4.032 visninger
|
Oprettet:
Ny/brugt dameracer {{forumTopicSubject}}
overvejer at købe en rigtig racer, da jeg nok gerne vil cykle lidt mere end bare op til købmanden
Vi snakker ikke lange distancer, men motionsture hver eller hveranden dag på 30-40 km
Jeg har kigget lidt på de billigste modeller af Giant, Specialized og Bianchi
Budget mellem 5-6.000
Så læser jeg at shimano gearing får nogen drøje hug, og det er jo typisk dem der sidder på de "billige" modeller
Er det helt hen i skoven og købe en af de cykler, når man ikke skal ud og køre flere hundrede kilometer ?
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 5 Emner: 38 Svar: 222
Selvom du bare kører "småture" synes jeg godt du kan købe en cykel til det budget..Passer du på cyklen, så er et ikke særlig svært at vedligeholde den .Hvem ved, du kan blive bidt af det en dag, og ende på 140 km i stedet for
feb 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 19
Jeg er super glad for mit køb fra sidste sommer! Dog ville jeg ønske, at jeg havde smidt lidt flere penge efter den så den havde en lidt bedre geargruppe end sora. MEN jeg har så besluttet mig for ikke at smide flere penge i denne cykel, så jeg rengør kæde og kassette efter hver tur og giver kæden et par dråber olie - det tager ca. 15 minutter efter hver tur og det kan bare mærkes! Den skifter præcist og føles ligesom da jeg kørte min allerførste tur på den. Så ja 15 minutters vedligeholdelse kan gøre rigtig meget ved en billig racercykel
maj 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg vil dog lige høre mit lokale cykelcenter, for jeg kan godt lide ideen med at der hvor jeg køber er tæt på, mht rep og vedligeholdelse, og Holbæk Cykelcenter er meget stort, så mon ikke de kan skaffe eller har hvad jeg har behov for
Men tusind tak for jeres indspark, jeg er helt ny og det er rart at høre at jeg dog trods alt ikke er helt ved siden af
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 3 Emner: 14 Svar: 78
Prisen på hjemmesiden er dog forkert. Står i butikken til 6699. Hun fik så pedaler med i prisn. Hn er super glad for den og jeg skal indrømme at jeg selv er meget overrasket over hvor meget hun har fået for sine penge. Den kører skide godt:-)
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 3 Emner: 14 Svar: 78
maj 2013
maj 2013
Det blev en Specialized Dolce Triple 2013
sep 2011
Men geargruppen er altså ikke noget at prale af.. Du skal i hvert fald være meget forsigtig.
http://cykelspurt.dk/valg-af-shimano-gear-til-din-racercykel/ - Her kan du bl.a. læse om den gruppe der sidder på cyklen.
Held og lykke med den, selvom jeg nok ville have valgt en anden
maj 2013
Min søster kører med Sora og er fint tilfreds, denne er med Shimano 2300, og det er stadig kun til motionsbrug, den skal bruges til, så jeg tror det bliver fint til mig, ellers må den opgraderes på et senere tidspunkt, hvis det går helt galt
sep 2011
Jeg skal da også indrømme jeg aldrig selv har prøvet gruppen, men samtid har jeg heller ikke hørt noget godt om gruppen. Altså udover prisen
Håber det kommer til at rulle for dig.. God vind
Ny/brugt dameracer