{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvalitet af kina rammer?
  • #1   19. sep 2010 jeg har selv en kina ramme på min og syntes at den fungere fint men har heller ikke prøvet andet.

• #2   19. sep 2010 Godt at høre.. Det er jo ikke fedt, hvis det er nogle lorte vævninger og carbon af lav kvali, hvilket prisen antyder..

• #3   19. sep 2010 jeg gav 445 usd for min og det var med forgaffel og headset og med fragt blev det 550usd mener jeg

• #4   19. sep 2010 mange af de dyre naven får lavet ders rammer der over aflige væld

• #5   19. sep 2010 Christian E, det er eg godt klar over, men derfor er kvaliteten vel nødvendigvis ikke god?:)

• #7   20. sep 2010 jeg har ellers hørt at nogle af de teknikere tager carbon filt med hjem og så laver kopier af de rammer de laver til hverdag på fabrikken, bare til en brøkdel af prisen smiley

• #10   20. sep 2010 Som det allerede er sagt: Det er dit eget liv og helbred du gambler med. en no-name ebay ramme er givetvis ikke testet på samme måde som "mærke" rammer.

• #11   20. sep 2010 jammen hva så med mærker som rts og matrix??

de er vel gennem testet som andre carbon mærke rammer eller hva??

• #12   20. sep 2010 eftersom RTS og Matrix er de samme rammer så har de nok begge bare købt dem hos deres kina levendør og sat mærker på... og så ikke gjort så meget andet ind det smiley

• #13   20. sep 2010 jeg tænker på at der ligger nogle firmaer bag som impotere til dk og har div firma nr. de må jo hænge på garantier og den slags.
    men er kvalitat ikke i orden på de mærker??
    det er min opfattelse at de er iorden

• #14   20. sep 2010 det kommer vel an på hvad man ser som kvalitet.

rammen fejler jo ingenting. men de går nok ikke så meget op i at teste geometri stivhed osv som Giani skriver...

altså har du set RTS's mtb??? det burde da vise noget om at de på ingen måder ved hvordan en mtb burde laves.

• #15   20. sep 2010 Michael G,

har du nogensinde prøvet nogen af de rammer ?

Gi' den gas
    Jakob

• #16   20. sep 2010 ny er det racer rammer jeg kikker på og de skulle være geometrisk magen til fujiis top model og den burgte være testet i og med at de giver 2 års garanti på dem

• #18   20. sep 2010 nej Jakob det har jeg ikke...
    Men jeg tror du misforstår mig lidt. jeg skrev at rammerne fejler jo intet. folk er glade for dem osv. men vi har alle forskellige opfattelse af kvalitet. hvad jeg syns er god kvalitet syns du måske ikke.

Ja fuji har testet deres rammer. med deres carbon og deres geomtri.
    om matrix og rts har held med bare at kopiere den geomtri tja det ved jeg ikke.

• #19   20. sep 2010 Michael G
    Hvis rts var så dårligt, ville du nok ikke få 5 års garanti på rammen.

• #20   20. sep 2010 Kender ikke kvaliteten af feks. Matrix F:35, men det undre mig rigtig meget, at der er så mange der vælger at sætte deres Matrix F:35 til salg så lyn hurtig, efter de er færdig samlet ??

• #21   20. sep 2010 Hvad hulen har kvaliteten med dens 5 års garanti at gøre?

• #22   20. sep 2010 At hvis de ikke lavede noget ordentligt, ville de nok ikke give 5 års garanti

• #23   20. sep 2010 det holder jo ikke... alle US mærker giver mere eller mindre livstid garanti(som ikke gælder i DK)... så er de jo sindsyg meget bedre ik??

• #24   20. sep 2010 rts garanti gælder da i dk hvis du køber den i dk

• #25   20. sep 2010 Hvad så med branded kina rammer, altså nogen som har et navn - er kvaliteten så mere eller mindre sikret?? Tænker lidt på mærker som karbona, nearsty mfl.??

• #26   20. sep 2010 er en ramme der har livstids garanti bedre ind en ramme der har 5 år? Det må den jo være efter det du skriver.

• #27   20. sep 2010 Jeg mener bare at det må stå inde for deres kvalitet.
    Stoler da mere på det hvs jeg får en længere garanti. Det betyder i mine øjne at producenten stoler på at deres produkter holder.

• #28   20. sep 2010 Ikke nødvendigvis bedre, men i hvert fald dyrere smiley

Jeg har efterhånden arbejdet med Matrix i nogle år, og selvom de ikke er store i Danmark, så er de da ambitiøse nok til, f.eks at få UCI godkendt deres hjul (og dermed crashtestet i hoved og røv). Jeg synes det siger meget om et firma, at de sørger for at det de sælger er gennemtestet.

Langt hen ad vejen får man, hvad man betaler for, så jeg forstår ikke hvorfor dette bliver debateret mindst et par gange om måneden. Hvis man vil have en eBay ramme hvor ingen står til ansvar for rammen, så har man vel gjort op med sig selv at det er "det værd". Hvis man går op i en 10.000-15000kr's klasse så står der et firma bag ved som skal håndtere alle reklamationer og tests osv. Og så kan man jo købe rammer i +15-20-25.000kr klassen, som er testet og sikkert dobbelt tjekket for f.eks kosmetiske fejl og hvor man også får en lang garanti på. Sådanne rammer er somregel mærkevarer som har danske distributører, og forretninger som alle skal tjene på rammen. Det koster at kunne yde lager, garanti og service...

• #29   20. sep 2010 Dette indlæg er OT, men da der åbenbart er en teori om at garanti og kvalitet hænger sammen, så tjek lige dette.
    Kia giver 7 års garanti på deres biler, som nogle af de eneste ( hvis ikke de eneste ),prøv at se fejlstatistikken herunder.
    Start fra bunden, så er de lidt lettere at finde. smiley
    (link fjernet)

• #30   20. sep 2010 Garanti hænger mere sammen med avancen end kvaliteten, hvis du spørger mig smiley

• #31   20. sep 2010 Jesper S: Det tror jeg at du har ganske ret i. smiley

• #32   20. sep 2010 Hej Frederik,

Jeg købte mig en carbon kina ramme her til sommer. Jeg har nu kørt lige under 1.000 km på den og har ikke haft nogle som helst problemer med den.

Hvad stivhed angår er det selvfølgelig ikke det samme som en Specialized S-WORKS SL3 som jo så er en af de stiveste rammer på markedet, men alligevel forbavsende stiv til prisen. Ikke verdens letteste rammer men jeg har ikke haft noget der knager, rævner eller giver sig endnu. Ved min model strømmer vinden åbenbart rundt om stellet på en måde så den "fløjter" når man kører over 40 km/t ude i vinden. Det er lige noget man skal vænne sig til.

Hvis ens budget rækker til topmodellerne ville jeg dog anbefale at gå efter dem. ;o) Men som en første carbonracer eller en god sommer eller vintercykel er de ganske udmærket. Kender f.eks. en der har en kinaramme som sommercykel. Og han vinder altså cykelløb i B klassen (kørte sig næsten i A inden sommerferien). Så helt skidte må de da heller ikke være ;o)

• #33   20. sep 2010 Forstår i øvrigt heller ikke det folk siger med at risikere ens liv ved at købe kina rammer? Kunne jeg godt lige tænke mig at høre hvad i mener med.

Kommentér på:
Kvalitet af kina rammer?

Annonce