Men uanset hvad, håber du blir glad for den og god sommer!
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 214
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 13 Cykler: 3 Emner: 10 Svar: 69
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3
mar 2015
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 11
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 27 Svar: 74
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 47 Cykler: 8 Emner: 3 Svar: 5
mar 2014
Følger: 1 Cykler: 1
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 138 Cykler: 11 Emner: 58 Svar: 506
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 5 Svar: 24
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 24
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 9 Svar: 112
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
- og ja præcis! Godt nok koster de en god sjat penge, men personligt synes jeg ikke det skal lade en stoppe fra at lave det man kan lide!
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 327
Tillykke med el(s)dyret
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
- heldigvis styre man jo stadig selv, hvor stor en assistance man vil have, samt at man jo bare kan slå det fra, hvis det går for hurtigt. Den assistere kun op til 25km/t
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 890
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 13 Cykler: 7 Svar: 100
- og tak for velkomsten.
Men .. jeg gad godt vide hvorfor folk afviser?
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 4 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 3
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 89 Svar: 82
sep 2014
Følger: 4 Følgere: 4 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 52