{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Tonni L
Tonni L
Tilmeldt:
31. maj 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Debat ang cykellåse {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er igang med at undersøge lidt ang forskellige låsetyper.

Min mor har fået stjålet sin el-cykel for anden gang i KBH, og hun har desværre ingen tyverisikring dertil (hun står i RKI pga hussalg med tab).

Jeg forestiller mig at el-cykler lynhurtigt bliver låst op via låsepistoler eller gammeldags dirke.

Jeg fornemmer at det er organiseret tyveri og at de ikke bruger tid på at stå med vinkelslibere, store boltsakse osv, da det vil tage for meget opmærksomhed.

Det betyder at man umiddelbart skal have fat i en lås der er dirkefri - hvilket reelt set ikke findes, ud fra det jeg googler?

Hvad med en stærk kombinationslås? - findes der nogle af dem? - hvor kæden er så sejlivet at ikke kan skæres over + tal-kombinations lås, hvor denne så ikke kan dirkes?

Samtidig så tænker jeg også noget GPS-sporing - dette kunne man håbe var et argument for forsikringsselskabet, så hun måske kunne få forsikring på denne gang smiley

Mvh smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat ang cykellåse
  • #1   19. sep 2017 der findes ikke en lås/kæde,der ikke kan skæres op.
    men du kan kigge efter de stærkeste mc låse,evt 2 stk,så tager det da lidt tid at klippe/skære dem op.
    du kan finde en masse tests på youtube,hvor det tager ca 0,5-2 minutter at skære en kraftig kæde op.


  • #2   22. sep 2017 Du kan da prøve at kigge på Kryptonites rating system. og se videoer af deres NewYork serie også kendt som #ForgetAboutIt
    De mest sikre er dyre og tunge, men giver nok stadig mening til en dyr el-cykel.
    Det er stadig ikke umuligt at skære el. dirke op, men kræver en del arbejde.

    Det kommer også meget an på hvor cyklen placeres; får tyven fred til at arbejde.


  • #3   27. sep 2017 Forsikringsgodkendte kædelåse findes stort set ikke. Hvis den skal være forsikringsgodkendt skal det enten være en fastmonteret lås eller måske en foldelås (dem som foldes sammen som en tommestok).
    Jeg har desværre ikke noget reelt bud på en god lås, for hvis nogen vil stjæle en cykel, så skal de nok få fat i den.

    For nogle år siden så jeg en udsendelse på dansk tv, hvor de testede folks reaktion når man forsøgte at stjæle cykler ved højlys dag på hovedbanegården ved Istedgade. Jeg kan ikke huske hvor mange låse de klippede op med en boltsaks inden at der var én person der kommenterede det, men det var overraskende mange.
    Hvilket bare beviste hvor nemt det var at stjæle en cykel, selvom man render rundt men en boltsaks.


  • #4   29. sep 2017 køb en let cykel
    og tag den med hjem hver aften
    det er det, jeg gør


Kommentér på:
Debat ang cykellåse

Annonce