{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Kaj S L
Kaj S L
Tilmeldt:
23. nov 2010
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3

Rygskjold {{forumTopicSubject}}

Min søn er begyndt at køre med på mtb, og er lidt bidt af det. Det er godt. I den forbindelse er vi begyndt at diskutere beskyttelse, for han har en evne til at være uheldig.

De er rygskjolde som POC Spine og Evoc vests, de giver vist god beskyttelse. Men bliver en vest som Evocs ikke meget varm at køre med? Så varm at det går ud over koncentrationen?

Mvh

Kaj


Kommentarer på:  Rygskjold
  • #2   7. apr 2017 De isolerer selvfølgelig en smule, men så snart man cykler lægger man ikke meget mærke til det.
    Da det kun er ryggen, vil han kunne regulere temperaturen ved at tage mindre tøj på.
    Til sammenligning kan jeg nævne at jeg altid bruger rygskjold på skiture. Hvis jeg tager det af , skal jeg måske have en tynd undertrøje eller en tynd Vest mere på. Mere er der ikke tale om.

    Og hvis han kører downhill vil jeg nok anbefale det,, men kører han xc tror jeg ikke at det er nødvendigt.


  • Apollon
    Apollon Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346
    #3   7. apr 2017 Børn må gerne slå sig, man skal ikke pakke dem in i bobel plast. til alminde XC brug er rygskjold ikke nødvendigt. smiley

    Men teknik træning er vejen frem.


Kommentér på:
Rygskjold

Annonce