{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  minion dhf vs high roller 2 vs assegai
  • #1   9. maj Skal du både bruge dækkene herhjemme og i udlandet/Alperne/bikeparks - for det vil have noget at sige ift casing.
    Det er sårn lidt blandet ift dhr2 eller dhf foran, men det alm dødelig bruger, så vil du blive glad for begge. Dhr2 ruller dog hurtigere end dhf. Assegai har jeg ingen erfaring med.
    Selv er jeg lige pt røget tilbage på Maxxis vognen på mit alpe/park dækvalg. Jeg har testet på alle de lokale spor inkl Fiskestien, og det fungerer ret fint. Mangler greb i flade sving, men ellers fint.
    Foran: DHR2 2.6 3C EXO+ MaxxT
    Bag: DHR2 2.4WT 3C DD MaxxT

Kunne jeg have fået de dæk, som jeg i virkeligheden ville have haft, så havde jeg 100% IKKE valgt Maxxis. Dog er dækkene ikke landet i EU endnu.

Foran: Kenda Hellkat PRO 2.6 AEC
    Bag: Kenda Hellkat PRO 2.4 AEC

Hellkat dækket har jeg kørt på som fordæk i hele 2018, og det er uden tvivl det vildeste dæk ift greb i ALLE konditioner, minus pladder mudder, som jeg har kørt på. Jeg har kørt med ATC casing, som er trail, hvor AEC er enduro og tykkere, som jeg ville vælge til alperne. ATC fungerer fint i fx Winterberg, hvis man passer lidt på.

Et andet alternativ som er total på højde med Hellkat er Bontrager SE5. SE står for "Super Enduro" og jo højere tal desto større knopper/greb. Dog er der to forskelle mellem Hellkat og SE5. SE5 ruller bedre end Hellkat, hvor Hellkat har bedre greb på ultra hardpack park underlag.

Så mit råd stikker ud over Maxxis, for skal du ikke køre ultra hardpack, som du typisk kun finder i bikeparks, så havde jeg valgt SE5.
    Skal du have en sikker allrounder med velcro greb, og det ellers kan skaffes, så havde jeg gået med Hellkat PRO AEC.

• #2   9. maj Jeg har selv overvejet assagai, og aggressor på baghjulet.
    Ellers er minion min favorit allrounder.

• #3   9. maj Assagai er os den jeg hellere mest til,, har den aggresor bag på

Har aldrig været på high roller

Men er helt i tvivl om hvad der skal prøves

Magic mary er et godt dæk og vil gerne noget alla det

Kommentér på:
minion dhf vs high roller 2 vs assegai