{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Gazelleprojekt {{forumTopicSubject}}

Hej cykelentusiaster

Jeg har den anden dag erhvervet mig en gazelle. For at gazellen kan komme ud på vejene, så skal der dog ordnes nogle ting på den. Sælgeren fortalte mig, at "forspillet" var gået på og skulle ordnes. Hvad dævlan er forspillet på en cykel? Når jeg googler kommer der noget andet frem smiley

Et andet spørgsmål. Gazellen er en 6-speed og jeg kunne godt tænke mig at lave den om til en singlespeed. Kan jeg evt. placere kæden på det niveau jeg gerne vil cykle på og bare tilpasse kæden hertil eller er der noget jeg har overset?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gazelleprojekt
  • #1   8. feb 2019 Mon ikke det er svensk for, forskifter?
    Det er meget normalt at de bliver lidt trætte i det hvis ikke de bliver smurt.

    Hvis den skal blive singlespeed skal du som minimum have et bagnav med hjulmøtrikker, ellers er det direkte farligt at køre rundt på, da den pt. har vertikale dropouts og quickrelease.





  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #2   9. feb 2019 du kan fint afmontere forskifter (forspillet?) og bagskifter skiftegreb og kabler.
    korte kæden op og montere den på de klinger for og bag, der giver dig en fornuftig gearing. og vupti, du har en singlespeed cykel.
    der er ingen grund til at købe nye nav, medmindre du vil bygge cyklen om til en fixie


  • #3   11. feb 2019 Tak for svarene, gutter. Hvis jeg nu modsat valgte at udskifte forskifteren og evt. bagskifteren, hvad skal jeg så holde øje med?

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #4   11. feb 2019 Din gazelle er med friktion skifter, så du kan bruge en hvilken som helst 8 eller 9 speed bagskifter fra Shimano, sram eller Campagnolo.
    Du kan også frit vælge blandt forskiftere til 8 eller 9 speed, men vær opmærksom på at forskifter skal være med down pull og at diameter på den klampe der spænder forskifter rundt om sadelrør, skal passe med diameter på dit sadelrør


  • #5   12. feb 2019 Tak, Jørn! Det giver mening smiley

Kommentér på:
Gazelleprojekt

Annonce