{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.678 visninger | Oprettet:

Scott VS specialized HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Står og skal have ny cykel.

Kan ikke rigtigt lige vælge.. Har faktisk en 3-4 cykler jeg står og vipper lidt imellem.

Nr 1. Scott spark 900rc med xx1 (BRUGT) - vægt 10,5kg

Nr 2. Scott 900RC med xx1 (NY) - vægt 8,8kg uden pedaler

Nr 3. Specialized S-Works med xx1 - vægt 8,4-8,7 race klar!!!
(BRUGT)

Kom gerne med nogle god bud på hvorfor i vil vælge den i nu synes om.. Prisen på disse cykler er ca det samme. Der er nok maks 5000kr i forskel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scott VS specialized HJÆLP!!
  • #1   15. okt 2013 Kommer fra en Cannondale så har nemlig ingen erfaring med disse 2 mærker.

• #2   15. okt 2013 Hej Peder, uha, lækre cykler! Jeg har lige siddet og savlet over den Spark, den er bare så meget federe end Generalized....
    Hvis det var til mig selv havde jeg nuppet nr2, jeg er ikke til fullys.

Der er sikkert nogen andre der har mere forstand på geometrien, men jeg kan godt lide Scotts lidt racy stil.

• #3   15. okt 2013 Jamen den er også super fed den RC.. Har lige været nede ved cykelforhandler idag og kigge på den.. Og det var da også svært ikke bare at tage den med med det samme..:D

• #4   15. okt 2013 hvad med en Epic S-works ?

• #5   15. okt 2013 Er selv i lidt a'la samme situation, dog bare med nogle væsentligere billigere modeller af Spark'en og så Epic smiley

Men var ude og prøve en Epic i weekenden og er godt nok helt og aldeles hooked på deres brain system! Så hvis du kan holde lidt igen Peder, så se om du kan komme ud og prøve en Epic smiley

• #6   16. okt 2013 Jeg ville tage S-works'en, fordi specialized generelt set laver bedre rammer og så kommer man altså ikke uden om, at den har Brain i forgaflen. Når det går hedt for sig, så er det en ting mindre, at skulle tænke over.....

Hvis man køber en fully, så bliver det endnu mere irriterende, at man både skal indstille bag- og foraffjedring hele tiden. Det vil ofte ende med, at man alligevel vælger en indstilling til hele turen.

Specialized kører der en del af, men det gør der såmen også af Scott så tag lidt Jakob MTBs holdning med et gran salt, da han jo fravælger Specialized alene pga han gerne vil skille sig ud....

• #7   16. okt 2013 Specialized laver bedre rammer end Scott? Jeg må le.. Gang på gang får Scott bedre resultater i tests hvor man har udsat rammerne for diverse stressmålinger end Specialized, om det er enten på mtb eller landevej.. Deres landevejs-aeroramme Venge er jo forfærdelig blød sammenlignet med en Foil.

Scott Scale er i øvrigt den letteste mtb-ramme der findes...

• #8   16. okt 2013 I øvrigt, lidt tal fra tyske BIKE magasin, til at bakke op, at Scott-rammen som standpunkt er bedre:

Scott Scale (size L/19"): 1043g / STW (stiffness to weight ratio): 78
    Specialized S-Works Carbon (size 19"): 1386g / STW: 63

http://forums.mtbr.com/weight-weenies/weight-2006-trek-9-8-9-9-frame-180221.html#post1751156

• #10   17. okt 2013 Stressmålinger, stivhed og vægt er ikke det vigtigste. Det er køreegenskaberne der er det vigtigste, stivhed de rigtige steder og blødhed de rigtige steder. Desuden spiller rammens geometri ind og udstyret på cyklen betyder også meget. Uanset hvor god Scott rammen er, så har forgaflen ikke Brain teknologien.

Scott-rammen er selvfølgelig 350 gram lettere. Nu er det altså mig der ler.

Hvad har racercykler egentlig med mtbs at gøre ????

• #11   17. okt 2013 En 2013 Sworks stumpjumper ramme vejer 1180 gram...,2014 udgaven vejer cirka det samme som scotts.

• #12   17. okt 2013 Jeg takker mange gange for svarene alle sammen.. Har købt en cykel og det blev hverken scott eller specialized.. Jeg gik en helt anden vej og købte en NewUltimate.. Rigtig fed cykel og er super spændt på at komme ud og prøve den..

• #13   17. okt 2013 Tillykke med den, men.... Vi vil se billeder!!!

• #14   18. okt 2013 Opretter den herinde når jeg får den.. så du bliver ikke snydt Jakob..

• #15   18. okt 2013 Synes bare det er fedt at det ikke blev en specialized, ligesom alle de andre. smiley

Glæder mig til at se den.

• #16   18. okt 2013 Man kommer ikke udenom at specialized er godt, men man betaler også penge for navnet.. Jeg valgte også en new ultimate for ikke at have noget så mange andre har..:D
    Glæder mig satme os.. Skulle gerne have den her imorgen formiddag eller noget..
    Skal du egentlig ti Blåbjerg Jakob og køre Invita Race nu her på søndag?

• #17   18. okt 2013 Nej. Skal ikke køre løb igen før fussingø...

• #18   18. okt 2013 når okay.. uhh der tror jeg også jeg hellere lige må komme op igen..

Kommentér på:
Scott VS specialized HJÆLP!!

Annonce