{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.032 visninger | Oprettet:

Ny/brugt dameracer {{forumTopicSubject}}

overvejer at købe en rigtig racer, da jeg nok gerne vil cykle lidt mere end bare op til købmanden

Vi snakker ikke lange distancer, men motionsture hver eller hveranden dag på 30-40 km

Jeg har kigget lidt på de billigste modeller af Giant, Specialized og Bianchi

Budget mellem 5-6.000

Så læser jeg at shimano gearing får nogen drøje hug, og det er jo typisk dem der sidder på de "billige" modeller

Er det helt hen i skoven og købe en af de cykler, når man ikke skal ud og køre flere hundrede kilometer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny/brugt dameracer
  • #1   5. jun 2013 Jeg synes roligt du kan bruge 5k på en cykel..Det er i den billige ende af en okay cykel, hvis du køber en ny cykel.
    Selvom du bare kører "småture" synes jeg godt du kan købe en cykel til det budget..Passer du på cyklen, så er et ikke særlig svært at vedligeholde den .Hvem ved, du kan blive bidt af det en dag, og ende på 140 km i stedet for smiley

• #2   5. jun 2013 Jeg har selv en specialized til 6.000 fra ny og jeg startede med samme udgangspunkt som dig - ville gerne ha' en racercykel til motionsture omkring de 50 km nogle gange om ugen.
    Jeg er super glad for mit køb fra sidste sommer! Dog ville jeg ønske, at jeg havde smidt lidt flere penge efter den så den havde en lidt bedre geargruppe end sora. MEN jeg har så besluttet mig for ikke at smide flere penge i denne cykel, så jeg rengør kæde og kassette efter hver tur og giver kæden et par dråber olie - det tager ca. 15 minutter efter hver tur og det kan bare mærkes! Den skifter præcist og føles ligesom da jeg kørte min allerførste tur på den. Så ja 15 minutters vedligeholdelse kan gøre rigtig meget ved en billig racercykel smiley

• #3   5. jun 2013 2 af dem jeg har kig på har shimano 2300 gear og den sidste var faktisk den Bianchi model, havde bare fået den 1000 billigere, så den holdt budgettet

Jeg vil dog lige høre mit lokale cykelcenter, for jeg kan godt lide ideen med at der hvor jeg køber er tæt på, mht rep og vedligeholdelse, og Holbæk Cykelcenter er meget stort, så mon ikke de kan skaffe eller har hvad jeg har behov for

Men tusind tak for jeres indspark, jeg er helt ny og det er rart at høre at jeg dog trods alt ikke er helt ved siden af smiley

• #4   5. jun 2013 Lad være med at gå under Sora 9 speed gruppe. Hvis du du kigger lidt påhører modellerne også, så har dy et meget bredere udvalg og du kan sagtens bruge en herre cykel. Min kæreste købte udfra samme kriterier som dig, for 3 uger siden og endte med denne http://www.holbaekcykelcenter.dk/cykler/racercykler/scott-speedster-40-compact-racercykel.html
    Prisen på hjemmesiden er dog forkert. Står i butikken til 6699. Hun fik så pedaler med i prisn. Hn er super glad for den og jeg skal indrømme at jeg selv er meget overrasket over hvor meget hun har fået for sine penge. Den kører skide godt:-)

• #5   5. jun 2013 Der skulle stå på herre modellerne

• #6   5. jun 2013 Tak Thomas, det vil jeg ha med i overvejelserne når jeg kigger på udvalget dernede

• #7   13. jun 2013 så er den nye racer indkøbt, glæder mig til at komme ud og køre på den, og lære at styre alle de gear (og gearskifte), så jeg håber på en tørvejrs dag imorgen

Det blev en Specialized Dolce Triple 2013

• #8   13. jun 2013 Gitte J - Jeg vil ikke ødelægge dine "drømme" eller forventninger til din nye cykel.. Tillykke med den forresten!

Men geargruppen er altså ikke noget at prale af.. Du skal i hvert fald være meget forsigtig.

http://cykelspurt.dk/valg-af-shimano-gear-til-din-racercykel/ - Her kan du bl.a. læse om den gruppe der sidder på cyklen.

Held og lykke med den, selvom jeg nok ville have valgt en anden smiley

• #9   13. jun 2013 Kasper, tak og ja jeg havde læst den anmeldelse, og talte med flere om det, og der er, som der altid vil være med sådan noget, delte meninger, selvfølgelig kan det fåes bedre, men prisen spillede pt ind for mig

Min søster kører med Sora og er fint tilfreds, denne er med Shimano 2300, og det er stadig kun til motionsbrug, den skal bruges til, så jeg tror det bliver fint til mig, ellers må den opgraderes på et senere tidspunkt, hvis det går helt galt smiley

• #10   13. jun 2013 Gitte - Jamen det har du helt ret i!

Jeg skal da også indrømme jeg aldrig selv har prøvet gruppen, men samtid har jeg heller ikke hørt noget godt om gruppen. Altså udover prisen smiley

Håber det kommer til at rulle for dig.. God vind smiley

Kommentér på:
Ny/brugt dameracer

Annonce