{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano XT nav - gode nok?
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #2   12. mar 2018 hvis du renser og smører Shimano nav 1-4 gange årligt (afhængig af hvor meget du kører, hvilket vejr du kører i, og hvor hårdhændet du vasker dine hjul) holder et par XT nav evigt.
    Hvis konus møtrikker løsner sig, er det fordi det er en fusker der har serviceret dem. LockTite har intet at gøre på en konusmøtrik.
    Hjul med lukkede lejer er ikke vandtætte og servicefri, da skifter du bare hele lejet, når det får slør. Det tager ca lige så lang tid, som at rense og smøre et konusnav


  • #3   12. mar 2018 Service er fint nok at stå med, det er hyggeligt nok synes jeg. Hvis det er det der gør, at de kan holde så lang tid, så har jeg intet imod at smøre lejer op 😄

  • #4   14. mar 2018 Jeg går langt uden om shimano nav til mtb. De er billige men det er der nok en grund til. De ruller lækkert/fint så længe det varer og på XT modellerne er der er mange der har problemer med kassette bodyen (den revner eller kuglerne dør). Jeg oplevede det også på mine XTR nav. Jeg synes også man skal være tålmodig med konusjusteringen for at få lejet til at køre som da det var nyt. Hvis du skal bruge navet meget ville jeg ofre flere penge på navet, det kan f.eks være HOPE.
    TS. For h...... jeg har lige købt et sæt Mavic XA Elite. >:( Håber de holder


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #6   15. mar 2018 der findes bedre nav, end Shimano XT. Hope er helt sikkert bedre. Men de koster også 4 gange så meget som et XT nav.


  • #7   15. mar 2018 Præcis Jørn, og derfor spørger jeg. Fordi hope er for dyrt når man har to cykler der skal have nye hjul 😄

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #9   15. mar 2018 du skriver at du ikke har noget imod at servicere dine nav, når det er tilfældet bør du vælge xt nav, du får ikke bedre nav til prisen.
    Kassettehuset holder ikke evigt, det kan serviceres, men det kræver specialværktøj. Et nyt kassettehus er ikke vildt dyrt, så de fleste vælger at udskifte huset, når der bliver for meget slør i lejerne


  • #10   15. mar 2018 Strikker selv hjulene 😄

  • #11   15. mar 2018 Men ingen tvivl om at hope og DT Swiss nav er federe end Shimano 😄

  • #13   15. mar 2018 Ja jeg synes det er så hyggeligt selv at bygge dem, at rette dem op synes jeg nogle gange er mere træls 😄
    Tak! Hvad det ender med af nav må jeg se til, fælgene er ihvertfald købt 😄


  • #15   26. mar 2018 Har ikke købt endnu. Men det ender med Xt nav 😄

  • #17   26. mar 2018 WTB frequency i29 😄

  • #19   26. mar 2018 Ja de er sgu fede 😄
    Kunne skaffe dem billigt, så det blev sgu dem 😄


Kommentér på:
Shimano XT nav - gode nok?

Annonce