{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Kaj S L
Kaj S L
Tilmeldt:
23. nov 2010
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3

Magura MT bremser service {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står i den trælse situation, at jeg har købt et par (trods alt billige) Magura MT bremser på Ebay. De ser fine ud, men nu jeg er i gang med at montere dem synes jeg bare ikke de virker ordentlig.

På trods af at jeg har bleeded den ene efter vejledningen et par gange, så er den meget blød. Man kan blive ved at trække håndtaget ind mod styret. Den anden er heller ikke for god.

Så jeg tænker, at jeg må have dem forbi nogen der har erfaring med Magura og kan checke dem efter - og give mig dommen om jeg har spildt pengene, eller bare ikke kan finde ud af at bleede...

Nogen der kan anbefales? Er der noget der hedder certificeret Magura servicecenter i Danmark?

Mvh
Kaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Magura MT bremser service
  • #2   6. maj 2016 Det næste problem bliver så at få dem til at bremse ordenligt.

    Jeg har aldrig brugt så mange penge på klodser og skiver på en bremse, som jeg har på mts

    Til orientering koster et sæt shimano deore bremser vel omkring 700kr. Og selv den bremse er lysår bedre end mt serien.
    Bortset fra mt7 som jeg selv har på en cykel, det er den bedste jeg nogensinde har prøvet. Til gengæld koster en bremse det samme som et helt sæt af de nye xt bremser. Og klodserne kan næsten kun fåes originalt.


  • Kaj S L
    Kaj S L Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3
    #3   6. maj 2016 Jeg har nu læst flere andre vejledninger, og har forsøgt igen - og brugt en del tid på det.

    DaveB har helt ret - den officielle vejledning sikrer på ingen måde at man får alt luft ud af bremsen. Der skulle suges og pumpes og grebet blev roteret op og ned imens. Det hele afmonteret fra cyklen. Jeg er sikker på, at der gemte sig meget luft i grebet da jeg først forsøgte.

    Nu er jeg overbevist om, at jeg har alt luft ude. Så skal jeg bare se om jeg kan vænne mig til et helt andet feel end de XT bremser jeg havde på.


Kommentér på:
Magura MT bremser service

Annonce