{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.032 visninger | Oprettet:

Gearing på Racercykel {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Trek madone 4,5 med 105 gearsystem. (Der står 12 på det mindste tandhjul og 30 på det største).
Jeg skal have bestilt en ny kassette/kæde.
Jeg kører lidt motionscykelløb og 80-150 km. 30-33 km/t

Kan man medfordel få en anden størrelse kassette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearing på Racercykel
  • #2   11. maj 2013 Hehe. Så er det jo ikke helt forkert. Når jeg syntes jeg mangler nogle gear på på flad vej.
    Jeg tror det er standard kranksæt. Men hvis jeg køber sådan en kassette. Skal gear og kæde så justeres. Eller er det bare at sætte den på også køre?


  • #4   11. maj 2013 Til landevej i Dk vil jeg mene at du skal købe en 12-25. Det giver en masse gode gear at køre i.

    Husk at skifte kæde og kassette samtidig. Ellers skifter dine gear ikke godt.

    Jeg vil ikke anbefale dig at sparre på kæden, køb en topmodel som Dura-Ace eller lign, den kører bare bedre. Kassetten kan du med fordel købe den næst bedste som ultegra.


  • #5   11. maj 2013 Ok. Kæden har kørt 1000 km. Mener i den skal skiftes allerede. Bliver der noget gearjustering efter følgende?

  • #6   12. maj 2013 Hvis kæde og kassetten kun har kørt 1000 km, så behøver du ikke skifte kæden, når du skifter kassetten. Men skift kæden hvert år og der går ca. 3 kæder på en kassette.
    Du skal nok fin justere gearet lidt nær du skifter kassetten.


  • #7   12. maj 2013 Jeg havde skiftet kæden også... Hvis du sætter en bare lidt slidt kæde på en ny kassette, kan den komme til ikke at køre ordentligt, og hvis den gør vil du slide kassetten hurtigere...

  • #8   12. maj 2013 @Peter b hvad er det for et råd. Du aner jo ikke om manen køre 2000km eller 20000km om året.
    Køb en kædemåler og skifte når den er længere end 0,75


Kommentér på:
Gearing på Racercykel

Annonce