{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.059 visninger | Oprettet:

Ivan S
Ivan S
Tilmeldt:
2. feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Bike fitting med køb af ny cykel {{forumTopicSubject}}

Hola folkens.

Jeg er sprit ny i sporten, og er først begyndt på tri i år. Efter at ha kigget i diverse forums og efter brugte cykler, valgte jeg at gå til en lokale cykelmand, der havde en tt cykel til 10.000 hvilket var omkring hvad jeg have valgt at ville bruge på en cykel.

Da jeg køber den, blive saddel indstillet til min højde, og jeg får at vide at styret kan sættes ned. Nu her 1 1/2 måned efter, gik jeg ned til forhandleren (Ritter cykler i Lyngb st. Center) og spør om de evt. Kan checke indstilingerne, der får jeg at vide at de gør de ikke, men for 1.500 kan de lave en bikefit...

Jeg har hørt en masse mennesker skrive at man ikke skal købe en cykel online, for så ved man ikke om den erindstillet ordentlig.... Men hvad er lige forskellen til at handle ved den lokale, hvis man alligevel skal betale extra for at blive tilpasset?

Er det bare mig der har købt cykel det forkerte sted, eller er det kotume i sporten?

Ivan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bike fitting med køb af ny cykel
  • #2   22. apr 2012 bikefit koster penge. du kan jo heller ikke sige til din revisor at han lige skal lave et gratis halvårs regnskab til dig..;) ting koster bare penge.

  • Ivan S
    Ivan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   22. apr 2012 Selvfølgelig Koster det penge... Og derfor havde jeg da også regnet med at de havde tilpasset cyklen til mig... Så er der jo ingen grund til at betale mere for en cykel hos den lokale cykelsmed i forhold til en online butik... Hvis jeg alligevel skal lægge omkostningen af en bike fit oven i??

    Oh well... Det er vel de lærepenge man skal betale i en ny sport...


  • #4   22. apr 2012 Ved at købe cyklen i en butik, kan du med rette forvente at du bliver hjulpet med en grund indstilling af cyklen og at de bytter frempinden hvis den er for lang eller kort og den slags små ting.
    Men et BikeFit er en hel anden ting. Der bliver du målt i alle leder og kanter og hele cyklen, Sko, sadel osv bliver tilpasset til dig. Det er som regel noget der tar alt fra 1.1/2 til 3 timer. Så derfor koster det, 1500 er i den billige ende,


  • Ivan S
    Ivan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   23. apr 2012 aaah - der er måske noget der er "lost in translation" her.

    For jeg bad netop om at få kigget på min styr indstilling, og at jeg havde på fornemmelsen at mit TT styr sidder for langt fremme (vinklen på mit albueled er langt over 90 grader - hvilket lader til at være ideel indstillingen?) Men fik at vide at en sådan indstilling ville kræve en bikefit, og derfor de 1500.



  • #7   24. apr 2012 Hvis de skal tjekke alle indstillinger på cyklen og sikre at du sidder 100% optimalt på den, så koster det penge. Der vil jeg mene at 1500 kroner er i den billigere ende. Retul Bikefit eller BG Fit koster gerne 2000 kroner eller mere. Såvidt jeg ved er det heller ikke nogen i Ritter som foretager bikefit'et, men du bliver henvist til en anden, som foretager det for dig. Mener Torben i Ritte Cykler har kontakt til en som kan gøre det for dig.

    Jeg handler utroligt meget i Ritter Cykler og hvis det kun var et spørgsmål om at styret skulle lidt ned eller op, så er jeg uforstående over for den "service" du har fået. Jeg kan frygte i måske har talt lidt forbi hinanden. Der er reelt ikke megen grund til at sætte styret længere tilbage uden at foretage en eller anden form for opmåling. Så er det rent gæt hver gang og det kommer man heller ikke langt med. Hvis styret kan sættes tilbage ved at du bare selv løsner nogle bolte og skubber styret tilbage, så kan du jo prøve det. Men et professionelt bikefit kan vise sig at være den bedste investering du nogensinde har gjort. Men det er mange penge.


Kommentér på:
Bike fitting med køb af ny cykel

Annonce