{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

48 volt batteri pakke {{forumTopicSubject}}

Hej håber der er et klogt hovede der kan hjælpe mig lidt 😊jeg har laver mig et batteri pakke der laver 48 volt og 13 Ah i serie der er 16 celler
Hvordan skal jeg lade det op kan se man kan købe en 48 volt lader med indbygget BMS men kan jeg bare smide + og - til og lade min batteri pakke op ? Eller skal jeg købe en BMS og smide på min batteri pakke 😚hvis det er tilfældet hvordan finder jeg en lader der passer sammen med BMS.

Kommentarer på:  48 volt batteri pakke
  • #1   29. maj Glemte lige det er lithium celler

• #2   29. maj Hvis du ikke har forstand på det så lad vær.
    Det er rigtig farligt at rode med.

• #3   1. jun NEJ, det er ikke sikkert nok bare sat smide 48V på.
    Kender ikke nogen løsning til 48V, men bruger selv en RC-oplader til mine el-handsker om vinteren. RC-opladere er dog typisk begrænset til 6-8 celler i serie.

Det undre mig lidt at har samlet pakken (60 celler i alt?) uden at have haft en rc-lader slags ved hånden til at teste de enkelte celler. Det er generelt et godt sted at starte for at få lidt erfaring.

Ja, Li-ion kan være farligt, specielt med 60-stk.
    * Begræns strømmen, du af og oplader med
    * Sørg for ingen celler kommer over 4.2 V (kræver der er balance-ledninger på din batteripakke)
    * Overvåg temperaturen hvis du lader op med stor strøm
    ... det er vel sådan set det et BMS gør. Umiddelbart vil jeg mene det helst skal bygges ind i batteriet, omend det ikke er det man gør med RC-biler.

Umiddelbart vil jeg henvise dig til det nærmeste hacker-space, hvilket nok er labitat for dit vedkommende. Der er andre som har skrevet ang. el-cykler på mailing listen for nyligt. De vil formentligt kunne hjælpe dig med at finde passende BMS og nok også sætte det sammen.

Mange at de batteripakker som kommer med kraftige LED lygter faktisk ikke til at have BMS til at beskytte og kommer bare med en primitiv lader.

• Christian V
    Christian V Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   12. jun Har du et link til de celle batterier du har brugt...?

• Christian V
    Christian V Tilmeldt:
    sep 2014

#5   12. jun Hvis du deler dit batteri op i grupper kan du lade de forskellige grupper med alm rc lå der og når grupperne er opladet så serie forbinde dem igen så du opnår de 48v

• Christian V
    Christian V Tilmeldt:
    sep 2014

#6   12. jun Lå=oplader

Kommentér på:
48 volt batteri pakke