{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Rasmus L
Rasmus L
Tilmeldt:
19. apr 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

Cykelprojekt {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg kan godt lide at have et projekt kørende sideløbende med mit studie og har derfor fået den idé at jeg vil lave/renovere en cykel. Derfor har jeg et spørgsmål, til de erfarende: Er der nogle specielle gamle cykelmodeller, som jeg burde lede efter på DBA? Jeg er nemlig, som sagt, studerene og har ikke verdens største budget (mellem 3000 - 4000kr.). Jeg synes bare det kunne være fedt at have sat sin egen cykel i stand, ligegyldigt om man kan få noget bedre til pengene.
For at uddybe spørgsmålet en smugle, så vil jeg gerne vide om der er specielle mærker, modeller og eller årgange, som har et bedre og lettere stel.

Håber I kan hjælpe, på forhånd tak! smiley


Kommentarer på:  Cykelprojekt
  • #1   19. apr 2017 Det gør det noget nemmere hvis du specificerer om det skal være en 3-hjulet, racer, MTB, etc. smiley

  • #2   19. apr 2017 @stefan R

    Jeg vil dog anbefale en 1 hjulet cykel. Meget billigere end de 2 hjulet havelåger smiley


  • #3   20. apr 2017 Skaf en gammel cykel du mener der umiddelbart passer dit behov, altså stelstørrelse, type(relativ) og gear antal og pris

    Jeg er selv igang med en Batavus Geneva bedstefar cykel som bliver til en affjedret hybrid cykel, jeg havde et par gratis valg muligheder da jeg startede og nåede frem til genovaen passede "the bill" bedst da den havde 7 trins sram gear, stellet var lavet med mulighed for forgaffel med tyk sadelpind og forgaffel pind

    Derefter gik jeg igang på ebay og købte diverse stumper til billige penge (ikke vær bange for Kina dele)

    Fandt et bedre krank sæt, affjedret forgaffel reparerede/servicerede gearene osv. Monterede en c-bremse og deaktiverede den gamle pedal bremse, lavede forhjulet fra tromle til skive og monterede en avid bb5 kaliber, Er ikke færdig men det nærmer sig


  • #4   20. apr 2017 Billedet er det nyeste billede, mangler stadig nogen ting (bla. At trække bremse kabler) og det er uden den affjedrede forgaffel monteret da den er ved at blive servicere og sticker bombet 😅

    profilbillede
  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #5   21. apr 2017 Jeg tænkte på en racer eller en let bycykel (den skal være god til bakker). Det skal være med udvendige gear (7+).

    Jeg er godt klar over at jeg ikke får en carbon cykel for budgettet, men bare det bedste man kan få for det budget


  • #6   24. apr 2017 Hvorfor ikke indvendige? (De fås med op til omkring 11 gear, udvendige gear er overvurderet til hverdags brug)

    Hvis det er kan jeg måske skaffe dig et ældre racerstel med baghjul for en 50'er hvis du kommer til Aalborg efter det 😅


  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #7   29. apr 2017 Det vil jeg rigtig gerne have! Men jeg skal lige finde ud af om jeg kan komme til Aalborg eller jeg kender nogen der skal derhen (hvis tilbudet stadig gælder), for jeg har ikke nogen bil smiley

Kommentér på:
Cykelprojekt

Annonce