{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Ændre gearing på vintage Centurion 'Le Mans' {{forumTopicSubject}}

Jeg har en meget velhold og velkørende snart 30 år gammel Centurion 'Le Mans' racercykel.
Dengang var det almindeligt at have meget små kranse, så cyklen er alt for tung at trampe rundt, nu når jeg er kommet op årene smiley
Min lokale cykelsmed siger at han ikke kan sætte en ny krans på cyklen, og han kan heller ikke sætte mindre klinger på. Det synes jeg er sært..
findes der ikke 'noget' som man kan sætte på vintage-cykler, så man kan få lettere tråd?
Jeg mener jeg engang har set nogle 'adapter-krans-tandhjul, som man på en måde satte oven på en eksisterende krans, men jeg kan ikke finde noget på nettet..
Er det bare noget har drømt smiley
På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændre gearing på vintage Centurion 'Le Mans'
  • peter h
    peter h Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #1   21. jul 2021 Hvis det er suntour udstyr, så ja. Så er det svært at ændre gearing
    De ting blev lavet i 80'erne og laves ikke mere..
    Hvis det er Shimano, så burde man kunne finde reservedele..både cassette og klinger..
    Hvis du har suntour, vil jeg anbefale at du skifter til et Shimano kompatibelt baghjul, så kan du også få en stor cassette på, med lettere gearing .
    Kræver nok også en ny gearskifter
    Håber det hjælper .
    Vh
    Peter


  • peter h
    peter h Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #3   21. jul 2021 Sikkert...men så skal der en mindre klinge foran..
    Hvis gearingen skal være lettere ..


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #4   21. jul 2021 find en anden cykelsmed, du kan skifte krans eller kassette på dit baghjul. og måske kan du også få en mindre klinge på dit kranksæt.
    Men det er svært at rådgive dig, når du ikke skriver hvilket bagnav der sidder i dit hjul, hvilken bagskifter du har og hvilket kranksæt der sidder på cyklen


  • #5   21. jul 2021 Kan du ikke tage et billede af kranksæt + kassetten på baghjulet?

Kommentér på:
Ændre gearing på vintage Centurion 'Le Mans'

Annonce