{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Henrik E
Henrik E
Tilmeldt:
31. okt 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Kilde til forbremse {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Benotto 800 fra ca 1980 og skal have en ny forbremse. Forhandleren ville hellere sælge en ny cykel, og fastslog at cyklen var for gammel til at finde en passende håndbremse! Samme historie fik jeg med en lang saddelpind til en ældre MB fra USA, men 200 meter længere fremme lå en anden forhandler med selvsamme pind! Så man skal ikke tro på alle.

Findes der københavnske forhandlere til en old timer forbremse evt online i europa, der sender til Danmark?


Kommentarer på:  Kilde til forbremse
  • #1   31. okt 2009 Hey Henrik

    Til at starte med kender jeg ikk en Benotto 800... Men fandt flere billeder ved at google modelen.

    Jeg ved jo ikk hvordan din cykel er sat op da du ingen billder har i den profil... Men med sikkerhed skal du jo nok have et nyt baghjul med fodbremse..... det kan du jo få i et utal af udgaver og hva med gesr ??

    Men særiøst smut dog forbi en seriøs cykel handler... Det bliver lyn hurtigt lige så dyrt selv at bestille alt over nettet nå man ikk ved hvad der passer semmen.

    Ps jeg svare fordi jeg selv har hjulpet venner med at bygge tidliger Racer cykler om til at køre Singlespeed med fodbremse


  • Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   1. nov 2009 Hej Ramsus

    Tak for svaret

    Du skriver

    "Men med sikkerhed skal du jo nok have et nyt baghjul med fodbremse"

    Hvorfor mener du det? - Og nu skriv er du både 'med sikkerhed', men også et 'nok' - så jeg kan ikke se om det er f.eks. et nyt fjollet lovkrav eller kun gælder for folk med børn på 'bagsædet'.

    >Men særiøst smut dog forbi en seriøs cykel handler.
    Mon nogen kan hjælpe med en liste over 'seriøse' forhandlere i København, så jeg sparer at handle med spasmagere?




  • Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   2. nov 2009 Hej Rasmus

    det er muligt det er så simpelt, at det overgik folks forstand.

    jeg besøger Østerbro og tager min gamle med.

    Tak for hjælpen!


  • #5   2. nov 2009 Er det sådan en her: http://www.campyonly.com/images/mystuff/benotto/Dscn2475_800.jpg ? Og er det bremsegrebet eller bremseklør, eller begge dele?

  • Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   3. nov 2009 ja, det ligner meget godt. Jeg fandt en kompetent cykelhandler i England, der godt gad ulejlige sig med en så lille ordre på en gammel model, og bestilite en shimano 650 på 57 mm eller var det 59.., Da portoenså blev gratis bestilite jeg en magen til bagpå, så de jo bliver ens.

Kommentér på:
Kilde til forbremse

Annonce