{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Camilla J
Camilla J
Tilmeldt:
16. apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp til køb af første x-Road cykel. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg er helt sikker på der er nogen herinde der har langt mere forstand på cykler end mig.
Så jeg håber der er nogen der vil kaste nogen gode råd efter mig.
Jeg vil gerne købe min første cykel til motionering. Indtil nu har jeg kun haft div. Citybikes der lige skulle transportere en fra a til b.
Men nu vil jeg gerne have en god cykel.
Jeg kommer til at kører på asfalt, grus og lidt skov terræn. Primært asfalt. Ikke de vilde single track stier.

Jeg har kigget rigtig meget, og snakket med en forhandler (men syntes ærlig talt at forhandlerne er lidt dyrere i forhold til online - jeg har ikke noget imod at det ikke er den nyeste model)
Jeg har haft kigget på disse tre (som i mine øjne minder meget om hinanden, men med små forskelle som jeg tror kræver lidt mere ekspertise end hvad jeg besidder )
Cykel 1: http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model/rove.2.disc.dd/12497/58797/

Cykel 2: http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model/rove.xr.dd/12584/58795/

Cykel 3: http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model/rove.1.disc/12497/58796/

Håber der er nogen der vil dele jeres mening.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af første x-Road cykel.
  • #1   16. apr 2014 Det er dele som geargruppen og bremser der bliver bedre kvalitet på de 3 cykler - den som jeg vil mene ud af din beskrivelse af hvad du skal bruge den til, vil jeg sige den til 5999 (dit sidste link) vil være helt fint til dit brug.

    Dog så har de fleste forhandlere 13' modeller tilbage, lige om de har en i din størrelse og samme prisleje, kan jeg ikke sige - men dem sætter de altid ned i pris, så vil undre mig hvis de ikke kan sammenligne prisen på en Giant.
    Fordelen er så også at du har service tjek, det første er gratis ved alle de butikker jeg kender - og ellers er de altid mere serviceminded hvis du kommer med en cykel købt der, fremfor noget du har købt et andet sted.

    Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe til de forskellige forhandlere i omegnen af dig og høre om de har noget tilsvarende en af de tre cykler du har kigget på.


  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   17. apr 2014 Hej igen.
    For det første: mange tak for dit svar.

    Vil helt klart gå tilbage til en forhandler og hører hvad de kan grave frem ude på lageret smiley

    Du siger forskellene er i gear og bremse.
    Er forskellene på kvaliteten og hvor længe de vil holde? Eller er forskellen i forhold til hvad man skal bruge cyklen til?


  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   17. apr 2014 Hej.

    Jo det er lige langt nok, syntes jeg.
    Og tænker da egentlig også de tre giant cykler kunne passe til mit behov.?

    Der er en giant og specialized forhandler i nærheden - det er derfor jeg har kigget lidt på dem.


  • #5   17. apr 2014 Nu tror jeg at du kigger lidt i CityBike kategorien ....
    Hvis du kigger i MTB kategorien er der MTB specielt til piger.

    (link fjernet)

    Den har "pige vinkler" i rammen og godt udstyr.

    Denne her er lidt dyrere men bedre udstyr og endnu mere "pige setup"
    (link fjernet)

    Webike ligger bla. i Århus


  • #7   18. apr 2014 ahh ok.
    Faktisk lidt Cross cycle agtigt smiley


  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   18. apr 2014 Jeg ville bestemt heller ikke mene at jeg har kigget i City Bike kategorien.

    Men skulle omvendt heller ikke mene at jeg skal bruge en "rigtig" mountainbike da mit behov jo ikke kommer til at være single track.

    Men on det så hedder cross cykel eller x-Road cykler.
    Det er jeg altså ikke helt skarp på smiley har en fornemmelse af at det er lidt det samme...
    Men jeg vil helt klar tage alle jeres gode råd med mig, når jeg går hen til forhandleren igen.

    Jeg syntes det er fedt der er så mange der gider at tage sig tid til at svare på mine spørgsmål - så TUSIND tak.


Kommentér på:
Hjælp til køb af første x-Road cykel.

Annonce