{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.596 visninger | Oprettet:

Nye flat pedals. Hvilke?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Er på udkig efter et par flat pedals til min MTB, men da jeg ikke har nogen erfaring med sådanne pedaler, ville jeg lige spørge jer til råd herinde. Umiddelbart så tænker jeg at Shimano
SAINT Pedals PD-MX80 ville være et udemærket bud, da de også har en god pris (og så er shimano vel altid et sikkert valg??), men vil evt. gerne ligge lidt ekstra oveni, hvis I mener at der er nogen jeg simpelthen bare må have. Så hvad ville jeres bud være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye flat pedals. Hvilke??
  • #1   6. apr 2016 Er det til en Downhill, am, xc cykel eller andet?

    Personligt har jeg altid været glade for Crank Brother 5050
    Men de seneste år har jeg brugt sådan nogle RFR Flat pedals hpp, de vejer ikke så meget, lukkede lejer, prisen er god og de holder fint til den måde jeg hopper rundt på min cykel smiley


  • #2   6. apr 2016 Lejerne i Saint pedalerne er ikke så pålidelige som i deres klikpedaler så er det sagt pænt.
    pins er heller ikke videre høje, men det er vægten til gengæld.
    jeg vil anbefale HT, Wellgo, Raceface, Hope, DMR.
    CrankBrothers og lejer :---)


  • #3   6. apr 2016 Kører med crankbrothers 50/50...lækre pedaler smiley

    Har også et par billige fra light in the box...de holder også fint men der er tydelig forskel, især på lejerne.


  • #4   6. apr 2016 Har kørt med saint og de er okay, men har fået race face affect på min ny ged, og der er sygt greb i sammen med mine 5/10 sko smiley

  • #5   7. apr 2016 Pedalerne skal primært bruges til xc.
    Hvilke sko bruger I til. Tænker kun at man har hørt folk anbefalde 5/10 sko til flat pedals, men hvilken model bruger I så? smiley


  • #7   7. apr 2016 5/10 til flats, All the way !! smiley

    Jeg har både Freeride, de er lækre, står mega godt på pedalerne og casual og så har jeg Impact. der er lidt mere støtte op om anklerne. Jeg bruger Hellcat til klik.
    De modeller som hedder Contact, hvor de har den flade bund, de får også rigtig gode anmeldelser, men har ikke selv prøvet nogle.



  • #8   7. apr 2016 Jeg har 5/10 freerider contact til mine flats og syntes de er kanon hvad angår greb, næsten for meget nogle gange smiley

  • #9   8. apr 2016 #2:
    Du ved det formentligt, men nævner det nu alligevel, da jeg personligt synes at der er rigeligt med længde på saints pins.
    Det er muligt at ændre længde på spikes ved at fjerne skiverne under dem.
    Herefter kan de uden problemer lave nogle fine mærker i benene smiley


  • #10   9. apr 2016 mærker i benene er for rookies.
    når man har prøvet bedre går man ikke tilbage.


  • #11   10. apr 2016 Gustav:
    Udelukkende til info, da jeg ikke selv kan genkende at pins ikke er lange nok på saint - take it or leave it!


  • #12   13. apr 2016 Jeg er blever ret imponeret over disse: De er mega billige og har holdt lang bedre en mange andre dyere pedaler jeg har haft. Spank Spike f.eks til 900 kr. Disse skal bare smøres lidt hver 3 mdr så holder de. Sammen med et par 5/10 sko er de spot on. http://www.ebay.com/itm/400729607209

    Af sko har jeg Freeride modellen og har lige bestil Contact. (5/10 er klart de bedste ud af de 5 flat sko jeg har prøvet).


Kommentér på:
Nye flat pedals. Hvilke??

Annonce