{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.388 visninger | Oprettet:

XC-løb på all-mountain cykel {{forumTopicSubject}}

Jeg går og venter i spænding på min nye Focus SAM 3.0 som er på vej fra lageret i Holland.

Jeg har gået og overvejet at finde et motions- XC-løb som jeg kunne deltage i, både for at udfordre mig selv, min kondition, mine evner og cyklens evner.

Men jeg er fuldstændig klar over, at jeg ikke ville kunne hænge på i hvilket som helst XC-løb i DK, så jeg har brug for nogle inputs til, hvilke løb der ville ligge bedst til all-mountain-cykel.
Meget gerne placeret i Jylland.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XC-løb på all-mountain cykel
  • #2   14. apr 2014 Jeg har kigget lidt på det. Kender du ruten?

  • #4   14. apr 2014 Jeg tror at du vil meget hurtig træt af at køre en AM cykel til XC løb.
    Maraton er nok endnu værre pga. de lange lige grus stier, du vil ligge og gynge, og ikke udnytte kraften optimalt.


  • #5   14. apr 2014 @ Bjørn C:

    Det kunne være man skulle køre ned og teste dén rute, så kunne man jo få en ide om strabadserne...

    @ Mateusz:

    Jeg frygter opkørslerne mere, end jeg frygter de flade stykker.
    Der er lock-out på bagdæmperen (Magura TS RL), og gaflen (Fox 34 Float 160 O/C CTD Evo) har tre indstillinger, hvor den "hårde" skulle fungere fornuftigt på flade stykker.
    Så jeg er mere bekymret for at havne i et løb med masser af climbs.


  • #6   14. apr 2014 Det er i øvrigt med 650b hjul, hvilket jo hjælper på XC-egenskaberne.

  • #8   14. apr 2014 Jaeh, det var jo til at overskue.
    Må man spørge hvilken cykel du kører på?


  • #9   14. apr 2014 Hvad er det du frygter ved opkørslerne?

  • #10   14. apr 2014 @ Steffen N:

    Simpelthen at jeg ikke kan følge med. Og at jeg kører mig selv halvt ihjel ved at forsøge.


  • #12   14. apr 2014 @ Bjørn C:

    Det var det. Det er også en lækker cykel.


  • #13   14. apr 2014 Man kan sagtens kører stærkt opad, på en AM cykel, jeg ville næsten frygte de flade tonser stykker mere!

    Noget helt andet, du finder nok ikke et xc løb, hvor du kan teste din cykels evner smiley


  • #14   14. apr 2014 Er det ikke bare et motionscykelløb vi taler om....?

    Tro mig, du vil ikke få nogen problemer uanset hvilken type mtb du kører på....nogle af dem der stiller op i de store motions mtb løb, har så lidt erfaring i mtb og kører på cykler fra Silvan og Bilka, at jeg nægter og tro på du vil blive hægtet af....der er typisk heller ikke nogen særlig teknisk krævende rute til motionsløb, så du får ingen problemer på bakkerne.....eller må man jo bare løbe/gå op.....

    Forventer du at køre efter en god placering, så er det selvfølgelig en helt anden snak.....


  • #15   14. apr 2014 Jeg forsøger mig på 99 km'ern i Marselisborg på min Camber Evo.... Godt nok ikke en AM cykel, men heller ikke XC.. smiley Om ikke andet har man altid en god undskylnding for en knap så god placering smiley ehhe

  • #16   14. apr 2014 Et relevant spørgsmål er måske...hvorfor købe en sådan mtb hvis du vil køre xc marathonløb......hvad skal du bruge din mtb til?

  • #17   15. apr 2014 Jeg forventer på ingen måde nogle topplaceringer!

    Grunden til at prøve det, er egentlig bare for at udfordre mig selv og min kondition.
    Grunden til at jeg har valgt den type cykel, er at jeg kommer fra en DH-cykel, og gerne vil prøve en cykel som kan det hele. Herunder deltage i et XC-løb.


  • #18   15. apr 2014 Mener det var var Thomas bonne der kørte en top placering hjem på en cannondale jekyll i A.

    Op på cyklen og afsted. Bliver du bidt af det må du jo bare få dig en cykel mere smiley


  • #19   15. apr 2014 Kører en AM, og trods vægten, dækkene og mine skills i skoven, syntes jeg fandme den gjorde det godt, da jeg var i hareskoven sidste weekend. Gik fint op af de lange stejle stykker. Ville ikke frygte bakkerne hvis jeg selv skulle deltage i noget..

  • #20   15. apr 2014 Cool, er det din Banshee du kørte på?

  • #21   16. apr 2014 Hey. Tjek dette: http://www.webike-cuppen.dk/jylland/
    Det kunne være et godt sted at starte. Der er plads till alle, uanset niveau. Der kommer alt lige fra den "tunge" motionist der cykler en gang om ugen på en gammel MTB, til nogle af de hurtigste XC ryttere i Jylland. Cyklerne er alle, 26, 27.5, 29`er, Hardtail, XC fully, AM....M.M. Ruterne er derfor også lavet så alle kan køre dem.


  • #22   16. apr 2014 Yes smiley

  • Seppe
    Seppe Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 22
    #23   18. apr 2014 Jeg tror også det er de falde stykker du skal frygte - men du skal nok komme igennem et dansk XC løb på en AM, det er intet problem, den håndtere jo det hele uden problemer, men den er jo lidt tungere osv, hvilket gør at man ikke er helt så hurtig på det rolige terræn, men jeg kan garantere dig for at du kan hente meget tid på nedkørslerne hvis du er god til at udnytte din AM cykel.

  • #24   18. apr 2014 Jeg kommer fra en DH-cykel, så nedkørslerne skal jeg nok kunne klare.

    Men det lyder som en overkommelig opgave.
    Umiddelbart ser We-Bike Cuppen spændende ud. Jeg kan godt lide at alle typer mtb'ister deltager.

    Er der evt. andre løb jeg burde deltage i?


Kommentér på:
XC-løb på all-mountain cykel

Annonce