{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krankbox længde
  • #1   23. aug 2010 mål fra den ene side til den anden og så får du det mål du skal bruge :@)

  • #2   23. aug 2010 hvis altså der er snakke om BB kranboxlængde

  • #3   23. aug 2010 Den forstår jeg ikke helt smiley

    Altså har nogle pedalarme der skal bruge en krankbox med firkantet aksel. Men vil gerne have den bedste kædelinje, så vil gerne vide hvor lang boxens aksel skal være.. der er jo fra 104 - 130 mm eller sådan noget, så vil gerne vide hvordan jeg regner det ud, med indpresnings længde og sådan smiley


  • #4   23. aug 2010 Det er selve Krankhuset du skal måle! Men hvorfor vil du også køre med 4-kant aksel? Hollowtech ll er så meget bedre!!

  • Jule S
    Jule S Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 40
    #5   24. aug 2010 J F: hvis det nu er det han gerne vil have så må vi jo hjælpe ham.

    Krankhuset som de andre skriver hjælper dig ikke videre med dit problem.
    Jeg kender ikke et bestemt måde at måle sig frem til det på udover at afprøve med der er for stor og derefter trække de mm fra som den evt. skal længere ind. (Længe leve gamle slidte dele i skuffen)

    Det er meget afhængig af hvad cykel det er, om det er med indvendige gear? singlespeed? skal der være kædeskærm? hvilken garniture?

    Min erfaring er at 104-113 som regel er i racercykler, 110-120 MTB, hvis det er andre cykler har jeg ikke lagt mærke til et mønster, desværre.


  • #6   24. aug 2010 En med indvendige gear jeg godt vil lave til fixie, alt udstyr kommer af som skærme, kædeskærm osv. Garnituren er en noname, men den er lille og har fået den gratis, det er den eneste grund til at det blir den, også eftersom det skal helst være så billigt som muligt smiley
    Men jeg starter med at prøve den box som er på lige nu, men så må vi se om det passer.
    Men tak for den ide med at bruge en lang box til at starte med og så bare måle sig ind til hvor den skal være smiley


  • #7   18. okt 2014 Jeg står også selv og vil købe indvendig boks, men kan ikke finde ud af målet.
    Jeg ikke mulighed for at måle på den Centurion Eternity den skal bruges til (aftrækker på vej)
    Jeg kan se at min gamle halv-racer havde triple kranksæt og 113 mm

    1) Kan i fortælle om konsekvenser ved for lang / kort aksel?
    2) Kan jeg forvente en 113 mm vil passe ?


  • #8   30. jun 2015 Hvis du har for lang eller kort aksel går kæden skidt, det kan give unødig slid og gøre at der er nogle tandhjul der ikke kan skiftes op/ned i

Kommentér på:
Krankbox længde

Annonce