{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Nye i trafikken {{forumTopicSubject}}

Kære Cyklister

Kan vi ikke snart begynde at tage hensyn til hinanden ?????
Jeg oplevede igen idag et par mountain bikere fra en klub som jeg er bekendt med, at de ikke forstod mine tegn som jeg lavede til dem om at vise hensyn eller være agtpågivende.
jeg kommer gående med min hest som er ung og ny i trafikken på en grusvej, som øvrigt er en del af min egen vej........da jeg opdager cyklisterne der kommer bagfra, vender jeg hesten med fronten imod dem og giver en vinkende hånd som tegn på at det er noget de skal være opmærksom på....de ræser bare videre forbi min hest og mig og hold kæft hvor gør det mig vred.....
jeg giver tegn til jer om at være opmærksomme og i ræser bare forbi en unghest.
Min pointe er at vi alle skal være her og mit mål med krikken er at den en dag, skal kunne lade jer ræse som gale forbi uden at den læsser mig af eller losser jer 'en på skrinet...
Kan vi hjælpe hinanden så vi alle i sidste ende kan være på grusvejen og alle andre veje....
på forhånd tak

Helle Pedersen, Gistrup

Kommentarer på:  Nye i trafikken
  • #1   26. dec 2018 Du får nok mere ud af at poste det på Facebook, da Cykelgalleri er en uddøende race, her er stort set ingen mennesker længere smiley

• #2   26. dec 2018 Ja der er ikke meget for en opsang herinde smiley
    Men der er vel flere måder at vise hensyn på, og måske nogle tegn som er bedre også.

Men i bund og grund findes der bare nogle klaphatte i samfundet, til fods, til hest, på cykel, i bil osv smiley

#egoistsamfund #krænkersamfund #brokkesamfund :'D

• #3   26. dec 2018 Jeg gad godt at hesterytterne viste en smule respekt og hensyn overfor alle andre trafikanter!

Jeg synes det er imponerende at man sender små teenagepiger ud i trafikken på 500kg kød med nervøse trækninger og forventer at ALLE omkring sig viser hensyn. Selvfølgelig alt imens den omvandrende psykose på fire ben skider på fortov, vej, cykelsti og skovsti og rytteren forsøger at bortforklare det med at det "bare" er græs og hø, så det behøver man da ikke samle op efter sig.

JA! Jeg er en idiot, men jeg er pissetræt af folk der tror de er berettiget til at hælde deres mundlort ud alle tænkelige steder! Så fra nu af møder jeg brok med endnu mere brok og en sviner med en monster sviner!!!

Og Helle: Opret din cykel herinde, hvis du har noget du vil sige... Ellers kan du efter min mening bare smutte igen.

BUM!!!

• #4   26. dec 2018 Dan S jeg gider ikke bruge min tid og energi på en negativ idiot som dig...

• #5   26. dec 2018 ... og alligevel tog du dig tiden til at svare mig?

Det er ikke så sjovt når andre bare brokker sig over, vel?

• #6   26. dec 2018 Dan idiot

• #7   26. dec 2018 Hehe go griner det her, nogen folk skal bare altid brokke sig over andre i trafikken istedet for at passe sig selv

Jeg bremser selvfølgelig helt op for at hesten kan ride forbi 🤪🤪🤪 eller noget, tager selvfølgelig hensyn, da vi alle skal være her. Men det er os det. Ellers må i jo tage på ridebane 🤪

Heste kan godt li mtber, det er min eks dames hest

profilbillede
  • #8   26. dec 2018 Og den synes det var griner 😁

• #9   26. dec 2018 Helle, du bliver jo ved med at bruge tid på mig? Hvordan skal vi tage dit budskab omkring sportskøer i trafikken seriøst når du modsiger dig selv på denne måde?

• VonZ
    VonZ Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 41
    #10   28. dec 2018 Tror ikke Dan S har fået det han ønskede sig i julegave smiley

Op med humøret! -det er bare en opfordring til at vise lidt mere hensyn til hinanden, det skulle gerne være til alles bedste smiley GODT NYTÅR

• #11   28. dec 2018 VonZ

Nej, det er ikke en opfordring til at vise hensyn til hinanden. Det er et krav om at der vises hensyn til HENDE.
    Tænk engang over hvor arrogant og egoistisk det opslag egentlig er? Helle har simpelthen oprettet en profil herinde KUN for at komme med en løftet pegefinger. Hun kunne have henvendt sig hos den pågældende MTB-klub eller til politiet hvis det er foregået på hendes private vej. Men nej, hun vælger istedet at irettesætte ALLE cyklister og fortælle dem hvordan de skal opføre sig. Eller rettere, hvordan HUN vil have de skal opføre sig.

• #12   28. dec 2018 Vi er blevet urimeligt dårlige til at vise hensyn til hinanden hvad enten det er i bil, til hest, til fods, som løber eller på cykel og den eneste løsning er kommunikation og helst på stedet.... Det hjælper ikke at bliver forbandet over en situation og slæbe den med hjem et oplæg på et forum kan også godt være en løsning....

Har den sidste måned haft to samtaler med andre mennesker omkring færdsel på cykel og til hest. Den ene endte ud med gensidig respekt og hensyn i fremtiden....den anden endte desværre ud med en lidt tilspidset situation da de to ryttere til hest var total ligeglade med både mig og den lovgivning der var stedet....

Så igen så handler det om at vise hensyn for alle og ikke have så travlt som rigtig mange har så de ikke kan sætte farten ned eller helt stoppe op.....

Det bliver bare en hel del sjovere når man kan sige go tur og det kommer retur.... ( hvilket det næsten altid gør heldigvis)

Og ja kender du klubben så tag da kontakt det er konstruktivt... Herinde vil folk bare føle sig stødt.. Det er jo heldigvis ikke alle på cykel og på hest der ikke kan vise hensyn og smile.

• GardenGirl
    GardenGirl Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 3 Emner: 6 Svar: 105
    #13   1. jan Desværre er der brodne kar i alle grupper.. en af deltagerne af en cykelgruppe, som jeg personligt har været ved at køre ned - fordi de kører ned af bakke - rundt i et usigtbart sving - er nu blevet "tidligere cyklist".. fordi han ikke så sig for, og kørte ind i en pæl.. godt det ikke var min bil han ramte.. det har været tæt på flere gange..

Kommentér på:
Nye i trafikken