{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Billige dæk kanttråd
  • #1   19. mar 2017 Min erfaring er, at de er nogenlunde lige nemme at montere og vel grundlæggende begge sidder godt fast på fælgen, når de er monteret korrekt.

    En fordel ved foldedækkene er, at de vejer mindre - og fylder mindre, når de ligger sammenfoldet. Af samme grunde køber jeg som regel altid foldedæk.

    Som du ofte kan se på samme slags dæk, der findes i begge udgaver, er foldedækkene en smule dyrere.


  • #2   20. mar 2017 Ej glem at foldedæk som regel også har en blødere gummiblanding for bedre greb. Til gengæld slides de hurtigere...

    Wire dæk er som regel hårde som sten i gummiet.


  • #3   21. mar 2017 EPI eller TPI (Ends Per Inch, Threads Per Inch) siger noget om hvor fleksibel dækket er. Lavt tal er lig med en tyk snor og højt tal er en fin tråd der er meget fleksibel

    Dæk starter fra 20 EPI (sådan et MTB dæk nede fra brugsen eller jem og fix. Ved ikke om man kan købe dem der, bare et bud) og så helt op til 127EPI, hvad jeg ved af. Et godt dæk skal helst ligge over 60-65 stykker.
    Der findes dæk med høj EPI og kant tråd. og flere mærker køre med samme gummiblanding hvad end det er med eller uden kant tråd.

    Nogen discount mærker bruger en dårlig/hård gummi hvor de så blæser bitte små lufthuller i, så det virker blødt når man lige mærker på det. De slides vildt hurtig og er på ingen måde gode at køre på.


Kommentér på:
Billige dæk kanttråd

Annonce