{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Canyon - Proces ifm. bestilling af cykel. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er brændt lidt varm på Canyon´s sports hybrid modeller.
ROADLITE AL SL 8.0. Hamrende fede cykler, men fornemmer lidt hist og her, at mange har oplevet dårlige erfaringer med kundeservice etc. Er der nogen hér som har positive el. negative indvendinger til dette.. ?

Jan Brøchner


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canyon - Proces ifm. bestilling af cykel.
  • #1   11. feb 2018 Jeg syntes deres Service er helt fin.
    Jeg har haft købt 2 cykler fra Canyon.
    Jeg købte en Canyon Spectral i 2014, det viste sig så her sen 2017 tidligt 2018 at den havde er revne i kædestag. Jeg fik tilsendt en helt ny ramme fra Canyon uden beregning.


  • #2   11. feb 2018 Jeg stillede samme spørgsmål på et andet forum, da jeg også er brændt varm på en Canyon cykel.

    Jeg fikke dette svar:
    Har selv købt et par cykler fra den og kender også andre der har - alle uden problemer. Men de havde en periode hvor de både flyttede hovedlager og implementerede nyt IT system, hvor det vidst gik helt op i hat og briller og deres direktør var ude med en offentlig undskyldning. Men mig bekendt ligger de problemer mindst et år tilbage i tid og jeg tror ikke der er problemer længere.

    Jeg har spurgt om en del ting inden køb, og der har de svaret inden for 1 dag. smiley Så jeg regner med at bestille cyklen så snart jeg kan.


  • #3   11. feb 2018 Tak for jeres respons. Det lyder som en rimelig forklaring på de problemer der kan ha været. Jeg vil seriøst overveje at gi det et skud, for cyklerne er bare for fede...

  • #4   11. feb 2018 Det er de nemlig, man får meget for pengene og de har rigtig fedt design. smiley Jeg har kig på deres Inflite AL 8.0 (Black Sea) - skal bruges som pendler/vinter cykel og ture i skoven.

  • #5   11. feb 2018 Ai, den er osse iorden. De er altså ret pænt udstyret, generelt. Jeg skal også bruge min hver dag. Pendle osv. ( Er ikke meget for det, lige nu) men alligevel. Der kommer nogle RaceBlade Pro skærme på til de dårlige dage..

  • #6   11. feb 2018 Ja den jeg skal have, skal være lidt mere en arbejdshest, og jeg vil også køre på den i skoven osv. Så mit behov er et lidt andet. smiley Også derfor det er fint med 105 på den, for det er billigere at skifte dele ud, og den vil få nogen flere tæsk med skovture og kørsel i sne og salt osv.

    Den du kigger på har Ultegra gruppen, den gruppe har jeg på min sommerracer. Den spiller bare 100%!


  • #7   11. feb 2018 Mmm, yes.. Jeg tror jeg vil vælge denne model, med Ultegra, frem for den dyrere CF model med 105.. I øvrigt tror jeg at man skal være ret fintfølende for at mærke forskel på Shimanos serier fra 105 og op. Jeg ville ikke kunne mærke forskellen. Jeg ka bare godt li den nye Ultegra.

  • Dennis L
    Dennis L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   15. feb 2018 Hej.

    Jeg har heller ingen personlig erfaring med Canyon, men både min storebror og min kammerat har bestilt derfra uden problemer.

    Min bror er, ligesom mig, den type, der gerne vil undersøge alt helt til bunds inden køb, så han har brugt flere timer af ejeren af Canyon Danmark’s tid pr. telefon og fik al den hjælp han havde behov for. Der var aldrig sure miner fra Canyon’s side og så vidt jeg husker, kom cyklen endda også til min bror før forventet leveringstid.

    Derudover er det, som andre også har skrevet, bare nogle pissefede (undskyld sproget) cykler, som også er godt udstyret!

    Hav en god dag. smiley


  • #9   15. feb 2018 Hey Dennis.
    Tak for dit indspark. Hér 3 dage efter mit indlæg er jeg ikke kommet nærmere et valg af cykel. Vi Tech-nørder køber ikke det første vi ser😂. Ku være jeg sku prøve at ringe eller chatte med Canyon. Det er Seriøst fede cykler👍. Go dag..


  • #10   15. feb 2018 Jeg har det på samme måde. Havde faktisk også kig på en hybrid først. Men tænkte; hvad kan den som en cross ikke kan? Ikke rigtig noget synes jeg. Men med en cross, man kan køre både offroad og i skoven også, samtidig med at man kan bruge den som pendler/vintercykel. Så jeg synes man får flere muligheder med en cross. smiley

  • #11   16. feb 2018 Egentlig en meget go pointe Jesper U. Den har nok en større anvendelighed, og jeg er jo også netop på jagt efter én der som minimum skal kunne klare kørsel hver dag, hele året. Selvom jeg kun kører landevej og asfalterede stier, skal grejet ikke være alt for sart.

  • #12   20. feb 2018 Jeg har haft lidt bøvl vedr. en garantisag. Historien kort var Jeg havde en mtp ramme der knækkede i toppen af saddelrøret. Skrev til canyon dk og sendte billeder til dem. Det kunne de ikke forstå det havde aldrig set før så rammen skulle sendes til deres lab i Tyskland og jeg skulle sende minde 1500kr saddelpind med. Jeg nægtede at sende saddelpinden med da jeg skulle bruge den i anden cykel. Tilfældig kom jeg i kontakt med en der havde oplevet det samme med sin ramme. Jeg fik billederne fra hans ramme og sendte det til Canyon dk. Det endte med at jeg fik byttet rammen men det tog sin tid.

  • #13   20. feb 2018 Hej.
    pyyhh.. Godt at du ku dokumentere et lignende tilfælde. Ja, det er nok altid lidt "Op ad bakke" i sådan nogle garantisager.
    Jeg står stadig i stampe, mht. cykelvalg.. Canyon er virkelig hot..


  • #14   20. feb 2018 Du kan evt. køre forbi deres showroom i Randers. Hvis du gør så skal du nok være forberedt på at få snakket ørerne af. Jeg synes sælger er lidt belastende at høre på men jeg er heller ikke helt objektiv i denne sag smiley men man kan ikke klandre ham for ikke at forsøge at sælge dig en canyon smiley

  • #15   21. feb 2018 Nu har jeg bestilt en Canyon. Den bliver afsendt mellem den 26. februar og 2. marts. Så jeg regner med at den lander om 14 dages tid. smiley

  • #16   22. feb 2018 Jeg kan så lige opdatere med, at de allerede har afsendt cyklen nu - så den ankommer nok en del tidligere end forventet. smiley Nu er det op til UPS.

  • #17   22. feb 2018 Fedt.. Tillykke med det. Lækkert når tingene flasker sig..👍.

  • #18   23. feb 2018 Tjek lige prisen på din Canyon cykel - de har lige lavet nye priser. smiley Jeg har betalt den gamle pris, men de krediterer forskellen. Så indtil videre rigtig god service!

Kommentér på:
Canyon - Proces ifm. bestilling af cykel.

Annonce