{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

mbt hydrauliske bremse hyler . Shimano XT 2015 model {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Nye klodser og har prøvet en masse ting.
1. nye klodser på sat med handsker og forsigtighed, så de skulle ikke være emnet
2. Prøvet 2 skiver, begge er forsøgt grovgjort med sandpapir og renset .

3. Udluftning og påfyldning af hydro væske.

4. Bremse trick for at få skiver og klodser slidt ens.

5. Tjekket for lækage ved stempel. intet lækker.

Forbremse bider med det samme (som bagbremse også gjorde inden nye klodser) Forbremse virker som fra ny af. Dvs. meget let tryk og man kan mærke den tager fat.

Bagbremse tager ikke fat på samme måde. Man kan mærke den rammer skiven, men som om den glider. Trykker jeg hårdere kan jeg mærke en bremse effekt og nu begynder den af hyle. Trykker jeg til (ikke voldsomt men fast), Så hyler den helt vildt og der er vibrationer hele vejen op i grebet.
Er grebet gået i stykker ? Er stemplerne i stykker ?
Er der en dum ting jeg har glemt ?
Håber i kan hjælpe smiley
Med venlig hilsen
Mikkel.


Kommentarer på:  mbt hydrauliske bremse hyler . Shimano XT 2015 model
  • #1   8. apr 2019 Måske sidder det ene stempel fast bagpå. Prøv at få renset begge stempler.

  • #2   8. apr 2019 Stemplerne skal have "external" oil engang i mellem. Man skulle tro olien i bremsen sørgede for det.
    Måske er der lavet noget ny tech på det punkt det ved jeg ik.
    Men jo stemplerne i den hydrauliske skrige smiley bremse skal smørres.


  • #4   10. apr 2019 Hej smiley
    Tak for jeres svar. Klodser og skive renset endnu engang. Udluft af system.

    Det jeg er kommet frem til, er at det er bremsegreb eller stempler. Vil prøve at rense stemplerne. Næste ting hvis det ikke hjælper, er at smide den til en cykelhandler til udluftning. hylen kommer nemlig når den er nede i fart, tænker der bare ikke er nok tryk på systemet. Men igen tak for input smiley



  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #5   15. apr 2019 Hvis det hyler er det da enten Rotor der er forurenet, eller skiver. Hvis det ikke er læk i kaliber er det vel eneste forklaring. Nye klodser og skiver, eller monter de forreste til test.

  • #6   19. apr 2019 @Peder P , Det var klodserne der var forurenet. Snakkede med en cykel handler og købte en rigtig brake cleaner til skiven. Nye klodser, rengjort skive og ordenlig udluftning og på fyldning af mineral olie.

    Har ikke en brake spacer, men brugte kreditkort tricket. Min fejl var, at hvis stemplerne ikke er låst helt , så driller det. smiley

    Hvordan bliver klodserne forurenet, husholdnings sprit på resin pads. Nu ved jeg så det ;).
    Igen tak for input og god påske.


  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #7   19. apr 2019 Super at du fik hul på det smiley De kan blive forurenede på mange måder ... shimano bremser har det i øvrigt også med at hyle, når det er kold og fugtigt i vejret. Det kan være irriterende, men til gengæld er der andre fordele.

    God aften.


  • #8   22. apr 2019 Ja helt ok de hyler i vådt vejr, sådan er det jo bare smiley


Kommentér på:
mbt hydrauliske bremse hyler . Shimano XT 2015 model

Annonce