{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Hvor dyrt er det at cykle? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg har for en tid siden, hørt at hvis man skulle dyrke cykelsport på højt plan i Danmark var det meget dyrt!

Så nogen der ved hvad det koster pr. sæson?

Jeg kommer fra motorsportsverdenen, og der er budgetterne MEGET høje. Vi snakker nogen gangen sekscifrede beløb pr. sæson!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor dyrt er det at cykle?
  • #1   1. jul 2010 Hvis det er professionelt så vil jeg skyde på 50-80.000 på udstyr såsom cykel, tøj, reservedele m.m.
    Kommer også an på hvilken cykel du skal bruge. Nogen er dyrrere end andre på trods af samme egenskaber. smiley


  • #2   1. jul 2010 en ting der også lige skal tænkes over...

    en ret vigtig ting for at man skal kunne cykle på højt plan, er din krop smiley

    Du kan smide lige så mange penge efter udstyr som du vil. men i sidste ende er det dig der skal få cyklen over målstregen smiley


  • #3   1. jul 2010
    det kommer hurtigt til at løbe op i 20.000 kr..

    Hvisdu vil kører "toppen af poppen" så siger Alexander det rigtige..


  • #4   1. jul 2010 Alexanders indlæg er "rigtigt" men er faktisk rimelig underordnet.

    Som Michael g siger er det dig der skal få cyklen over stregen, og så er du nødt til at være veltrænet for at kunne "følge med" de tunge drenge i feltet.
    Find dig en dygtig træner som kan træne dig op til de mål du gerne vil nå, men det kræver at du er villig til at smide min. 8000-25.000 DKK årligt bare fortræning. Self kan du jo lave træningsplaner selv, men jeg vil af egne erfaringer sige at i sidste ende kan en træner have en ganske positiv effekt!
    og BAGEFTER kommer cyklen.. der er et kææmpe udvalg på det nuværende marked så en pris imellem 25.000-80.000 for en cykel af høj kaliber passer fint..
    Så umiddelbart vil det vel løbe op i, efter mine "beregninger", ca. 33.000-110.000 DKK

    smiley


  • #5   1. jul 2010 Det ER dyrt !!
    En ting er invistering i cykel og udstyr / reservedele. Der bestemmer man jo lidt selv, men man bliver jo hurtig afhængig af godt udstyr og mere vil have mere smiley
    En anden stor post, er deltagelse i løb.
    Transportudgifter, overnatning og tilmeldingsgebyr løber altså også hurtig op, hvis man vil køre 1-2 løb hver weekend rundt i hele landet.
    Og som Michael G skriver, så må man ikke glemme kroppen og dens velvære.
    Energibar, gel, drik, varmecreme/olier o.s.v. bliver på årsbasis altså også til et pænt beløb.
    Som sagt er det selvfølgelig op til en selv.
    I forhold til motorsport er det nok lidt billigere, men der er det jo også op til en selv. (har selv kørt motorcroos)


  • #6   1. jul 2010 Zeeberg

    jeg har kørt MTB i lidt over et år, og har endnu ikke spist en energibar. eller noget af de andet fis. Men skal nok ske på et tidspunkt. Men det jeg ville sige med det er, at det ikke er så nødvendigt som vi går og tror.


  • #7   1. jul 2010 Frederik HP, prøv, så kunne det være at du kunne vinde smiley
    Ej, spøg til side.
    Det er med bar og gel som så meget andet, det er op til en selv.
    Det er dog bevist at den rigtige mængde energidrik gør en forskel:
    http://www.cykelportalen.dk/high5-testen-8-minutters-tidsgevinst/


  • #8   1. jul 2010 Klamt alligevel.. Det vil jeg prøve smiley

  • #9   1. jul 2010 i forhold til motorsport er cykling "billigt"
    da jeg kørte cross brugte vi et godt stykke over 100.000 om året. og nogen jeg kørte med. kunne bruge det dobbelte.

    så hvid du kan cykle en sæson for ca 50.000 er det jo også ret "billigt".

    men der skal mere end penge til for er blive hurtig på en cykel, so michael g er inden på.


  • #10   1. jul 2010 ja cyklen og udstyr er ikke alt.
    har selv købt en dejligt cykel og godt udstyr som start.
    nu skal motoren bare tunnes og det tager noget længre tid end at smide 20k på en cykel i den lokale butik..
    men det er dog noget sjovere at kunne mærke en forandring i formen og kunne følge med op af de stejle bakker som man i starten knap nok kunne få rumpen op af


  • #11   1. jul 2010 Ja med udstyr, kontigenter, transport, rejser, træningsprogrammer osv så løber det hurtigt op - og det er svært at finde sponsorer.

  • #13   1. jul 2010 Simon bare vedligeholdelse, træningsture med overnatninger og andet der er nævnt, løber hurtigt op i 50.000 hvis man giver den gas. Nogle har et spare gen og vælger altid den billigeste løsning, andre har ikke, og det vil komme til udtryk på et årsbudget smiley

  • #14   1. jul 2010 Hej.

    Hvis du bare skal have en racer cykel og lige prøve det, så er det ikke så dyrt ( 5.000 ) men ellers hvis du skal have alle de lætte dele, så bliver det dyrt! barer og gel er ikke det dyreste! men i længden bliver det dyrt!
    1 bar = 20 kr. 25 barer= 500 kr.


Kommentér på:
Hvor dyrt er det at cykle?

Annonce