{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Fælg str. 27,5 vs 29 ?? {{forumTopicSubject}}

Kan man , på sin 29 mtb skifte til 27,5 fælg, uden at det giver problemer ??

Kommentarer på:  Fælg str. 27,5 vs 29 ??
  • #1   5. jun Rent funktionsmæssigt er der ikke problemer der vej, hvis bare nav dimensionerne er de samme som på dine 29er.
    Dog kommer din krank det tættere på jorden, hvis du vil køre med alm. str. dæk, og det kan godt give dig udfordringer.

• #2   6. jun Tak for svar. Tænker dog at det må være som en alm str 27 i forhold til krank eller er der forskel i højden ??? Forstår nok ikke helt.

Derudover. Carbon vs alu. Nogen proferenser ?

• #3   6. jun Diameteren er jo mindre på 27.5 ergo vil frihøjden mellem krankboks og underlag blive mindre.

Jeg har hverken villet betale eller set nødvendigheden i at skifte til carbon til mit forbrug. Så der kan jeg ikke hjælpe.

• #4   7. jun Ok. Forstår godt med diameter og den højdeforskel det giver. Der hvor min tvivl opstod var da det blev nævnt at det kunne give problemer ...... tænker ikke cyklen (ved skift af hjul ) er anderledes en alle andre 27,5 cykler ?!

• #5   7. jun Fik en go pris på carbon så slog til og sparede 1,5 kg i vægt. Men ja, alt for høj pris, hvis ikke lige der er tilbud.

• #6   7. jun Så længe du bruger samme akselmål på navene, så kan 27.5 fint monteres på din ramme.
    Flere 29 modeller kan også køre 27.5+ med 2.8-3.0" dæk. Det kræver dog plads ved kædestagene til de bredere dæk.

• #7   25. jun Kranken kommer tættere på jorden end den vil gøre en cykel der er lavet til 27,5 hjul - det kan ikke anbefales!

Kommentér på:
Fælg str. 27,5 vs 29 ??