{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

S-Works Klon

2.174 visninger | Oprettet:

Her i vinter har jeg fået tiden til at gå med at bygge denne Kina-klon. Det er første gang jeg har kastet mig ud i at bygge en cykel fra bunden, og for en nybegynder som mig har der været en del ting at sætte sig ind i og værktøj der skulle anskaffes. Jeg er dog rigtig godt tilfreds med processen og resultatet. Heldigvis er der masser af hjælp at hente online :-) For at holde prisen lidt nede har jeg brugt SRAM Force til bremseklør, gearskiftere og greb. Jeg har købt de fleste ting udenfor DK, dog med udtagelse af Kranksættet (Fulcrum Racing-Torq R), som jeg fik billigt på en dansk webshop.

Kristian W
Mand | 47 år | Oprettet: 12. okt 2012


Kommentér på:
S-Works Klon
  •   25. apr 2013 Hvis rammen ikke kan holde, så vil det i længden være billigere, at købe en original, hvor der jo er livsgaranti.......Jeg synes ikke om, at man kører på en ulovlig cykel.....Her tænker jeg på, at man det må være ulovligt, at putte S-works klistermærker på cyklen....

  •   9. apr 2013 Hvad enten man kan lide kopier eller ej, så har du fået et rigtig flot resultat. Tillykke med den, og så ellers ud på vejen og nyde den.

  • Kristian W
    Kristian W Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
      2. apr 2013 Der har være en par henvendelser pr. mail/PM ang. pris, forsendelse og køreegenskaber.

    Da dette er min første carbon-cykel så har jeg ikke så meget at sammenligne med i forhold til køreegenskaber. Den er dog helt klart bedre/hurtigere end min nuværende alu. racer fra Canyon, som jeg købte i 2009.

    Mht. til pris og bestilling så tog det cirka 2 måneder fra bestilling til levering. Tolderne i DK havde den cirka en en uge og jeg betalte fuld moms + told. Pris for told kan beregnes på http://www.toldpriser.dk/toldberegner - Prisen for rammen og tilbehør kan ses/beregnes på velobuild, hvor der også findes en del mere information omkring cyklen.

    Som nævnt er dette første gang jeg samler en cykel fra bunden af. Til andre som går med ligende overvejelser vil jeg sige at man bare skal kaste sig ud i det. Man kommer ikke udenom at bruge lidt penge på værktøj også, men så sparer man tilgengæld lidt på cykelsmeden (hvis man selv har værktøjet, så har man jo ikke nogen undskyldning for ikke at fikse tingene selv smiley )


  •   31. mar 2013 Ultimativt dårlig stil.

  •   31. mar 2013 God ide, for det er set at carbon stilke de knækker der. Du skal jo tænke på vægtstangs principet. jo cm over headsæt lejer jo mere vægt kommer der når du lægger din vægt i styret smiley

  • Kristian W
    Kristian W Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
      31. mar 2013 @Michael G: Jeg har nu mål efter og der er 6 cm, hvilket er i overkanten. Jeg bør nok fjerne 2 cm og evt. kompensere med en frempind som går mere opad. Men jeg vil også selv lige prøve at tjekke op på hvad maks-højden er.

  •   31. mar 2013 og der er trods alt en årsag til de siger et max spacere. Det er jo ikke for udseendets skyld de siger det.

  •   31. mar 2013 well, der er ingen garanti hvis den er fejlmonteret, og hvis de siger 3-4 cm spacere (hvilket jeg vil undersøge om de gør) så har du intet at komme efter smiley

  • Kristian W
    Kristian W Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
      31. mar 2013 @Michael G: Tak for tippet, men jeg har ikke umiddelbart nogen planer om at sætte frempinden længere ned. Stilken er af carbon men den virker helt ekstremt solid og kineserne har ikke gået på kompromis her (f.eks. for at spare vægt). Mht. resten af cykel, så holder den indtil videre og har kørt over diverse bump og huller uden problemer. Hvis uheldet er ude, så må jeg satse på at garantien dækker (der er et års garanti på). Jeg håber dog ikke at det kommer dertil for det vil helt sikkert være et helvede at sende den tilbage til Kina smiley

    Jeg har købt cyklen via velobuild.com - Det kan anbefales for dem som overvejer et ligende projekt. Velobuild handler kun med respektable forhandlere fra Kina. Hvis man ikke går via velobuild (eller ligende), så skal man helt sikkert kigge sig godt for.


  •   30. mar 2013 Fin cykel, støtter dog 100% originaler, samt man har hørt så meget om Kina kopier ikke er så holdbare igen.. Så jeg personlig ville ikke turde køre race på den smiley

    Men det ser fin ud det hele smiley
    Go tur.


  •   30. mar 2013 Er stilken af carbon? for så har alle etableret mærker et max på 3-4 cm spacere.

    og da det er en kina ramme vil jeg helt klart få den frempind længere ned.


  • Kristian W
    Kristian W Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
      30. mar 2013 Mht. kopiering af logoer etc., så fortryder jeg også lidt at jeg ikke fik lavet skræddersyet efter mit eget design... det er jo en oplagt mulighed for at sætte sit helt personlige præg på cyklen. Specialized vs Personalized smiley

    Det er vist også rigtigt at originalen kun findes i mat udgave. Men selvom det også ser rigtig fedt ud, så synes jeg synes at den blanke ser en anelse bedre ud smiley

    @BeOne777: Mit styr sidder ret højt og cyklen ville helt klart se federe ud, hvis det ikke sad helt så højt. Man ser også rigtig mange udgaver hvor styret sidder hele nede. Men jeg har eksperimenteret mig lidt frem og jeg føler at jeg er i bedst balance når det sidder så højt.


  •   30. mar 2013 Ret "svedigt" produkt du har der smiley

    Men hvad sker der lige for din enormt høje forgaffel stilk ?
    Er det ikke 3-4 cm der er max?

    Jeg er heller ikke til "kopier" - slet ikke når man bevidst forsøger at skjule det bag orig. mærker. smiley


  •   29. mar 2013 Den er rigtig flot! Den ser hurtig ud!

Annonce