{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige 2 spg. om klub og ny MTB
  • #1   2. jun 2009 klubben ved jeg ikke noget om, men jeg syntes du skulle starte på en hardtail!!

    - og til det egner den Cube Reaction K18 sig bedst, ifølge mig ;).


  • #2   2. jun 2009 Mr. P
    hvorfor skulle han starte på en hardtail?

    jeg vil sige det stik modsatte, find 3000 mere og få en god fully. eller se på brugt. der kan man få ret meget fra 12-13000.
    med fully gør for mig, art jeg tør køre lidt hurtiger, da der er mere ro i cyklen. :o)


  • #3   2. jun 2009 en hardtail er mere klatre venlig..
    - man kan godt blive lidt forskrækket af at det faktisk er hårdt at klatre i skoven i starten!! - derfor er hardtailen bedre..

    jeg forstår heller ikke at du kører hurtigere på fully, det er der ikke mange der gør. det hele kommer an på dit "magelighedsniveau", om du vælger fully ellr hardtail ;).


  • #4   2. jun 2009 min næste mtb bliver os en fully.. så vil da klart sige en fully smiley

  • #5   2. jun 2009 kan man bruge en fully til kørsel på landevej også?

  • #6   2. jun 2009 hvis den har lockout på bagdæmperen kan man i princippet godt ;).

  • #7   2. jun 2009 men at finde en lockout der virker 100 procent er det næste problem smiley jeg kørte med min makker i weekenden, han havde fully men hans bagerste dæmper lockede ikke ordentligt, til sidste virkede den så heller ikke mere smiley Men jeg har heller ikke forstand på det smiley

  • #8   2. jun 2009 Min første mtb bliver en hardtail, bare lige et indput.. Tilbage til dit spørgsmål vedr. køb af cykel, og du tager Lapierre eller Cube Reaction er et spørgsmål om smag.. Komponenterne er, bortset fra forgafflen, de samme.. Jeg ved ikke om FOX'en kan betegnes som bedre end REBA'en, men det er der nok andre her på galleriet der kan hjælpe dig med.. Jeg havde taget Lapierre da den ifølge min smag er fedest.. smiley

  • #9   2. jun 2009 Men Fox gaflen er en smule bedre end Reba'en ;).

  • #10   2. jun 2009
    Mr. P
    kan slet ikke forstå hvorfor du siger man ikke klatre lige så godt på en fully. vil faktisk sige jeg er direkte uenig. men det er nok en smags sag. men jeg vil mene at efter som du har en bedre kontakt mellem dæk og underlag, og kan holde røven i sædet på en fully, så det kan da næsten umuligt være "bedre" på en hardtail. tør næsten ikke sige det.
    nu ved jeg godt du kalder den mere klatre venlig. men same same.
    og det med at køre hurtiger.
    hvis du har mere kontakt med underlaget, da hele cyklen er mere i ro, grundet bagdæmper. burde man også kunne køre hurtiger.
    har du overhovdet prøvet en hardtail mat og en fully i skoven, og givet den gas på dem?


  • #11   2. jun 2009 med hensyn til om det skal være hardtail eller fully henrik afhænger det fuldstændigt af om du har noget skov med potentiale til fully. er det bare død syge ruter uden så meget teknisk kørsel så burde du nok holde dig på hardtailen, men har du noget skov i nærheden af hvor du bor med masser af teknisk terræn og gode nedkørsler er fullyen at foretrække.

    startede selv ud på en hardtail for lidt over et år sidden, den blev sgu hurtigt skiftet ud med en xc fully, da jeg hurtigt fandt ud af hvad min kørerstil lå til.. så gør op med dig selv hvilken person du er, og hvilket terræn du kommer til at kører mest i...

    kan dog hjælpe dig lidt, du siger du sørger klub ved silkeborg så formoder du bor der omkring, og der er silkeborgskovende nået at det fedeste terræn til en fully, dejlig skov...

    men tag også lige at tjekke nogle canyoner ud, der får du virkelig meget for dine penge...
    http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/specs.html?b=785
    http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=804

    håber du kan bruge det til noget,,


  • #12   2. jun 2009 Haha... At en Fox skulle være bedre end end REBA, og at man klatre bedre på en HT end fully...

    Fox vss. REBA
    Det kommer sgu an på hvem du spørger. Fox er stivere, REBA har en bedre dæmpning. Religionsspørgsmål(PUNKTUM)

    HT vss. fully
    Det kommer sgu an på hvilke cykler vi snakker om...
    Om det er en Bussetto mod en Specialzed Epic Expert eller en Greenfield Mckildney mod en Giant XtC Advanced SL siger sgu en del.


  • #13   2. jun 2009 Jeg er fuldstændig enig med dig "derude." til min kører stil vinder jeg klart mere tid på min fully end jeg gjorde på min Hardtail.
    SIF cykling er en sindsyg god klub for alle! kører selv der, det kunne være vi mødes ;D - jeg har en film inde fra igår af hvor vi finder nye spor (-: (i silkeborg området)


  • #14   2. jun 2009 Takker mange gange for alle svaren,kanon respons smiley
    S K vil da lige checke SIF cykling ud smiley


  • #15   3. jun 2009 FHM Addicted:

    Nu er det jo ikke lakeringen der gør rammen god, det kan bare være en slags bonus så den pynter mere i stuen.. smiley


  • #16   3. jun 2009 Cube's design er da fedt nok men, det er ikke det jeg vælger min cykel på! Pronghorns design er ikke det fedeste men, det bedste cykel man kan skaffe efter min mening!

  • #17   4. jun 2009 Så sent som i går kørte jeg bag ved en sponseret rytter fra Team fit4run. Hun kørte Pronghorn, med det det anti loss power system eller hvad det hedder... Men den dæmper var langt fra lige så stille som jeg havde forestillet mig. Man kunne nemt så at fulgte hendes tråd, ikke imponeret her.

Kommentér på:
Lige 2 spg. om klub og ny MTB

Annonce