{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pedalarmslængde
  • #1   5. jan 2014 det er noget med længden på ens ben, men det kan også være at hvis man går ned i arm længde, kan man pedelere hurtigere i højere gear, og omvendt, sej trække lidt mere, alt efter hvad man kan lide, jeg har kørt med 175 indtil nu, men har fået mig et kranksæt med 172,5 for mig føltes det bedre, men kunne stadig sagtens køre med 175

  • #2   6. jan 2014 Okay. Tak for svaret, så er det nok 172,5 jeg skal have. smiley

  • #3   6. jan 2014 Man beregner længde på pedalarme på denne måde (den simple)

    Du tager Skridtmål og ganger det med 2,16 og du har Længde. L = 2,16 x S

    Den mere korrekte er så at man tager den samlede skridtlængde, måler afstand fra midt hofte og ned til midt knæ og så fra midt knæ ned til fod, når det så er gjort så skal der måles vinkel på lårben/hofte og lårben/knæ, grund til at det er den rigtige måde er at den store forskel ligger i lårbenets længde og sjov nok så er der ikke mange som har ens mål med hinanden.

    Den simple måde er fin nok til den typiske motionist og uden at der kommer unødigt skader ud af det, der skal dog huskes ved udregning at mål er til landevejs cykel og skal den virke til mtb brug så skal man gå en størrelse ned i længde på pedalarm dvs 172.5mm til racer er 170mm til mtb.

    Hvad andre køre med eller ikke gør kan du ikke bruge til noget, det er dine ben du skal måle efter, forkert længde kan give skader i knæ men også i hofte samt jo yngre man er jo større risiko for at skader bliver kroniske længere frem i livet.

    Det er bedre at køre med en arm der er et nummer for kort end for lang.


  • #4   6. jan 2014 Okay, mange tak for svaret!


  • #5   6. jan 2014 Hvis du har svage knæ eller har haft skade iknæ, kan det anbefales at gå efter lidt kortere pedalarme.

Kommentér på:
Pedalarmslængde

Annonce