{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
293 visninger | Oprettet:

Th M
Th M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Mountainbike til begynder / efterskolebrug {{forumTopicSubject}}

Min søn starter på efterskole efter sommerferien, og skal bruge en maountaibike. Men hvad skal man gå efter, når han er nybegynder og vi ikke skal bruge en formue?

Håber der er nogle med nogle tips, de vil dele.

Kommentarer på:  Mountainbike til begynder / efterskolebrug
  • #1   6. jul Hvor stor er han?

• Th M
    Th M Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   6. jul Hej Rad Rides, han er 170 cm høj og vokser stadig.

• #3   6. jul Tag en fra Thansen i får meget for pengene og komponenterne er de samme som sidder på dyrerer cykler andre steder.

Man skal dog finde sig i at cyklen er lidt tungere end mærkevare. Man skal have hænderne skruet nogenlunde på. Da gear og lejer i hjul samt skive bremser skal stilles. Der udover så afmonter samtlige skruer og smør med fedt.

Det tager cirka en aften.

Når så engang han er blevet mere øvet og fået blod på tanden samt stoppet med at vokse. Så vil jeg anbefale man investerer i en bedre model.

• #4   6. jul Hvorfor skal han have en mtb for at gå på efterskole?
    Hvis det er en skole hvor mtb-kørsel indgår som en del af det, mon så ikke skolen har nogle anbefalinger eller evt ligefrem skaffet nogle gode tilbud?
    Det er sku ikke sjovt at komme på en fra Thansen hvis de andre har noget ordentligt.

• #5   6. jul Ville ikke anbefale en Thansen cykel.. Så hellere købe en brugt mtb!

• #6   7. jul Der er intet dårligt ved en Thansen model ud over den er lidt tungere. Men så længe det ikke er konkurrence så betyder det intet. Også skal der en del justering til under samling.

Jeg ved godt der er mange her inde som er uenige med mig.

Men jeg er ikke af den opfattelse at man skal ligge 7000-10.000 for at man kan komme ud og have det sjovt på en cykel. Man kan sagtens have det lige så sjovt på en til 3.500.

Da jeg havde min første MTB var det uden støddæmper og skive bremser samt dårligt gear. Men man havde det sjovt alligevel på sin cykel.

• #7   7. jul Jeg vil til enhver tid vælge en brugt mtb til 3500.

• #8   7. jul Jeg vil også sige man kan få noget ok fra thansen contra en slidt cykel.

At man kan få noget brugt for 3500kr kunne være en model lignende fra større fabrikanter.

Men vil råde en hver til at købe en cykel med en lidt bedre forgaffel og måske bremser end gear.
    Man kan få kastet 10 speed i nakken for ingenting, og i princippet også bremser de er bare lidt trælse hvis de er for lange eller for korte kablerne

Kommentér på:
Mountainbike til begynder / efterskolebrug