{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Trek 4300 Mountain

2.530 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen cykel er oprettet og stemt ind. Opret din egen cykel

børge h
Mand | 39 år | Oprettet: 18. jul 2009


Trek 4300

Type:
Mountain
Stel:
Alu med skivebeslag og drikkedunks beslag til 2 drikkedunke.

Nok et af de bedste stel Trek har lavet igennem tiderne
Forgaffel
Carbon forgaffel med forkromet bro. stiv og let. Købte den af en kollega der har fortalt mig at Treks cykler kører bedst med en gaffel uden affjedring.
Bremser
Bagbremse: Hydraglisk Hayes ride. Forbremse: Deore greb med mekanisk Avid kaliber bb7. (Skal snart opgraderes til Tektro)
Dæk
Maxxis Advantage 2.4 dualply. Super lette dæk der ruller meget hurtigt og passer til alt slags vejr.
Hjul
Mavic crossride. Centerlock. Noget af det letteste på markedet. stive og kan klare store drop og hop. ( Har taget nogen rimeligt vilde ude i skoven)
Gear
XT kranksæt med 32t klinge og octalink box, meget stift og super let. Deore kasette 11-32. sram kæde. Special lavet gearing der kan klare alt fra landevej til de stejleste opkørsler.
Styr
Fun fatboy 710mm. (Det som alle proerne kører med)
Saddel
THansen. Letvægt og meget solid.
Ekstraudstyr
Hjemmelavet chainguide. Seje SKF skærme. Diode lygter. Beslag til min cykel trailer. sorte strips. CB pedaler.
Bemærkninger
Jeg har haft mange cykler før denne, Bla. Ninja 4000, Wheeler 1800, Cyclepro og en rigtig fed GT Tempest for bare at nævne nogle få. Jeg har også prøvet rigtig man fuldt affjedrede cykler, men jeg må sige at min Trek 4300 nok er noget af det mest fuldendte og alsidige man kan forestille sig. jeg glæder mig helt vildt til at mit nye cykeltøj kommer så jeg kan komme i gang for alvor. Så skal jeg prøve nogle konkurrencer og nok også DH cup hvis den kommer til København.
Kommentér på:
Trek 4300
  •   22. maj 2013 Hehe ;0)

  •   22. maj 2013 Tjaa det er meget svært at afgøre når billedet er i så dårlig opløsning. Men jeg må på det kraftigste advare mod denne cykel. Beslutningen om at købe denne cykel kan få alvorlige og uoprettelige konsekvenser for ejeren og hele den vestlige civilisation som vi kender den.

  •   22. apr 2013 Hvor er du syg at høre på hehe....

    Det vil sige du ikke tror 100% på at sådan en som den her er en org. Trek 4300...

    Link: http://www.netcyklen.dk/shop/trek-4300-disc-681p.html


  •   21. apr 2013 Hvis man skulle være så eventyrligt heldig at få fingere i en ægte Trek 4300, så er der tale om en cykel med unik geometri, uforlignelige klatre egenskaber samt overlegen kontrol og styrke på de mest ekstreme nedkørsler. Jeg vil dog sige at det kræver en del erfaring at kunne se forskel på en æget 4300 og så mange af de kopier markedet flyder med. Der er dog et lille trick, og hvis i lover ikke at sige det videre får i det her. Det man skal gøre er at tælle det samlede antal bølger der er på alle svejsningerne, divider det med længden på kronrøret og hvis det giver 7 til sammen så kan du være ca 92 procent sikker på at det er en ægte Trek 4300.
    Nu har jeg desværre ikke tid til at skriver mere. Jeg har planlagt den vildeste tur til noget der hedder bøndernes hegn, nord for københavn, hvor min cykel virkelig skal prøves helt til af på nogle af de vilde spor min fætter har fortalt om. Det bliver SÅ fedt. MVH Børge


  •   20. apr 2013 haha smiley

  •   20. apr 2013 Hvor er du vild at høre på hehe ;o)

  •   18. apr 2013 Ja gud velsigne dem! smiley Men du må da kunne læfte lidt mere af sløret for alle os interesserede, vi må jo vide hvad vi køber når vi skal ud og finde os en af de hersens sjældne Trek 4300!!! Can´t wait smiley

  •   18. apr 2013 Tja, altså jeg ved da fra pålidelig kilde at det alle tror er de amerikanske doping myndigheder, nemli UCI med Pat McQuaid i spidsen, i virkeligheden er håndlangere for den kinesiske cykel industri. Visse lumske personer i den kinesiske cykel verden har under dække af UCIs såkaldte doping kampagne forsøgt at afpresse Lance og Trek USA hemmelighederne omkring Trek 4300. De gav heldigvis ikke efter, og det kan vi være glade for, ellers havde vi været nød til at male vores cykler røde, lære kinesisk og indløse partikort for overhovedet at komme ud og køre. Tak til lance og Trek.

  •   18. apr 2013 Come on Børge, noget må du jo vide!!! Jeg har hørt rygter om at du også har været på den anden side af den berygtede dør, hvor kun blåt lys ses komme ud for neden smiley

  •   18. apr 2013 Trek holder kortene meget tæt på kroppen når det drejer sig om Trek 4300 og derfor har jeg ikke de nærmere detaljer omkring lakering, design og materiale valg. Men ud fra de erfaringer jeg selv har gjort omkring cyklen, er jeg ikke i tvivl om at alt andet blegner i sammenligning, også Trek 6000.
    Rygterne vil dog vide at på Trek USA's hovedkontor findes der et hemmeligt rum som kun Direktøren for Trek, chefen for RnD , Dr Fuentes og Lance Amstrong har adgang til. Ingen ved hvad der sker i det rum, men uden på døren står der "4300" og det kan man jo godt tænke lidt over.


  •   17. apr 2013 må bare høre mere...

  •   17. apr 2013 Hvad så med f.eks Trek 6000 for tag en større model? Eller fra deres racer afdeling hvor Madone spiller toppen?

    Du mener det lige præcis er 4300 der har været de vise sten hos Trek hehe.


  •   17. apr 2013 hahahaha smiley Det fedt formuleret, den største griner på CG smiley Kunne du ik lige uddybe det med letvægtslakeringen smiley

  •   17. apr 2013 Med sin radikale geometri og lækre detaljer som udskifteligt gear drop og letvægts lakering har Trek 4300 uden tvivl sat standarden for moderne cykel design. Tag foreksempel Lance Amstrong. Man har simpelthen været nød til at opfinde alle historierne om doping for at dække over sandheden om hans fantastiske sejre. Nemlig at hans cykler var bygget over Trek 4300, hvilket som bekendt gjorde ham urørlig fordi han lige pludselig kunne køre meget hurtigere end de andre. Og det er ikke noget jeg finder på.

  •   6. apr 2013 "Nok et af de bedste stel Trek har lavet igennem tiderne" Jaja Jo hehe ;o)

    Det lyder jo næsten som verdens bedste mtb. ;oD


  •   28. feb 2013 Jeg har overvejet at putte helium i stellet og dækkene så den flyver bedre når jeg kører på hop ;o)

  •   28. feb 2013 Kæft du gir den gas med teksten, kæmpe vinger bagud:)

  •   28. feb 2013 Fed cykel du har fået dig der. Ligner det jeg havde forestilllet mig at bygge, før jeg besluttede mig for at købe en færdig i stedet. smiley

    Dog ville jeg sige at du er en anelse optimistisk hvis du vil køre DH cup på den, og jeg er bange for at stellet eller gaflen ville knække hvis du brugte den til DH. Derudover er geometrien og affjedringen ikke lige frem designet til meget stejl og aggressiv kørsel. Jeg har i hvert fald været glad for 180 mm affjedring på næsten alle cup-sporene sidste sommer, men hvis du vil prøve på en uden affjedring er det selvfølgelig op til dig. smiley


  •   28. feb 2013 Det også bare i orden smiley

  •   28. feb 2013 Tak. Jeg er bare så glad for min cykel smiley

  •   27. feb 2013 Du smører tykt på hva? smiley velkommen til smiley

Annonce