{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.352 visninger | Oprettet:

deore,slx, xt ???? hvad får man for pengene ? er helt grøn på dette {{forumTopicSubject}}

Hej CG smiley

Håber lidt i kan hjælpe mig ud her (:
jeg sad og kiggede på cykeldele og kommer så over XT-dele og deore-dele og hvad de ellers hedder smiley
de ser jo nogenlunde ens ud men hvad er forskellen på disse ?
- er godt klar over prisen er en anden, men ville gerne udvide min horisont og viden, og kunne derfor godt tænke mig en der evt kunne forklare hvad man "Får" for de ekstra pengene man eksempelvis smider efter en bagskifter, eller skivebremse system ? smiley

Tusind tak på forhånd, er lidt grøn på det her område, men interessen er der ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  deore,slx, xt ???? hvad får man for pengene ? er helt grøn på dette
  • #1   8. nov 2012 Man får kvalitet/holdbarhed og mindre vægt smiley
    Det dårligste fra Shimano går fra:
    Shimano (Fx hvis der ikke står andet en Shimano på kranken)
    Deore også kaldt LX
    SLX
    XT
    XTR

    Kvalitetsmæssigt er XT og XTR den samme, her får man kun mindre vægt og mere lir smiley



  • #2   8. nov 2012 det er ikke helt rigtig hvad buch siger, der kommer an på hvad du skal bruge delene til, slx er en AM gruppe, og er derfor den bedste gruppe shimano laver til AM, da vægten er sat i anden priotet kontra holdbarhed.

    men ellers ja, hvis det er væk du går efter hedder den slx - xt - xtr


  • #3   8. nov 2012 type-o's er gratis smiley

  • #4   8. nov 2012 Troede Saint var Shimanos AM/DH geargruppe?

  • #5   8. nov 2012 okay smiley mange tak

  • #6   8. nov 2012 SLX er lidt af det hele.

    Shimano har lavet rigtig mange ændringer med feks deres kranksæt m.m så de har lavet et SLX kranksæt med Bashring og et alm slx med 3 klinger til alm mtb brug og et med 2 klinger.

    Hvis det skal bruges til AM/DH så kan man sige SLX Zee og Saint.

    Til XC dvs alm mtb brug. Deore LX, SLX, XT og XTR.

    Det fede ved shimano's gruppe er at de nu er meget mere dynamiske og kan samsættes til netop dit behov.


  • #7   8. nov 2012 Har nogen kilder til din påstand frederik L?

    Jeg har godt nok heller aldrig hørt sådan en opdeling.. For mig og se er SLX en "do-it-all" gruppe som sidder på entry-bikes, såvel som AM-cykler, freeride-cykler, ja you name it smiley Tror endda min bror har SLX-krank på sin touring-cykel smiley

    At der ofte sidder SLX-krank f.eks. på AM cykler tror jeg er fordi de er "gode kontra pris" - Altså god vægt, god holdbarhed & meget god pris.. + folk ikke er så følsomme over for ridser og andet guf, havde man f.eks. XTR på var man måske lidt mere forsigtig..

    Men at SLX skulle være mere holdbar end XT eller XTR? Meh tvivler..

    Shimano's "Zee" og "Saint" er derimod ægte freeride/DH/AM smiley


  • #8   8. nov 2012 Nå, Michael var lidt hurtigere på tasterne smiley

  • #9   8. nov 2012 saint og zee er ren dh freeride, efter min overbevisning, ikke AM spec.





  • #10   8. nov 2012 desuden at sætte zee over slx er ikke noget vi kan blive enige om, men ja - som du nok kan se claus, er det okay at være lidt på bar bund smiley


  • #11   8. nov 2012 ja okay smiley har forstået det sådan at man skal have XT for optimal perfomance og XTR og højere for lavere vægt smiley

  • #12   8. nov 2012 hva er forskellen så på "Shimano Doere XT" og bare " Shimano XT" ?? smiley
    så jeg på nogle kranksæt smiley


  • #13   8. nov 2012 Der ligger grupper under deore, men det er umiddelbart ikke noget brugbart til MTB, men sættes på billige mountain bikes.

    Shimano Deore - Det er en gruppe der begynder at være godt. Skiftet kan forbedres og den er ret tung. Stivheden i kranksættet kan også forbedres

    Shimano LX - En ældre gruppe der ikk ebliver produceret længere da SLX har overtaget dens plads. Ellers en lækker gruppe, med et ok skift, dog ret tung

    Shimano SLX - herfra mærker man ikke den store ændring fra LX til SLX. Bedre skift, som man begynder at synes godt om. vægten ændres ikke rigtgt, men stivheden af kranksættet er for vild! SLX er en mere All-Mountain relateret gruppe, end nogle af de andre ned stående. Ifølge Shimano selv, så er SLX kranksættet dobbelt så stærkt som dets storebror XT. Det kan jeg ikke selv bekræfte, men jeg kan bekræfte at stivheden i kranksættet er fantastisk.Vægten kan stadig godt tunes lidt, specielt på bremserne. Bremserne er også fantastiske

    Shimano XT - Den første rigtigt Cross-Country gruppe som bedre/erfarne ryttere kører med. Man mærker en abnorm ændring af skiftet."click'et" i skiftegreppet er super lækkert at kører med. Så længe at alt er justeret korrekt, så forlanger jeg personligt ikke mere af en geargruppe. Bedre skift er bare ekstra gejl. XT kranksættet kunne dog godt være stivere, specielt hvis man vælger at bruge det til All-Mountain. Vægten er mere eller mindre i orden. XT bremserne er lige så store og klodset som på SLX, vejer dog lidt mindre.

    Shimano ZEE - Hel ny gruppe. I store træk set billigere version af Saint, dog mere All-Mountain/Enduro relateret end Saint

    Shimano Saint - Gear skiftet kan sammenlignes med en blanding af XT og SLX. Supper lækker gruppe, dog primært til Downhill/Freeride. Den kan sagtens bruges Til All-Mountain, dog synes jeg at man skal holde sig til Gearskift, og holde vægten nede. Saint kranksættet vejer et tons, og det samme med bremserne. Jeg kører 1x9 setup (dvs. 1 klinge foran og en kassette med 9 klinger) med 11-34 tands kassette, og det fungere ret godt. Shimano siger selv at det kan lade sig gøre, og det har personligt bevist på min Ragley smiley

    Rosinen i pølseenden
    Shimano XTR - Letteste og bedste skift. Skiftegrebet er tunet sådan så man kan skifte flere "hakker" ad gangen i forhold til XT
    I 2012 er der lavet en Trail version og Race version hvor Trail versionen er All-Mountain relateret og Race versionen er Cross-Country relateret

    håber det kunne hjælpe lidt smiley


  • #14   8. nov 2012 #Frederik

    Det er satme iorden det der ! TUUUSIND TAK ! smiley lige hvad jeg skulle bruge smiley

    10/10


  • #15   8. nov 2012 no problem smiley

  • #16   8. nov 2012 Var sådan et indlæg ikke værd at smide op under fotoalbum eller lign så man kan søge det frem relativt nemt? Evt udbygge den med de andre fabrikanters løsninger.

  • #17   8. nov 2012 Det kan uddybes meget mere, gjorde det kort smiley

  • #18   8. nov 2012 Du gjorde det helt bestemt forståligt ! smiley

  • #19   8. nov 2012 Super! men ja, der burde laves noget guide system herinde

Kommentér på:
deore,slx, xt ???? hvad får man for pengene ? er helt grøn på dette

Annonce