{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
213 visninger | Oprettet:

Oscar D
Oscar D
Emner: 1 Svar: 6

Problemer med gear efter udskift af clickboks og skifterørsæt - Sram p5 {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har udskiftet min clickboks og skifterørsæt, sram p5, men jeg kan ikke få cyklen til at skifte gear. Den sidder fast i 1. gear, og jeg kan ikke dreje grebet højere end til 3. gear. Skiven på clickboksen er drejet så den flugter når jeg sætter den i 3. gear.

Før jeg udskiftede skifterørsættet kunne jeg med nød og næppe dreje den op i 5. gear, den havde det dog med at hoppe i gearene.

Nogle der ved hvad problemet kan være?

Kommentarer på:  Problemer med gear efter udskift af clickboks og skifterørsæt - Sram p5
  • #1   5. sep har du presset røret nok ind?
    lavet den korrekte kabel længde?
    sat Wire rigtigt i click boksen?
    sat i 1 gear i grebet, da du sat Wiren i boksen?
    palerne i boksen er trykket tilbage?

• Oscar D
    Oscar D Tilmeldt:
    sep 2020

#2   5. sep Tak for dit svar, Jeg har fuldt den her guide: https://www.youtube.com/watch?v=9Rj0r6RhKqY&t=19s så jeg vil mene jeg kan svare ja til alle dine spørgsmål.

• #3   5. sep og der er 2 forskellige kabel længder på s7 og P5.

men tag boksen af. pres pinden ind og kør hjulet rundt.

tag kabel ud af boksen, kør grebet i første gear, mens du hiver i kablet. så du er sikker på det er strukket helt. smid det så i boksen. skub palerne i boksen ind. boksen skal glide på, aldrig presses på. så burde det virke. den bliver justeret i 3 gear. ( 5gears nav ) 7 gears nav bliver justeret i 4 gear.

• Oscar D
    Oscar D Tilmeldt:
    sep 2020

#4   7. sep fedt tak, det vil jeg prøve!

• #5   7. sep Er det de rigtige skifterør du har fået???
    Har du skiftet den røde fikserings bøsning???
    P5 justeres i 3. Gear og clikboksen monteres i 2. Gear.

• Oscar D
    Oscar D Tilmeldt:
    sep 2020

#6   14. sep Hej Zweep, tak for svaret.

Jeg har fået et nyt P5 skifterør, jeg har også prøvet med et skifterør jeg fandt på en tilsvarende cykel. Jeg har også prøvet med to forskellige røde bøsninger.

Jeg har lige forsøgt at monterer clickboksen i 2. gear, det hjalp ikke. Håndgrebet kan stadigvæk kun dreje til 3. gear, og der skiftes ikke gear når jeg drejer.

• Oscar D
    Oscar D Tilmeldt:
    sep 2020

#7   14. sep Gon G, jeg har forsøgt hvad du skrev, det hjalp så jeg kunne få drejegrebet op i 5. gear, men gearene fuldte ikke med, de stoppede ved 3. gear. Da jeg havde forsøgt et par gange begyndte clickboksen at hoppe af. Det virker som om der er for meget modstand for clickboksen, har prøvet at give skifterøret olie, men det har ikke hjulpet.

• #8   14. sep Og du har skruet skiftet stangen helt igennem.🤔 Den tynde med gevind på,

• Oscar D
    Oscar D Tilmeldt:
    sep 2020

#9   14. sep Den der sidder på clickboksen der spænder clickboksen fast til skifterøret of resten af cyklen? I så fald ja.

• #10   14. sep Nej den tynde af de to der skal ind i navet den der har gevind. Den skal skrues igennem en skubbeklods inde i navet. Den skal skrues helt ind så man skruer den igennem skubbeklodsen

• Oscar D
    Oscar D Tilmeldt:
    sep 2020

#11   14. sep Så det er den tynde pind fra skifterøret? Jeg kan godt se den har gevind, men der sker ikke noget når jeg skruer på den, prøvede hvor jeg alene satte den i og skruede.

Jeg har sat den i som i videoen her ca 1,30 min inden i videoen.

• #12   15. sep Ok det kommer også lidt an på hvor gammel den er om den skal skrues i eller ikke. De 2 rør skal bare være skubbet næste lige langt ind den tynde skal bare være en my længere ude

Kommentér på:
Problemer med gear efter udskift af clickboks og skifterørsæt - Sram p5

x