Hold formen ved lige gennem de kolde måneder

Hold formen ved lige gennem de kolde måneder

15. okt

Dette er sponsoreret indhold

Et tidspunkt hvor motivationen for at cykle og dyrke motion generelt styrtdykker, er i løbet af de kolde måneder i efteråret og vinteren. Grunden til dette er, at det bliver koldere og mere vådt at bevæge sig udenfor, og det afholder mange fra at komme op og af sted. Hvis du er en af dem, der kan have svært ved at komme ud af døren i de kolde måneder, kan du med fordel læse med her i artiklen. Her finder du nemlig en række tips til, hvordan du holder formen bedst muligt gennem den kolde tid.

Ryk træningen indenfor

Hvis du synes, at det er alt for træls at dyrke motion i det kolde danske efterårs- og vintervejr, kan du med fordel vælge at rykke træningen indenfor. Når det kommer til at gøre dette, er der flere forskellige muligheder. Du nemt holde cyklingen ved lige, hvis du bare investerer i en motionscykel eller en Hometrainer. Sidstnævnte giver dig muligheden for at træne på din egen cykel, og du kan derfor få en mere autentisk følelse under din træning indenfor. Tjek en test af de bedste hometrainere ud, så du kan finde ud af,  hvilken en der passer bedst til dig og dit behov.

Det er ikke kun cykeltræningen, du kan rykke indenfor i stuen. Komplementer din cykeltræning med styrketræning derhjemme. Dette kan du sagtens gøre, selvom du ikke har alverdens udstyr. Det eneste du behøver, er en fitnessmåtte, og så er du ellers godt i gang. 

Overvej hvad du spiser

Noget andet du kan gøre, hvis du vil sørge for at holde den gode form i lige, er at overveje, hvad det er, du putter i munden. Træner du mindre, er det også helt naturligt, at du skal spise mindre eller sundere. Du kan ikke indtage den samme mængde kalorier, når du ikke træner, som når du træner på dit normale niveau. Fortsætter du med at spise det samme, vil du med stor sandsynlighed tage på. Gennem de kolde måneder kan det derfor være en god ide at skrue lidt ned for nogle madvarer eller at skifte dem ud med sundere alternativer. Ofte kommer dette helt af sig selv, da du bliver mere stillestående, og derfor ikke har brug for lige så meget energi, som når du træner. Dette er dog ikke en selvfølge. Gør derfor dig selv en tjeneste og hold øje med dine madvaner til et vist niveau.



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


x