1.444 visninger
|
Oprettet:
Pulleys {{forumTopicSubject}}
Jeg synes at jeg bøvler lidt med pulleyhjul denne her vinter.
Jeg har haft et par der døde efter et par mudderture og nu er der ballade igen. Jeg har haft dem af, renset med en tandbørste og smurt rigtig godt, men der er stadig lidt modstand på lejet. Monteret på cyklen, mærker man det ikke.
Men har i nogen gode fif til at få de lukkede lejer renset helt i bund? Skal de lægges i lampeolie natten over, eller hvad?
Jeg holder altid min cykel ren og fin - så det er ikke fordi jeg ikke passer på mit grej.
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 213
Eneste rigtige holdbare måde er at koge dem op i lejefedt og hvile i 8 timer.
Om der er et andet alternativ ved jeg ikke
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
Er de først begyndt at køre dårligt, så har kuglerne / skålene allerede taget skade desværre.
Hvad renser du dine pulleys med ?
maj 2007
Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
Normalt "ryger de bare med i vask" når jeg tager cyklen, men dem her har jeg forsøgt at flushe ud med isopropylalkohol og smøre op med keramisk lube bagefter (fordi det er tyndt)
Hvis de har taget skade blive det vel bare værre og værre? Så skal de nok bare skiftes. Er der mindre bøvl med de pulleys som har en lille metal bøsning istedet for et lukket leje?
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 140
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
Du kan forsøge at "lirke" pakningerne af med en lille skruetrækker, som billedet jeg satte ind (Vær påpasselig, da du nemt kan ødelægge pakkefladen) og rense dem fuldstændig igennem for derefter at smøre dem op.
Jeg tør dog godt ligge en 10'er på, at de ikke kommer til at trille optimalt
maj 2007
Det har haft en eller anden effekt, fordi de kører jo igen. Bare ikke optimalt
Mit spørgsmål gik mere på tips og tricks til vedligehold af pulleys om vinteren.
Heldigvis er det jo en lille billig sliddel, men jeg synes bare jeg skyder flere af en jeg plejer.
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
Jeg skiftede osse ret ofte, skiftede geardroppet, og har ikke skiftet siden
maj 2007
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
maj 2007
De kører nu faktisk ret ok igen, så jeg ser lige situationen an inden jeg gider gøre noget. Der er et løb i næste måned, hvor jeg alligevel havde tænkt mig at smide nye pulleys og kæde på...
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
Pulleys