{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.310 visninger | Oprettet:

vedligeholdelse af racer cykel. {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg har valgt at invistere i en racer cykel , en rigtig dejlig cykel smiley Det er helt sikkert sjovere selv og kører end at se i fjerneren, nå nok om det, ville lige hører nogle om i ved præsis hvordan jeg skal veligeholde sådan en cykel den ska have service engang imellem , men i mellem tiderne efter fx jeg har været ude og kører på den om så der er noget man skal gøre? håber på support smiley

V.H Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedligeholdelse af racer cykel.
  • #1   7. aug 2008 vask den med en klud, rens kæden for snavs og kom olie på igen, et par gange om ugen og hvis du har været ude i regnvejr altid,, ellers bare hold den ren og lad den aldrig stå ude,, så skal den nok holde,,,

  • #2   8. aug 2008 En have slange? Er du skudt?

    For alt i verden brug en helt normal køkkenrulle, det kan altså gøre underværker. Det tager stort set alt, det opløses ikke særlig nemt, og så kan du hele tiden tage et nyt stykke, uden det gør det store smiley


  • #3   8. aug 2008 microfiberklud,, jeg synes sgu det virker helt vildt godt,, men tror man kan spørge alle og de vil ikke blive enige om hvad er bedst,,, find din måde at gøre det på,

  • #4   8. aug 2008 Køkkenrulle.. Jeg siger det bare... Det ikke dyrt og det fungere.

  • #5   8. aug 2008 Enig med Lasse. Skyld/spul den med have slange
    8ikke højttryksrenser) og tør den af med et gammelt håndklæde.


  • #6   8. aug 2008 Lasse, forklar mig hvordan køkkenrulle ridser? Det er da blødt?. Hvad hvis vandet ikke er rent, ridser det så også? Hvad hvis det blæser, og der er nogle sandkorn i luften, ridser det så også? Tag dig dog lige sammen. Køkkenrulle bruges når man skal tøre noget op, man skal tøre sin fingre eller noget, jeg tror nok de har tænkt på det ikke ridser. Jeg har i hvert fald aldrig hørt noget så hjernelamt som en der påstår at køkkenrulle ridser.

  • #7   8. aug 2008 Enig med Lasse p:

    er man i tvivl, kan man jo prøve at spørge naboen om man må tørre hans sorte bil over med køkkenrulle :-))

    køkkenrulle føles måske blødt når man "tørrer" sig med det *hehe* men det ridser!! altså på lakken.

    René


  • #8   9. aug 2008 Det blev jeg så ikke meget klogere af er der ingen der har det rigtige svar? smiley

  • #9   9. aug 2008 jesper der findes ingen rigtige svar på dit spørgsmål alle har deres egne holdninger til det,, prøv dig frem og se hvad du synes er godt,,

  • #10   9. aug 2008 Jeg siger køkkenrulle, der er ingen dig forcere dig til at presse det hårdt ind mod stellet (som Lasse regner med man gør). Kør stille og roligt med køkkenrulle, det SKUBBER sandkornene af, og opsamler dem ikke. Køkkenrulle opsamler sjovt nok kun væsker :). Men jeg tror der er nogen der skal give Lasse en lektion i hvad køkkenrulle er endda, for det er begyndt at blive et forholdsvis udbredt produkt.

  • #11   9. aug 2008 Desuden det dummeste er at spule sin cykel. Kalk har aldrig været godt for noget, og slet ikke kæden og kassetten, desuden er der en vis risiko for at vandet trænger ind i lejrene og så er din cykel doomed. Hvad end du gør så aldrig spul den. Det gør man med biler, ikke med cykler. Cykler skal ikke køre i regnvejr, og heller ikke spules.

  • #12   9. aug 2008 Hvad skal de vaskes for, med mindre man køre i mudder og regn?

  • #13   9. aug 2008 Kassette og kæde gøres ren i rense benzin. Renset den helt i bund? Og det var noget du gjorde en gang om ugen?

  • #14   10. aug 2008 Bliver det ikke stressende i længden hvis du køre en 3-4 gange om ugen?

  • #15   10. aug 2008 Okay. Jeg holder mig til køkkenrulle :).

  • #16   11. aug 2008 Du må for helvede da ikke bruge rense benzin for sulan...

    Christian T, hold dig til dit køkkenrulle og rense benzin, din cykel er nok flot nok til dig, men tror de fleste ville synes det var en skam..
    Brug de rigtig præperater til dit gearsæt.. Mht. til vand i lejerne, så nej, lad være med at spul direkte på kæden, men en velsmurt kæde holder fugt ude fra lejerne..
    Christian T, hvis du bruger køkkenrulle, skal du som minimum gøre cyklen våd først, enten med en vandslange, eller sæbevand.. Du skal for GUDS skyld ikke tørre direkte af på cyklen..! Det er og bliver en dødssynd..!


  • #17   12. aug 2008 Plejer skam at sprøjet vidunderproduktet Cillit Bang på, og så tøre af med køkkenrulle.

    rensebenzin/petrolium? har der aldrig været noget galt med. Hvad skulle være problemet i det.


  • #18   6. sep 2008 Jeg plejer at tage den med under bruseren..Og så tører jeg den af med baby klude de er fugtige og syntes at det fungerer perfekt for mig..Der er sandkorn i papir bare så i ved det og ja det ridser..Og så sprøjter jeg motorrens på kæde og diverse andre roternde dele..

  • #19   6. sep 2008 Jeg bruger diesel olie ril min kæde ?

Kommentér på:
vedligeholdelse af racer cykel.

Annonce