{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Hjælp! Er det pengene værd- anbefalinger. {{forumTopicSubject}}

Hej CG.

Jeg er godt i gang med at vælge min næste mtb, og har for så vidt samlet feltet og kogt det ned til disse to modeller:

Canyon AL 9.9 29"
[ www.canyon.com]

Canyon AL 8.9 29"
[ www.canyon.com]

Min tvivl opstår især i forhold til forgaflerne, er Fox'en på 9.9'er de 2000,- mere værd?
Kan cyklerne anbefales af nogen?

Er Canyon i det hele taget til at stole på i forhold til levering, er der tit fejl i deres oplyste leverings uger osv. ??

Hilsen
Søren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Er det pengene værd- anbefalinger.
  • #2   28. mar 2013 Det er skam ikke kun forgaflen der er forskel på. Både gear og bremser er lige en tand bedre på den til 2000 kroner mere. Så vidt jeg ved, er der flere justeringsmuligheder på fox'en, så hvis du gerne ville have mulighed for at indstille den til lige præcis din kørestil, så er det en bedre gaffel.

Jeg har aldrig hørt kritik af Canyon, og alle dem jeg kender, som kører på det mærke har været glade for levering og kvalitet. Du skal dog lige huske at bestille pedaler med, for det kan godt være en lidt træls overraskelse at mangle pedaler, når man tror at man kan samle sin nye cykel og tage en tur med det samme. smiley

• #3   28. mar 2013 Tusind tak for det korrekte link Dr. No. smiley

Det er selvfølgelig rigtig Simon B, men som jeg ser det er den måske største forskel ved de to nemlig Gaflerne, men mange tak for dit input, det sætter jeg pris på!

• #4   28. mar 2013 Har en kollega der kører på en canyon al 7.9. Den er han meget glad for!! Det er sku en fed cykel, så selve mærket fejler intet.
    Om det så skal være den ene eller den anden, må være en individuel vurdering.

• #5   28. mar 2013 For mig personligt betyder det ikke alverden om det skal være carbon eller Alu, bare udstyret, især gaflen spiller max. smiley

• #6   29. mar 2013 canyon er en mega fed ramme at køre på den har en god geometri jeg har selv haft en bare som hardtail, tjek den evt. under min profil

• #7   29. mar 2013 DU er altid velkommen mr. Titan.

• #8   29. mar 2013 det er sku da en smags sag om man vil have carbon eller alu. jeg fortrækker også selv mest alu

• #9   29. mar 2013 Nogen vælger farve og bling som det vigtigste, andre dele, nogle vægt og sidste er der dem som vælger stel som det vigtigste.

I mine øjne er der kun en ting som er hele kernen i en cykel og det er stellet om så det er stål, titan, alu eller carbon som er det rigtige er en smags sag men sliddele kan man opgradere løbende og ens cykel bliver bedre og bedre, at opgradere stel senere bliver ofte alt for dyrt.

Omkring Canyon så får man generelt ret meget cykel for pengene men at der kun er positivt omkring dem er ikke korrekt, de er frygtelige at have med at gøre når der er reklamation, enten reagere de ikke eller også sker det hele bare over en lang periode hvor man ikke har et stykke køretøj, der er også folk som har oplevet hurtig respons men der er rigtig mange tråde ude på nettet om store problemer når der er RMA og de kan ikke undgås at komme for en hvis mængde købere.

Reservedele til eks fullys kan også være noget der tager en grum tid da de ikke har et lager som er særlig stort og ofte er udsolgt.

Kommentér på:
Hjælp! Er det pengene værd- anbefalinger.

Annonce