{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.752 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Tilmeldt:
1. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Tricykel vs Racercykel {{forumTopicSubject}}

Hej CG.
Jeg går og overvejer at købe en cykel til at køre motion og ture på, på landevej/ cykelstier rundt omkring i Kbh området. Men mit spørgsmål er om en tricykel vil kunne bruges til det, eller hvad man i så fald så skal bruge den til når man ikke kører konkurrencer og den slags, har ladet mig fortælle at tricykler er det nye sort, og at man sagtens kan bruge den til vej kørsel.?

Eller skal jeg have fat i en Racercykel til det behov jeg har, jeg er glad for fart og brand i musklerne, og tri skulle være en del hurtigere ikke.?

Og hvad med valg af ramme, er alu bedst eller Carbon, har hørt Carbon er mere behageligt at køre på men at alu er bedre til at overfører kræfterne i vejen fordi den er stivere, nogle plus og minus på begge kunne være fedt at høre smiley

På forhånd tak og fedt at i er herinde.! Man får sindsygt meget god Info i forummet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tricykel vs Racercykel
  • #1   1. mar 2014 Tri er beregnet til triathlon - jeg ville aldrig vælge sådan en til hyggeture eller længere ture pga siddestillingen.

    Find en fin carbon racer med noget geargruppe 105 eller over, så spiller det.


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   1. mar 2014 Og hvor lang vil man kunne holde til at køre på en tri cykel ca i længden.?


  • #3   1. mar 2014 Meget forskelligt fra person til person, jeg har personligt en ikke så god ryg, så det ville ikke vare længe.
    Men tag da en god carbon racer istedet, du har alligevel intet at bruge en tri cykel til?


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   1. mar 2014 Okay tak for hjælpen.

  • #5   1. mar 2014 En Tri cykel er som Bjørner beskriver en ret ekstrem cykel. Hvis den skal bruges bare lidt i byen ville jeg ALDRIG vælge sådan en, da det er en pestilens at køre på sådan et sted. Der er ikke så megen hygge over en tri når man racer derudaf men det er satans god træning (syntes jeg) har også en alm racer som jeg bruger det meste af tiden, ligesom min MTB. Så alt i alt hænger min tri nok mere på væggen end nogen af de andre gør.
    Jeg vil sige, brænd og pulsen på 110% så er MTB vejen frem. Fart så er en god landevejscykel heller ikke af vejen. Du kan jo klemme et par tri bøjler på en alm cykel, også med godt resultat.
    Så mit valg i din situation ville være.
    Landevejscykel i Carbon hvis økonomien kan bære det, med noget 105, Ultegra, SRAM force, Campagnolo Chorus, eller Record. og så smide et par Carbon tribøjler på. Så kan du rive den rundt i byen på cykelstierne uden problemer og ligge i bøjlen på landevejen

    Hygge


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   1. mar 2014 Lige det svar jeg ledte efter. Tak smiley
    Jeg er også på udkig efter en racer i Carbon, skulle bare lige være sikker på at jeg havde gang i det rigtige.
    Tak for hjælpen.


  • Jessica W
    Jessica W Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   9. apr 2021 Overvejer at købe en herre Carbon tricykel str 48..(jeg er en kvinde) og lave den om til en racer /styret? Kan man det? Hvad er ulempe og fordele?

Kommentér på:
Tricykel vs Racercykel

Annonce