{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

T-bikes Bull Shark Racer

4.693 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen cykel er oprettet og stemt ind. Opret din egen cykel

Jonas T
| 51 år | Oprettet: 22. jul 2008


T-bikes Bull Shark

Type:
Racer
Stel:
Bull Shark, monocoque carbon, L Slope, 1200g
Forgaffel
T-bike, 370g
Bremser
SRAM Rival, (sæt) 290g
Dæk
Continental GP4000, (stk) 205g
Hjul
Easton EA SL90, 1532g

4ZA, C60, 1500g
Gear
Bagskifter: Shimano Dura Ace 7800, 180g
Forskifter: Shimano Dura Ace 7800, 79g
Stigreb: Shimano Dura Ace 7801, 420g
Kasette: Shimano Dura Ace 7800, 160g
Krank: FSA K-Force Mega-Exo, 650g
Krankbox: FSA Megaexo, 135g
Styr
Token Carbon, 198g
Frempind: Ritchie 4Axis wet black, 130g
Saddel
Selle Italia C2 Gel Flow, 240g
Saddelpind: Token Pyrotec Carbon, 210g
Ekstraudstyr
Pedaler: Speedplay Zero CR-Mo, (sæt) 216g
Flaskeholder: carbon look plast: 37g
Bemærkninger
Mavic Kysrium træningshjul skiftet til Easton EA SL90... de er lækre :-)
Samlet vægt 7,6 kg m 4ZA
Kommentér på:
T-bikes Bull Shark
  •   5. sep 2008 fin tunet
    Bagskifteren er nu skiftet til normal kort model, og alle skift fungere fint (på trods af de 2 tænder for meget ifht. shimano spec). Kæden tilpasset, Nyt styrbånd der ikke dækker 'vingerne'. Stilken er nu afkortet.
    Til sammen giver det et mere harmonisk udseende.


  •   21. aug 2008 SV: styr
    fuldstendig enig smiley


  •   21. aug 2008 SV: Stw tal
    Det er slet ikke så udtalt, så jeg mærker sidevers kræfter, feks siddende op af bakke. Jeg kan bare se at hvis jeg træder på toppen af venstre padalarm, når jeg står ved siden af cyklen, så giver carbon stelet efter ved mindre påvirkning end alu stellet.

    mht. spacerne, så er jeg ikke meget for at fjerne for mange. Men tror nu heller ikke at problemet ligger der.
    Carbonstyret vejer under 200g og mit gamle alu styr sikkert 250-300g. Alt andet lige giver det vel også mere styrke.
    Men det er sikkert bare et spørgsmål om tilvænding...
    Cykelhandleren nævnte faktisk at mange 'proffer' stadig foretrækker alu styr ?!?!


  •   18. aug 2008 sv: ramme
    Desværre har jeg ikke kunne finde nogle specs på fabrikantes web side ang. stivhedstal. Så jeg har ingen tal at sammenligne med, som de feks. gør i roadbike.de. Rammen er langt mere behaglig at køre på end alu rammen. Det skyltes sikkert at den er mere bøld/knap så stiv, men det er vel et trade-off... Man kan sansynligvis finde stivere carbon rammer, men så er prisen også derefter. Jeg syntes dog ikke at den er for blød. Rammen m. gaffel kostede 7000.-
    Der hvor carbon 'blødheden' er mest udtalt er faktisk styret. Det virker meget eftergivende når jeg står op og træder.


  •   23. jul 2008 bagskifter/ SRAM bremser
    Tak for det Ricardo T.

    Trippel bagskifteren har jeg monteret pga. compact front gearingen 50/34. Shimano skiver selv at max front diff. må være 14T for SS og 22 for GS. Ved ikke om det faktisk kan lade sig gører at kører med SS og compact.

    SRAM bremserne var et eksperiment! De bemser fint, men ikke uovertruffent, og ikke bedre end min gamle shimano 600 bremser. Men designet med dual pivot så fint ud, halv pris ifht DA og endda 24 gr. lettere smiley (314/290), ja så skulle de prøves. Endtil videre har jeg også kun kørt knapt 200km, så de får lige en chance til at blive kørt til.


  •   22. jul 2008 Ny Bull Shark
    Håber I tager godt imod den nye carbon ged.


Annonce