Viva Remington Klassisk
3.980 visninger
|
Oprettet:
Viva Remington
Type:
Klassisk
Stel:
CrMo, stål med svejste samlinger. Str. 58 cm
Et pænt og enkelt stel, synes jeg. Men jeg savner lidt muffesamlinger.
Et pænt og enkelt stel, synes jeg. Men jeg savner lidt muffesamlinger.
Forgaffel
Stål klassisk muffesamlet.
Bremser
For: Sidepull fælgbremse med aluminium bremsegreb.
Bag: Fodbremse
Bag: Fodbremse
Dæk
Punkterfri Kevlar med reflekskant
28 x 1 5/8 x 1 1/8. Mærke: Bike Attitude
28 x 1 5/8 x 1 1/8. Mærke: Bike Attitude
Hjul
Dobbeltbundet højprofil aluminium 28"
Gear
Singlespeed. 170 mm pedalarme
Kranksæt: Lasco 46t sølv med sort disc
18 tænder bagpå
Kranksæt: Lasco 46t sølv med sort disc
18 tænder bagpå
Styr
Alu. Lige med en lille vinkel ved håndtagene som er af gummi.
Frempind af alu
Frempind af alu
Saddel
SR. En smule sporty at se på men meget blød at sidde på.
Ekstraudstyr
Originale sortlakerede aluskærme, Original messing ringe klokke, Fastmonterede magnetlygter, Støtteben, Basta clicklås
Bemærkninger
Cyklen er en Remington, det er bare ikke en valgmulighed. Men dog tæt på, da Remington var ejet af Viva indtil det gik konkurs omkring år 2010. Cyklen er også meget lig Viva Bellissimo. Bare en smule mere enkel da den er uden kædeskærm, og håndbremse bagpå. Så har den et mere klassik Remington logo i guldskrift på tværstangen, i stedet for de store viva alu bogstaver.
Jeg har været vild med modellen siden jeg så den første gang, men da jeg fandt på at jeg ville have en, kunne de ikke fås mere på grund af konkursen, og ingen havde flere på lager.
Så jeg måtte ud og lede efter en brugt. Det var bare ikke så let, da der ikke er mange af dem, og slet ikke til salg. Men det lykkedes mig at finde en i god stand.
Det eneste problem jeg har haft med den, er at den ene pedalarm gik løs. Den blev strammet nogle gange, men til sidst blev de nødt til at skifte krankboks og garniture på garantien.
Det er jeg egentlig lidt træt af, da den nye garniture ikke er ret pæn. Hvor den originale var i flot blankt aluminium med slanke pedalarme. Så er den nye med sorte stafferinger på skærmen og nogle lidt klossede pedalarme. Lidt synd efter min mening, men nu holder det da :)
Selvom jeg er glad for cyklen, så bruger jeg den ikke ret meget, da jeg har 3 andre cykler. Så den står mest i kælderen, og kommer op når der er brug for en ekstra cykel eller jeg synes det er ved at være lidt for længe siden :)
Jeg har været vild med modellen siden jeg så den første gang, men da jeg fandt på at jeg ville have en, kunne de ikke fås mere på grund af konkursen, og ingen havde flere på lager.
Så jeg måtte ud og lede efter en brugt. Det var bare ikke så let, da der ikke er mange af dem, og slet ikke til salg. Men det lykkedes mig at finde en i god stand.
Det eneste problem jeg har haft med den, er at den ene pedalarm gik løs. Den blev strammet nogle gange, men til sidst blev de nødt til at skifte krankboks og garniture på garantien.
Det er jeg egentlig lidt træt af, da den nye garniture ikke er ret pæn. Hvor den originale var i flot blankt aluminium med slanke pedalarme. Så er den nye med sorte stafferinger på skærmen og nogle lidt klossede pedalarme. Lidt synd efter min mening, men nu holder det da :)
Selvom jeg er glad for cyklen, så bruger jeg den ikke ret meget, da jeg har 3 andre cykler. Så den står mest i kælderen, og kommer op når der er brug for en ekstra cykel eller jeg synes det er ved at være lidt for længe siden :)
Viva Remington
dec 2010
Følger: 1 Cykler: 3
Håber at i vil tage imod min låge