{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Anders R
Anders R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Fast gaffel til 26" MTB Disc {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at bygge en Stumpjumper om til en pendler/bycykel. Jeg mangler en fast gaffel, men tanken var egentlig at kører med en crosshjulsæt i 700x28.
Er der nogle der har et bud på, hvor lang gaflen skal være, og hvor jeg får fat i en sådan?
Samtlige cykelhandlere i Aarhus er efterhånden besøgt.

Tak

Mvh
Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fast gaffel til 26" MTB Disc
  • #1   30. jul 2013 29"er fast gaffel.. burde være deromkring?:) Ritchey Pro Mountain 3K Carbon MTB Fork 2013 på chainreactioncycles.com, er det så noget du mener?

• #3   30. jul 2013 Søg lidt på "Mosso" på ebay.co.uk smiley

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #4   30. jul 2013 Det er en Specialized S-Works M5 Stumpjumper. Det har formentlig kørt med en gaffel med 100 mm vandring. En sådan har ifølge min tommestok ca. 480 mm fra krone til aksel - men!! Den vandre jo noget, selv når man bare køre på asfalt.
    En crossgaffel er 400 mm, hvilket sikkert vil give en lidt livlig og hurtig styring, og en 29" tror jeg er for lang.
    Et 700 hjulsæt har vel samme diameter som en 29" fælg, men jeg skal jo kører på en væsentlig lavere profil på dækket.
    Jeg er godt stødt på "Mosso", men der går jo hundrede år inden en sådan gaffel når fra Kina til DK.
    Jeg må kigge videre efter noget.

• #5   30. jul 2013 White Brothers laver også nogle fede gafler. også til 650b (27.5")

• #6   30. jul 2013 Ritchey og token laver en gaffel som du søger er jeg ret sikker på.

Kommentér på:
Fast gaffel til 26" MTB Disc

Annonce