{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Emtb, ja eller nej.
  • #2   7. maj 2019 ja

  • #3   7. maj 2019 Da jeg helt klart bedst kan lide at køre ned af på MTB kan jeg godt se pointen i en E-Mtb. Når det så er sagt, så har jeg læst at motion/høj puls skulle være sundt, derfor har jeg personligt valgt at udskyde ideen indtil jeg ikke kan komme op af bakkerne uden støtte smiley

  • #4   7. maj 2019 Gi' den gas! Jeg skal aldrig tilbage til en almindelig igen! smiley
    - og bruges det rigtig, kan du jo stadig få massere af motion og høj puls smiley


  • #5   7. maj 2019 Hvis det kan hjælpe mennesker der har problemer fysisk og eller psykisk med at komme ud og cykle og få bedre livskvalitet så klart ja....

    Hvis det er raske normalt fungerende mennesker så et klart nej...

    Vi har rigeligt med livsstil sygdomme i den vestlige verden og en cykel med motor er bare ikke løsningen nok nærmere det modsatte...


  • #6   7. maj 2019 Siger god for det, så længe man ikke genere almindelig MTb smiley
    Har selv en til pendling med Bosch cx, og en full suspension til almindelig MTb i skoven smiley intet slår en almindelig!!!


  • #8   8. maj 2019 Hurtig kommentar, til de få der ikke ved det.
    Normalt fungerende (Ikke mig) Emtb brugere, får lige så meget motion. Måske endda mere smiley
    En dyr Emtb bliver jo netop købt, til at åbne for flere muligheder. Selvfølgelig lidt begrænset i Danmark...
    Jeg ville absolut ikke ha' en, men...nu kan jeg træne igen.


  • #9   8. maj 2019 Med småbørn i huset er min træningstid i hverdagen bedst at finde tid til, ved at jeg cykler til og fra arbejde. Jeg er har skiftende arbejdspladser rundt på djursland, og tit 15-25km hver vej.
    Jeg kunne bestemt se muligheder i at kunne vælge en cykel med lidt el-support på de lange ture med mange højdemeter, eller en stiv modvind. Man kan godt blive lidt brugt på en dag hvor vejret er træls, eller ungen fylder en ble på vej ud af døren.
    Tror jeg ville få mere cykling ud af det, da bilen ville få endnu mere hviletid..


  • #10   13. maj 2019 emtb er ok med mig. Men man skal så bare ikke deltage i konkurrencer på Strava og lignende, da man jo ikke konkurrerer på lige vilkår. Men ellers hvis man er glad for sin emtb, så giv den full gazzz

  • #11   13. maj 2019 Helt klart JA ! bedste redskab til træning jeg længe har prøvet

  • jannich h
    jannich h Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Cykler: 5 Svar: 3
    #12   13. maj 2019 Jeg prøvede et par stykker til MTB Festival i denne weekend.
    Og min dom er :
    Op ad de lange lige bakker er det MEGA FEDT.
    Men til alt det andet vil jeg foretrække min egen Hightower LT.
    Selvfølgelig handler det om tilvænning, men synes den hjælper FOR meget på de tekniske opkørsler, og så, (Når den ikke er tunet), bremser den alt for meget når man kører over 25 km/t. Hvilket man finder ud af at man ofte gør. smiley
    På hop og i luften er den helt fin, der føles den ikke så tung.

    Så for mig der kører Enduro på en dyr cykel, vil jeg ikke bytte.
    Men for folk der har svært ved at komme af sted, er det helt perfekt.
    Jeg køber en til min kone for at få hende med i skoven, og hun kører alligevel ikke det helt tekniske. smiley


  • Brian R
    Brian R Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 2
    #13   13. maj 2019 Jeg synes ikke elcykel giver nogen som helst mening, icykelsammenhænge.

    Mindre træning, mere forurening. Hvorfor?

    Og hvis man ikke gider træde i pedaler, hvorfor så overhovedet cykle?

    I mine øjne er El-cykler mere en knallert end en cykel. Så det er lidt sørgerligt at elcykler hedder elcykler når de som sådan ikke er cykler.

    Jeg elsker mine cykler, og har ikke spor imod at få pulsen op og træde lidt hårdere i pedalerne.
    Så jeg kan ikke forstille mig nogensinde vil købe en. Så hellere køre bil, eller motorcykel.


  • #15   14. maj 2019 Men Brian, man får skam ikke mindre træning...man får faktisk det samme eller mere, og i længere tid.
    Men glad for at i svarer, det er jo et ømtåligt emne.
    Jeg har allerede alt for mange cykler, men der er ingen tvivl om, at min gamle og forhåbentlig næste emtb, er de fedeste for mig.
    Det drejer sig selvfølgelig om at ha' det sjovt!


  • #16   14. maj 2019 Check evt EMBN på Youtube, men kun hvis i vil vide mere smiley

  • #17   14. maj 2019 Kenneth det drejer sig 100% om at gøre det som gør en glad så forsæt med det!

    Du må gerne prøve at uddybe hvordan du ligefrem får mere motion af at køre på en el cykel frem for en uden strøm?


  • #18   14. maj 2019 Jeg har haft en dag på en emtb jeg lejede i Harzen, og der var min forbrænding ikke i nærheden af de tre andre dage hvor jeg kørte på min egen mtb.
    Det er klart at hvis du hele tiden skruer ned for elstøtten så ja så er det mere motion, men hvad er så pointen med en emtb.
    Det der overraskede mig mest var hvordan jeg kunne pløje direkte op gennem tekniske opkørsler som jeg på min egen cykel skal hoppe/navigere igennem.
    Jeg har ikke noget i mod Emtbs men at bruge argumentet at det er mere motion, den er lidt langt ude


  • #19   20. maj 2019 Rasmus. Når du kører I alle andre lande end Danmark, så kommer du hurtigere op af de stejle stigninger. Og flere ture ned. Men det giver ikke mere motion, selvfølgelig. Men mere motivation (I mit tilfælde)
    Så flere ture, mere tid. Og! Jeg træder absolut ikke mindre hårdt, bare fordi jeg har el...det giver mig bare flere muligheder.
    En anden ting er...cyklen vejen et halvt tons, men jeg er stadig ikke langsommere downhill. Underligt, men sådan er det. Se evt. nogen embt videoer med sammenligninger, imellem en amatør og verdens bedste. Amatøren var faktisk bedre downhill på en tung emtb smiley


  • #20   20. maj 2019 Jeg har ikke en almindelig mtb, har aldrig haft en. Men det kommer til at ske smiley

  • #21   20. maj 2019 Thomas, hvis jeg har sagt at man decideret får mere motion...så undskylder jeg. Hvor meget motion du får, afhænger af hvor dedikeret du er. Min emtb giver mig flere muligheder og mere motivation smiley

  • #22   20. maj 2019 Dan P siger det faktisk rigtigt godt længere oppe i tråden smiley Så hvis El gør jer dovne, så skal I selvfølgelig holde jer langt væk. For mig...flere udfordringer på kortere tid.

  • #23   20. maj 2019 Kenneth
    Det er også misforstået en tung cykel er Jo ikke langsommere ned af end en let cykel. Nok nærmere det modsatte smiley


  • #24   22. maj 2019 Og flere udfordringer på kortere tid, er jo ikke sådan virkeligheden er sat op Kenneth smiley

    - Det tyder på en uvidende og selvisk indsigt i en sport, ej det er gas.
    E-MTb giver Jo ikke flere udfordringer på kortere tid end almindelig MTB.
    Det er ret misvisende, og ikke engang til diskussion! -.- smiley


  • #25   22. maj 2019 Imorges mødte jeg en mand der henvendte sig til mig på job kl 07....han kommer glad og total overskuds agtigt med cykelhjelm, cykel taske, cykel tøj og hele pivtøjet og han var et stort smil. Det var langt ude i skoven og jeg spurgte ham hvor han skulle cykle hen da jeg allerede havde en ide om han arbejdede i nærheden.

    Da han svarer mig viser det sig at han arbejder 20 km væk jeg kigger på ham ( han vejer alt alt alt for meget) og videre ned på hans cykel og kan se han har købt sig en splinter ny cykel og der er gemt et batteri på den og pludselig gir det hele mening...

    Jeg under ham alt den lykke og fornøjelse han kan få en af den cykel tur igennem den smukkeste natur som han vitterlig kører igennem. Når det er sagt så synes jeg det er en smule trist at motion idag kan kædes sammen med en el cykel og det er uomtvisteligt at vi i den vestlige verden, samtidig med vi lever længere og generelt har det godt, lever på vores egen lille planet hvor vi kun magter at tage bilen til købmanden og giver vores børn el kørende legetøjs biler samtidig med vi sidder i sofaen og kan styrer hele huset fra vores mobil samtidig med græsset bliver slået uden vi skal røre en finger....

    Det er skræmmende synes jeg....

    Han forlod iøvrigt stedet med så højt tempo at jeg ikke kunne andet end smile


  • #26   27. maj 2019 Rad Bikes, så må vi mødes. Lad os se om du kommer opad hurtigere end mig, hvis du gør...så har du ret smiley
    De tests jeg har kunne finde, viser også at embt er hurtigere nedad...alt i alt giver det dig mulighed for at køre ruterne flere gange på samme tid.
    Men det er nu ikke aktuelt, da vi selvfølgelig snakker om køreglæde, og det er yderst sjældent jeg bruger el.


  • #27   27. maj 2019 Rasmus, jeg synes også det er lidt trist med de overvægtige på el... Det giver ingen mening.
    Med mindre at han droppede bilen, til fordel for el-cykel.


  • #28   27. maj 2019 I et land som Danmark, der mener jeg personligt, at el cykler kun burde bruges af folk med en form for fysisk handicap. Jeg synes dog det er lidt sværere at sige det samme om embt, da de er sindssygt sjove smiley

  • #29   27. maj 2019 Kenneth o
    Du er jo helt forblændet i den el-motor at det er svært at se andre vinkler forstår jeg godt
    Jeg er enig i at du møder forhindringer flere gange på hvis du kan tag den 10 gange på en el-cykel. Kontra du mister mere energi på en almindelig MTb, det er op til dig og kun dig om du klare den, du har ikke hjælpen fra en el-cykel til at giv dig den ekstra fart i tråd eller op til en forhindring. Derudover så mister du hurtigere energi og har flere udfordringer i forhold til energi tab, balance og meget mere.
    Alle test viser lige præcis det jeg skriver, at du har et større energi tab på en E-bike og at den giver dig det skub op af tekniske sektioner ved at få fart mm.
    Jeg er enig i en tung cykel er hurtigere ned af end en almindelig cykel, den hjælper også på sektioner hvor du mister fart.
    Jeg er ejer af både E-bike MTb og har kørt XC, trail, dh og i bike parts på almindelig MTB.
    Og der er klart mærkbar forskel på ebike kontra almindelig, i forhold til udfordringer og hvor meget det kræver af den enkelte person.

    Så jeg vil sige he is a liar ved at påstå andet, men alt i alt er den jo et genial køretøj til at komme frem på. Men man skal vise hensyn til almindelig cyklister for du kommer lidt som den tunge cykelist på den. smiley




  • #32   28. maj 2019 Word TS!
    Livskvalitet og glæde og respekt for
    Sporten!!



  • #33   28. maj 2019 Ja. Det er en lidt sær tråd. smiley

    Hvordan forholdet er mellem motion/vægttab, og e-cykler og almindelige kan man da aldrig afgøre helt? Man kan vel også vælge at knokle igennem på en e-cykel så tosset det skal være?
    Nogen ville måske bruge de kalorier de sparer på at køre det længere, eller de flere højdemeter.

    Ham den motionstrængende herre Rasmus nævner længere oppe i tråden, ville nok aldrig vove sig til at cykle 2 x 20km hver dag på alm. cykel.
    Så kan det godt være manden bruger 1½ time, på en sjat motion han måske kunne klare på ½ time på en alm. Men selv det er jo en mængde motion, og helt sikkert bedre end at sidde i en bil.
    Kan godt forstå han så glad ud. smiley


  • #34   28. maj 2019 De sundeste grønsager er dem man spiser - og den bedste motion er den man får/kan klare.

  • #35   28. maj 2019 Du har helt ret det er en sær tråd....det samme er en cykel med el motor og diskussion/debatten om motionen omkring det....

    Den dag der kommer et par løbesko der kan det det samme( som en el cykel bare ved løb) så tager vi lige snakken igen men smile er det svært at lade vær med smiley


  • #36   29. maj 2019 Hvis der kommer et par sko, der kan få min ½times løbetur til at føles som om jeg var Usain Bolt, for samme kalorier.. Ville da ikke gøre en løbetur mindre sjov eller sund???

  • #37   29. maj 2019 Tag det ikke ilde op peder p og er du fortaler for el cykler så blive endelig ved med at være det.....

    Jeg mener helt oprigtig at det er er samfundsmæssigt problem at vi er blevet så magelige som vi er og der kommer El cykler ( til helt normale raske mennesker der har godt af motion) altså indunder....jeg mener heller ikke at en el cykel kommer i nærheden af normal cykel i forhold til muskler, puls, sved osv og nej jeg er ikke trænings nørd tværtimod. Jeg er bare opdraget til at hvis jeg villle noget så måtte jeg tage cyklen eller gå....mange af mine gamle kammerater fik knallerter og scootere da de kom frem og sammenligner jeg idag så er jeg da glad for jeg ikke fik det valg....

    Kan I den forlængelse fortælle at en gammel ven på 67 år som alle dage har været overvægtig forretningsmand med alle følge sygdomme diabetes, dårlig blodtryk osv osv fornyligt har fået en el golf taske smiley det opsummerer rigtig meget godt det jeg mener og hvad min holdning er til det.....


  • #38   1. jun 2019 Rad, spild af tid at forklare hvad jeg synes om dig og hvorfor du ikke har ret.
    Jeg gider faktisk ikke engang at få dig smidt ud...
    Undlad venligst at skrive I denne tråd smiley


  • #39   1. jun 2019 Lad os stoppe tråden her smiley
    Jeg er dog glad for de fleste indslag.
    Til dem der vil have lidt facts, så check embn.


  • #40   1. jun 2019 Du starter en tråd der vil diskutere forskellige vinkler for og imod emtb, så hjælper det sgu ikke at blive mobset, hvis nogen er imod.

  • #41   1. jun 2019 He he Rasmus.

    Er såmænd ikke fortaler for E-cykler, men forstår slet ikke din logik, eller mangel på samme.
    El kan være en hjælp til at sætte præstationen op..
    Nu kritiserer du en 67årig fordi han har lavet et tiltag så han kan fortætte med sine 10km gåture, som en golfrunde er. Alternativet er for mange med de problemer du nævner, at de bliver hjemme.

    Jeg er heller ikke kæmpe træningsnørd, men ved trods alt at det er en gylden regel ikke at gå over evne. Ergo er dermange der er i en fysisk stand, hvor man slet ikke kan/bør sigte efter muskler/puls og sved som du nævner.


  • #42   1. jun 2019 Hold dig til bolden ikke manden Kenneth O
    Det viser igen hvor ignorant og uvidende du i sidste ende er om et emne, der er mere i end de anmeldelser der ligger på nettet. Som bakker op om det jeg siger på trods af at jeg giver dig ret i en lille del af hvad du siger, at man kan køre flere omgange. Så ligger udfordringer i mere end det.

    Men holder mig ude af din tråd, og god weekend alle sammen smiley


    (En klassisk midaldrende mand som tror han altid ved bedst og vil diskuter og kan ikke tåle konstruktiv kritik, da han er ekspert på området efter at have læst anmeldelser, og vil ikke mere fordi han bliver irriteret over de forskellige indgange til det) :i


  • #43   5. jun 2019 Han svinede mig til, ikke tråden.
    At han ingen viden har, er fint nok. Dem er der plads til her smiley
    Jeg er god til at argumentere med facts.
    Næste gang bliver hans sidste gang I dette forum.


  • #44   5. jun 2019 Thomas, jeg bliver altid mobset når jeg (Ikke tråden) bliver svinet til. Specielt når det er en person, der med garanti ikke kører seriøst, hvilket jeg har gjort I små 45 år.
    Uden el smiley
    Og jeg ved ikke bedst, men logiske ting er nu engang logiske.


  • #45   5. jun 2019 Ser ikke nogen svine nogen til her i tråden og heller ikke tråden selv. Ser forskellige meninger, uden de store nuancer Kenneth. Hvor man kan starte et forum, for så at påstå at have ret hvilket noget af det også er. Og ikke kunne modtage kritik eller vende emne eller se det fra flere vinkler.
    Og så at beskrive stereo typer på nettet er jo heller ikke at svine til.

    Der er belæg for begge holdninger, men logisk er det ikke. At man ikke kan se forummet fra flere forskellige vinkler, er ikke at have en åben diskussion.

    Og hvordan cykler man rigtig cykel?
    Ved man mere fordi man har kørt seriøst?
    Og hvordan åbner man viden, og husker man kritikken af det man læser eller sluger man det råt.
    Vildleder vi andre med vores konservative holdninger.
    Jeg kan også tag fejl det erkender jeg gerne. smiley

    Og god valg derude til jer der stemmer


  • #46   10. jun 2019 Gør det. Jeg har lige købt en Giant fully med Yamaha motor, bruger den dog ikke hver gang i skoven, tager ligeså ofte min stål HT men morer mig helt vildt når jeg kører på min el. Og så er jeg rigtig glad for den når jeg skal på job dagen efter at have kørt +100 km på min racer. Så jeg har bestemt ikke købt den for motionens skyld, men ene og alene fordi det er en helt anden oplevelse man får i skoven.

  • jannich h
    jannich h Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Cykler: 5 Svar: 3
    #47   11. jun 2019 Sidste nyt er at jeg lige har købt denne til min kone i Torsdags. Hun har siden været ude og cykle 3 gange. Fredag cyklede hun på arbejde, og 2 ture med mig i skoven. og så vil hun også cykle på arbejde imorgen og fremadrettet....... FØR E-Bike kunne jeg aldrig få hende med, og tror hun de seneste 13 år, har cyklet på arbejde 4-5 gange. SÅ for hende virker det altså bare.... Jeg selv, vil dog aldrig bytte min almindelige MTB med en E-MTB.... Og der er vi jo så forskellige... =;-) (Det skal også siges at hun kun har 10 km på job, og på de 10 km har hun brugt 6% strøm, så den er i ECO+ og hjælper minimalt, men for hende er det en kæmpe frihed at vide, der er hjælp hvis hun har brug for det!)

    profilbillede
  • #48   13. jun 2019 Dejlig med en tråd der rent faktisk har nogle indslag.

    Jeg vil lige vende en anden vinkel jeg har tænkt lidt over vedr E-Mtb.

    Hvor går grænsen for hvad der er ok at køre med på de mange spor som bliver holdt af fx frivillige ildsjæle?

    Grunden til jeg spørge er at der flere steder i denne tråd bliver henvist til at det fede ved E-MTbs er at man kan køre det hurtigere og derved bare nå endnu flere runder/km.
    Det faktum at man køre hurtigere og accelerere mere på en tungere cykel, og i en mere direkte "hen over skidtet" stil, må alt andet lige have en anden effekt på sporene.

    Jeg så for nyligt et youtube klip med en E-mtb der havde fået lavet en Gashåndtag mod så man bare skulle dreje håndtaget, er dette ok?

    Hvad med en lille EL-crosser, skal den have lov at køre på vores Spor - det kunne ihvertfald også være skide sjovt.

    Jeg er fuldtstændig klar over at denne nye verden med el-motoriserede køretøjer kommer mange til glæder som ikke har kunne dyrke sporten før, men jeg er stadig af den overbevisning at man bør spørge sig selv om, kan jeg være med på et ordentlig plan burde jeg ikke have El-assist - hvis det blot handler om at køre hurtige end hvad er normalt på en almindelig MTB så ligger jeg på nej siden.


Kommentér på:
Emtb, ja eller nej.

Annonce