{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  downhill
  • #1   20. okt 2012 Det tror jeg da helt bestemt det er.. men hvorfor ikke prøve med en fin brugt til at starte med..

  • #2   20. okt 2012 kan bare ikke rigtigt finde nogen?

  • #4   21. okt 2012 Der står da en super fin fr20 med alt grejet til en 10'er

  • #7   21. okt 2012 Canyon har da haft deres torque på markede i nogle år, vi ser dem bare ikke helt så meget her hjemme, men i tyskland er de sammen med en række andre cykler lige så populær som de dh cykler til 30k (pris vs udstyr).
    Den er også blevet opdateret med en 63/64 grader kronrørs vinkel. Og for at være helt ærligt er det altså federe at starte i den her verden på en Nice ny cykel frem for en gammel brugt, ellers er der en banshee som Sebastian har tilsalg, billigt. Det er udstyr for nok tæt på 50k og det er top of the line.


  • #9   21. okt 2012 Nej, men igen, i tyskland er de store, ligesom ghost, rose, bergamont, yt og 4-5 andre mærker jeg ikke kan huske smiley
    Men ja de er ikke helt vilde uden for tyskland, men man får altså ekstrem meget for pengene ved at købe sådan en canyon, hvor man nok skal give de her 20k her hjemme for en brugt for at få noget ordenligt.

    men min anbefaling vil så være at købe enten http://www.cykelgalleri.dk/marked/cykel/38562-banshee_legend_mkii___2012_billig her får du en cykel der er totalt klar til race, om størrelsen passer en 14 årig i voksealderen... tja.

    eller http://www.cykelgalleri.dk/marked/cykel/38661-transition_tr450 kashima fox, saint, mavic og dæk til alt vejr, så er du også bare 100% klar til race.

    det er da de bedste bud efter min mening, hvis du skal have brugt og da du jo er ny på marked så synes jeg egentlig bare du skal gå efter noget af nyere dato og med noget lækkert udstyr fra starten, for ellers kan det altså hurtigt blive en øvh oplevelse, med gammelt træls til der måske ikke virker eller bare burde smides ind under en lastbil smiley



  • Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 61
    #10   21. okt 2012 Vil lige sige at jeg har kørt på en banshee legend i 2 år. Og det er ikke en nybegynder bike... Den skal presses 100% hele vejen ned, ellers dør den lidt og opfører sig anderledes. Den er tilgengæld helt vild stabil når det går stærk og du kører tæt på grænsen til at miste kontrollen. Lyder mærkeligt, men det er en race maskine.Ikke en freeride. Det skyldes nok dens vvp afjedrings. Så hellere kig efter en cykel med single pivot link. Såsom canyons eller transitions. Med single pivot links opgører cyklen sig nogenlunde det samme, om du kører og hygger dig eller du flyver afsted. Det er mine erfaringer. Jeg skiftede til TR450 og den var klart nemmere a have de sjovt på. Og den er nemmere at poppe ud over div. Hop

  • #11   21. okt 2012 ja har du ret i, men jeg har skrevet lidt så en nybegynder på 14år også kan forstå det.
    en legend er 100% rendyrket race maskine, og dem er der et par stykker der ude af.
    men sådan kan vi jo side og vende og dreje cykler dagen lang smiley

    Men måske skal en ungmand på 14 der måske ikke helt har ramt 160cm endnu og ikke helt har styrken som en gammel hund, overveje en cykel med enkelt krone, bare for at den ikke bliver alt for stor og lidt mere komfi.
    Det er self bare et bud eg har jeg en rigtig fin scott gambler med enkeltkrone i small og den både kører og padler pisse godt smiley


  • Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 61
    #12   21. okt 2012 Rene
    det kan jeg kun være 100% enig i smiley


  • #13   21. okt 2012 jeg er 183 høj vis det hjælper,
    - tak for ejres bus jeg vil helt sikkert tage imod dem bare smid nogen flere der kan aldrig komme nok smiley


  • #14   21. okt 2012 jers bud*

  • #15   21. okt 2012 Køb min Iron horse? God, hurtig, stabil! og ny serviceret! Og billig! smiley

  • #16   22. okt 2012 Har selv kigget meget på deres FRX serie, og har set på en del udenlandske sider hvor de skriver det mere er en freeride cykel med dobbeltkronet forgaffel. .

    Kun noget jeg har læst. .

    Så måske det er en god kombi til en 14 årig. . ?

    Mvh


  • #17   22. okt 2012 svaret er; Ja og Nej
    Ja fordi den indtil nu har været med 65grader kronrør og derfor lige mere stejl end en "downhill" cykel, med ca 6-8 cm højre standover end den "standart" downhill racer

    og Nej fordi den nu bliver lavet med 63-64 grader kronrør.

    MEN MEN MEN ! til den vil jeg altså lige gøre det klart at eks en Santa cruz v10 Carbon også kommer med et kronrør på 65grader(kan self justeres) med er 100% race maskine og den kører fantastik med en vinkel på 65 grader og bliver faktisk også kørt sådan af syndicate team, til world cups. Så 65grader er ikke nødvendigvis dårligt, selvom et par fabrikater faktisk er gået Extremo-mode og er begynde at presse den helt til 62grader.


Kommentér på:
downhill

Annonce