{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Emtb, ja eller nej.
  • #1   7. maj Helt klart nej 😁

• #2   7. maj ja

• #3   7. maj Da jeg helt klart bedst kan lide at køre ned af på MTB kan jeg godt se pointen i en E-Mtb. Når det så er sagt, så har jeg læst at motion/høj puls skulle være sundt, derfor har jeg personligt valgt at udskyde ideen indtil jeg ikke kan komme op af bakkerne uden støtte smiley

• #4   7. maj Gi' den gas! Jeg skal aldrig tilbage til en almindelig igen! smiley
    - og bruges det rigtig, kan du jo stadig få massere af motion og høj puls smiley

• #5   7. maj Hvis det kan hjælpe mennesker der har problemer fysisk og eller psykisk med at komme ud og cykle og få bedre livskvalitet så klart ja....

Hvis det er raske normalt fungerende mennesker så et klart nej...

Vi har rigeligt med livsstil sygdomme i den vestlige verden og en cykel med motor er bare ikke løsningen nok nærmere det modsatte...

• #6   7. maj Siger god for det, så længe man ikke genere almindelig MTb smiley
    Har selv en til pendling med Bosch cx, og en full suspension til almindelig MTb i skoven smiley intet slår en almindelig!!!

• #7   7. maj Whatever tickles your pickle

• #8   8. maj Hurtig kommentar, til de få der ikke ved det.
    Normalt fungerende (Ikke mig) Emtb brugere, får lige så meget motion. Måske endda mere smiley
    En dyr Emtb bliver jo netop købt, til at åbne for flere muligheder. Selvfølgelig lidt begrænset i Danmark...
    Jeg ville absolut ikke ha' en, men...nu kan jeg træne igen.

• #9   8. maj Med småbørn i huset er min træningstid i hverdagen bedst at finde tid til, ved at jeg cykler til og fra arbejde. Jeg er har skiftende arbejdspladser rundt på djursland, og tit 15-25km hver vej.
    Jeg kunne bestemt se muligheder i at kunne vælge en cykel med lidt el-support på de lange ture med mange højdemeter, eller en stiv modvind. Man kan godt blive lidt brugt på en dag hvor vejret er træls, eller ungen fylder en ble på vej ud af døren.
    Tror jeg ville få mere cykling ud af det, da bilen ville få endnu mere hviletid..

• #10   13. maj emtb er ok med mig. Men man skal så bare ikke deltage i konkurrencer på Strava og lignende, da man jo ikke konkurrerer på lige vilkår. Men ellers hvis man er glad for sin emtb, så giv den full gazzz

• #11   13. maj Helt klart JA ! bedste redskab til træning jeg længe har prøvet

• jannich h
    jannich h Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Cykler: 5 Svar: 2
    #12   13. maj Jeg prøvede et par stykker til MTB Festival i denne weekend.
    Og min dom er :
    Op ad de lange lige bakker er det MEGA FEDT.
    Men til alt det andet vil jeg foretrække min egen Hightower LT.
    Selvfølgelig handler det om tilvænning, men synes den hjælper FOR meget på de tekniske opkørsler, og så, (Når den ikke er tunet), bremser den alt for meget når man kører over 25 km/t. Hvilket man finder ud af at man ofte gør. smiley
    På hop og i luften er den helt fin, der føles den ikke så tung.

Så for mig der kører Enduro på en dyr cykel, vil jeg ikke bytte.
    Men for folk der har svært ved at komme af sted, er det helt perfekt.
    Jeg køber en til min kone for at få hende med i skoven, og hun kører alligevel ikke det helt tekniske. smiley

• Brian R
    Brian R Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 1
    #13   13. maj Jeg synes ikke elcykel giver nogen som helst mening, icykelsammenhænge.

Mindre træning, mere forurening. Hvorfor?

Og hvis man ikke gider træde i pedaler, hvorfor så overhovedet cykle?

I mine øjne er El-cykler mere en knallert end en cykel. Så det er lidt sørgerligt at elcykler hedder elcykler når de som sådan ikke er cykler.

Jeg elsker mine cykler, og har ikke spor imod at få pulsen op og træde lidt hårdere i pedalerne.
    Så jeg kan ikke forstille mig nogensinde vil købe en. Så hellere køre bil, eller motorcykel.

• Philip H
    Philip H Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #14   13. maj Så længe de holder sig væk fra Strava leaderboards for ikke-elcykler, må folk selv afgøre om de vil køre på biobrændstof eller strøm smiley

• #15   14. maj Men Brian, man får skam ikke mindre træning...man får faktisk det samme eller mere, og i længere tid.
    Men glad for at i svarer, det er jo et ømtåligt emne.
    Jeg har allerede alt for mange cykler, men der er ingen tvivl om, at min gamle og forhåbentlig næste emtb, er de fedeste for mig.
    Det drejer sig selvfølgelig om at ha' det sjovt!

• #16   14. maj Check evt EMBN på Youtube, men kun hvis i vil vide mere smiley

• #17   14. maj Kenneth det drejer sig 100% om at gøre det som gør en glad så forsæt med det!

Du må gerne prøve at uddybe hvordan du ligefrem får mere motion af at køre på en el cykel frem for en uden strøm?

• #18   14. maj Jeg har haft en dag på en emtb jeg lejede i Harzen, og der var min forbrænding ikke i nærheden af de tre andre dage hvor jeg kørte på min egen mtb.
    Det er klart at hvis du hele tiden skruer ned for elstøtten så ja så er det mere motion, men hvad er så pointen med en emtb.
    Det der overraskede mig mest var hvordan jeg kunne pløje direkte op gennem tekniske opkørsler som jeg på min egen cykel skal hoppe/navigere igennem.
    Jeg har ikke noget i mod Emtbs men at bruge argumentet at det er mere motion, den er lidt langt ude

• #19   20. maj Rasmus. Når du kører I alle andre lande end Danmark, så kommer du hurtigere op af de stejle stigninger. Og flere ture ned. Men det giver ikke mere motion, selvfølgelig. Men mere motivation (I mit tilfælde)
    Så flere ture, mere tid. Og! Jeg træder absolut ikke mindre hårdt, bare fordi jeg har el...det giver mig bare flere muligheder.
    En anden ting er...cyklen vejen et halvt tons, men jeg er stadig ikke langsommere downhill. Underligt, men sådan er det. Se evt. nogen embt videoer med sammenligninger, imellem en amatør og verdens bedste. Amatøren var faktisk bedre downhill på en tung emtb smiley

• #20   20. maj Jeg har ikke en almindelig mtb, har aldrig haft en. Men det kommer til at ske smiley

• #21   20. maj Thomas, hvis jeg har sagt at man decideret får mere motion...så undskylder jeg. Hvor meget motion du får, afhænger af hvor dedikeret du er. Min emtb giver mig flere muligheder og mere motivation smiley

• #22   20. maj Dan P siger det faktisk rigtigt godt længere oppe i tråden smiley Så hvis El gør jer dovne, så skal I selvfølgelig holde jer langt væk. For mig...flere udfordringer på kortere tid.

• #23   20. maj Kenneth
    Det er også misforstået en tung cykel er Jo ikke langsommere ned af end en let cykel. Nok nærmere det modsatte smiley

• #24   22. maj Og flere udfordringer på kortere tid, er jo ikke sådan virkeligheden er sat op Kenneth smiley

- Det tyder på en uvidende og selvisk indsigt i en sport, ej det er gas.
    E-MTb giver Jo ikke flere udfordringer på kortere tid end almindelig MTB.
    Det er ret misvisende, og ikke engang til diskussion! -.- smiley

• #25   22. maj Imorges mødte jeg en mand der henvendte sig til mig på job kl 07....han kommer glad og total overskuds agtigt med cykelhjelm, cykel taske, cykel tøj og hele pivtøjet og han var et stort smil. Det var langt ude i skoven og jeg spurgte ham hvor han skulle cykle hen da jeg allerede havde en ide om han arbejdede i nærheden.

Da han svarer mig viser det sig at han arbejder 20 km væk jeg kigger på ham ( han vejer alt alt alt for meget) og videre ned på hans cykel og kan se han har købt sig en splinter ny cykel og der er gemt et batteri på den og pludselig gir det hele mening...

Jeg under ham alt den lykke og fornøjelse han kan få en af den cykel tur igennem den smukkeste natur som han vitterlig kører igennem. Når det er sagt så synes jeg det er en smule trist at motion idag kan kædes sammen med en el cykel og det er uomtvisteligt at vi i den vestlige verden, samtidig med vi lever længere og generelt har det godt, lever på vores egen lille planet hvor vi kun magter at tage bilen til købmanden og giver vores børn el kørende legetøjs biler samtidig med vi sidder i sofaen og kan styrer hele huset fra vores mobil samtidig med græsset bliver slået uden vi skal røre en finger....

Det er skræmmende synes jeg....

Han forlod iøvrigt stedet med så højt tempo at jeg ikke kunne andet end smile

Kommentér på:
Emtb, ja eller nej.