{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Hjælp til flats {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ny startet på mtb.

Jeg er kommet rigtigt godt igang. Men føler mig lidt begrænset i forhold til greb i pedalerne.

Nu kører jeg i løbe sko på standart metal pedaler. Altså de pedaler der fulgte med cyklen fra ny. Jeg føler de er for smalle og får trådt skævt.

Derfor er jeg på udkig efter et par flats. Jeg føler mig ikke klar til klick i nu.

Men jeg har ingen erfaring og derfor ved jeg ikke hvad man skal gå efter og hvad man skal gå udenom.

Jeg har kigget på et par DMR V6 da de fås til en fornuftig pris.

Håber i kan byde ind med lidt hjælp eller råd.


Kommentarer på:  Hjælp til flats
  • #2   2. jul 2018 Tænkte mere på DMR V6 for at prøve om flats er noget for mig og opgradere på et tidspunkt.

    Men spørgsmålet er om der er mere greb i dem end mine std. Pedaler.

    Jeg har nogle gamle flade sko til at prøve med.

    Min plan er at jeg på et tidspunkt gerne vil prøve at køre spor. Så det skulle de gerne være gode nok til :).

    Tak for forslaget. Ved du om de pedaler kan købes i DK. ?


  • #3   2. jul 2018 Et spørgsmål der er uendeligt svært at svare på da vi ikke kender din nuværende pedal samt sko jo. Chancen er nok at det bliver lidt bedre, men er enig med TS her. Spyt noget mere i det gør altså verden til forskel.
    Hvis du overvejer at købe en ferrari går du jo heller ikke ud og prøver en fiat jo smiley
    Samtidig så er formen på pedalen og størrelsen også betydende. Jeg har nogle DMR V8 til at ligge jeg ikke kan bruge fordi de er alt for små i platformen til min størrelse 45'er. Det er umiddelbart samme design som v6 så det er også værd at have i tankerne.

    Lige pt kører superstar tilbud med 20% rabat med koden SUNHOORAY. Nanoerne er fantastiske til prisen. Men de sælges kun på deres hjemmeside, men der er ingenting at være bange for. Har bestilt fra dem mange gange efterhånden og det kommer altid pænt pakket ind og til rigtig gode leveringstider. Det er altidt postdk der laver balladen hvis det tager lang tid at få dem.

    Hvis er er helt hooked på at købe noget billigt så har bikester v8 pedalen til næsten samme pris som v6. https://www.bikester.dk/dmr-v8-bmx-pedaler-sort-334108.html


  • #4   2. jul 2018 Jeg har kigget lidt på det og jeg kan godt se hvad i mener med at plastic nok ikke er så hold Bart. Jeg troede faktisk at DMR V6 var brede pedaler.

    Hvad tænker i om denne model i stedet?

    https://www.cykelgear.dk/reservedele/pedaler/flats-bmx-pedaler/xlc-bmx-freestyle-pedal-pd-m05


  • #5   2. jul 2018 Hvad Shimano gr500 kan se de ikke er vildt dyre. ?

  • #6   2. jul 2018 Gr500 ser ganske fornuftig ud umiddelbart. Men til 349 er superstar billigere inkl fragt fra england med rabat koden.

    V8 pedalerne er 90x90 mm i platformen
    Shimano er 100x100 mm ifølge cykelgear
    Superstar nano-x er 101x110 mm men det dækker hele pedalens størrelse og ikke kun der hvor man har sine fødder. Så er vi nede på 100x100 hvis jeg måler på mine

    Men tror ikke du går galt i byen med shimano hvis det er det at handle i udlandet der afskrækker dig. De plejer at lave ganske fornuftige produkter og skal du alligevel have andet med fra cykelgear og få gratis fragt så tipper vægten i deres favør.

    Men som TS også skriver, så er der milevid forskel på et par rigtige flats sko og et par kondi sko. Men start bare med et par kondi sko, men hver opmærksom på at sliddet under dem vil være rigtig hårdt pga de spikes der sidder i pedalerne


  • #7   2. jul 2018 Jeg tror det ender med Shimano. Deres brand står for en vis kvalitet. Men jeg er også fristet til at tage chancen og prøve de billige xlc jeg linkede til.

    Jeg har et par flade slidte puma Snickers som kæresten har forbudt mig at gå mere i. De kan få lov og leve deres sidste tid på cyklen.


  • #8   3. jul 2018 Din sål skal være stiv ellers kan du ligeså godt cykle i sandaler smiley

    Hellere lidt billigere pedaler og så rigtige flat sko..... Shimano laver nogen helt ok nogen til billig penge....det mener jeg ihvertfald. 1000 kr og så får du pedaler og sko er det ikke ok?


  • #9   3. jul 2018 Og jeg er helt enig med de andre....

    Har svært ved at se andet en fordele ved flats sko og pedaler. Det er konge og I min verden skulle alle der begynder at cykle starte med fordi det bliver mere en leg frem for et ræs at cykle. Der er kort og godt anti stressende at have flats.... Kommer selv fra 5 år med klik.


  • #10   3. jul 2018 Ok jeg regner med at bestille i dag så må jeg se hvad det ender med. Tak for hjælpen til alle. smiley

  • #11   3. jul 2018 Hvad bestiller du?

  • #12   8. jul 2018 Hej jeg endte op med er par DMR v6. De har virkelig et godt greb i forhold til mine std. Pedaler.

    Så jeg er glad for mit valg. De er lavet af plastik men når de ikke er dyrere end de er. Så kan der komme et par nye på når det er slidt op.

    Pris 120 kr.

    Jeg har kun kørt med mine løbe sko på og de giver et ok greb. Jeg føler mig dobbelt så sikker med mine nye pedaler. 😀


  • #13   6. nov 2018 Lige en update på tråden. Jeg har nu kørt med DMR V6 og jeg vil rigtig gerne anbefale dem. Det er en super begynder pedal da de fås meget billigt.

    Når man som begynder skal have en masse nyt udstyr på en gang. Så kan det være en god ting at man kan holde budgettet nede. Især hvis man er usikker på om man er til flats.

    Minus.
    1: Lejerne er ikke super gode og holder ikke mere end maks 1/2-1år alt efter brug. Mine fungere i nu efter efter 1000 km. Men de er ikke så gode som da de var nye.

    2: plastik spike bliver slidt med tiden. Men følger cirka de svage lejer i forhold til slid.

    Plus.
    1: jeg syntes virkelig de har et godt greb det syntes andre også der har testet dem på min cykel. Jeg har dog testet dem med alm løbesko da det er det som jeg køre med pt. Men de er 100 gange bedre end alm std. Pedaler

    2: prisen er meget fordel agtig. De er perfekte for den som gerne vil prøve om flats er noget for en. Eller til den som alligevel vil skifte pedaler engang pr år.

    3: stort farve udvalg. Jeg valgte mine i hvide. Selvfølgelig tager de lidt farve fra skidt men kan næste ikke ses hvis de bliver gjort rene.

    Jeg håber der er andre som kan bruge denne tråd til noget fornuftigt.

    Mvh Brian


Kommentér på:
Hjælp til flats

Annonce